حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : کسی که از گناه توبه کرده مانند کسی است که گناه نکرده است.


» » دورهمی مطرودین مردم برای برگشت به قدرت/ خود روحانی به دیدار شخصیت ها می‌رود/ جلسات مشترک برای تشکیل دولت سایه/ علیزاده: می‌خواهند دولت را از دست گروهی که هست دربیاورند +جزئیات

دورهمی مطرودین مردم برای برگشت به قدرت/ خود روحانی به دیدار شخصیت ها می‌رود/ جلسات مشترک برای تشکیل دولت سایه/ علیزاده: می‌خواهند دولت را از دست گروهی که هست دربیاورند +جزئیاتشرق نوشته است: روحانی در روزهای اخیر با شخصیت‌هایی مانند ناطق‌ نوری، خاتمی، باهنر و لاریجانی جلساتی داشته است و قرار است این جلسات به تشکیل دولت در سایه ختم شود.
...

کاوش نیوز، اصلاح طلبان نه تنها به دلیل خرابکاری‌ها، ناکارآمدی‌ها و ... از مردم عذرخواهی نمی کنند بلکه صریحا می گویند که به فکر انتحابات آینده و ترمیم سازمان رای خود هستند تا دوباره به مسئولیت برگردند! هدف از برگشت به مسئولیت هم قطعا خدمت به مردم و کشور نیست، بلکه صرفا تصاحب قدرت مطرح است چرا که اگر بحث خدمت رسانی به ایران و ایرانی مطرح بود قدر دقیقه به دقیقه سال‌های مسئولیت دانسته می شد و هم اکنون از ویرانه های عدیده‌ای که دولت رئیسی با آنها مواجه است خبری نبود.
با این حال اصلاح طلبانی که در انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و شوراهای شهر از سوی مردم طرد شدند و در اصلی ترین انتخابات نامزد مورد حمایتشان 2.5 میلیون رای کسب کرد و پایین تر از آرای باطله قرا گرفت، دوست دارند به عرصه قدرت برگردند. «نه گفتن» مردم به اصلاح طلبان چنان سنگین بود که برخی اصلاح طلبان از ردصلاحیت چهره های شاخص تر این جریان خدا را شکر کردند و اذعان کردند که اگر خود خاتمی هم کاندیدا می شد بیشتر از همتی رای نمی آورد.
در همین باره روزنامه شرق در گزارشی با محوریت اظهارات سید‌ محمود علیزاده‌ طباطبایی، از چهره های اصلاح طلب و وکیل خاندان هاشمی و چهره های مسئله دار نوشته است: روحانی در روزهای اخیر با شخصیت‌هایی مانند ناطق‌نوری، خاتمی، باهنر و لاریجانی جلساتی داشته است و  قرار است این جلسات به تشکیل دولت در سایه ختم شود: «آقای روحانی در روزهای اخیر با آقایان ناطق‌نوری، خاتمی، باهنر و لاریجانی جلساتی داشته است. سران اصلاحات می‌خواهند جمهوریت نظام را احیا کنند. اسحاق جهانگیری هم در جلسات روحانی با سران اصلاحات حضور دارد و همفکری می‌کند. همتی و اسحاق جهانگیری با کارگزاران در ارتباط هستند و موضوعاتی را در زمینه‌های مختلف مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند».
او همچنین خبر از دیدارهای اخیر محسن هاشمی‌ رفسنجانی با روحانی و لاریجانی داده و گفته است که به‌زودی سید‌حسین مرعشی نیز جلسه‌ای را با آقای روحانی خواهد داشت و احزاب همگی دولت در سایه هستند. جلسات مشترکی را در‌خصوص تشکیل دولت در سایه داشته‌ایم و صحبت‌هایی شده است.
این فعال سیاسی درباره تشکیل دولت در سایه از سوی اصلاح‌طلبان گفته است: «احزاب اصلاح‌طلب درصدد تشکیل دولت در سایه هستند. احزاب برنامه‌ریزی می‌کنند تا دولت را از دست گروهی که بر مسند کار هستند، بگیرند. ماهیت و شاکله احزاب، ایجاد دولت در سایه است تا بتوانند به‌صورت قانونی قدرت را در اختیار بگیرند. احزاب اصلاح‌طلب در‌حال بازسازی خود و بررسی علت عدم تمایل مردم به حضور پای صندوق‌های رأی هستند. احزاب اصلاح‌طلب اعم از حزب کارگزاران سازندگی و حزب اتحاد ملت، کنگره‌های خود را برگزار کرده‌اند و دبیران کل انتخاب شده و در حال برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برای مسائل روز هستند. فعالیت احزاب اصلاح‌طلب آغاز شده و تمام کمیته‌ها در زمینه‌های مختلف اعم از اقتصادی شروع به کار کرده‌اند. کمیته اقتصادی احزاب اصلاح‌طلب، مسائل اقتصادی را مورد بررسی قرار داده تا با شناخت نقاط ضعف دولت سیزدهم، پیشنهادهای خود را به دولت ارائه دهند».


شرق در تحلیل اظهارات علیزاده نوشته است: از این دیدارها چند نتیجه مهم می‌توان دریافت؛ نخست آنکه رسما علی‌اکبر ناطق‌نوری از کنج عزلت بیرون آمده است و بنای حضور جدی در سیاست دارد؛ اویی که پیش از این و در جریان انتخابات مجلس یازدهم که اصلاح‌طلبان به‌طور جدی از او درخواست حضور داشتند، ادامه کناره‌گیری را بر فعالیت سیاسی ترجیح داد و حالا گویا قصد دارد در کنار دیگرانی مانند خاتمی و روحانی تأثیرگذار باشد. دومین موضوع آن است که دیدارها و نشست‌های اخیر، حکایت از نوعی هم‌گرایی میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان کهنه‌کارِ میانه‌رو دارد. از یک‌سو خاتمی در رأس اصلاحات دیده می‌شود و از سوی دیگر ناطق است که روزگاری قطب اصولگرایی بود و دیگر سو شخصیت‌هایی که در سال‌های اخیر مواضعی معتدل داشته‌اند؛ مانند لاریجانی و باهنر و البته حسن روحانی هم به‌عنوان رئیس دولت یازدهم و دوازدهم، انگار پیش‌قدم شده است و خود به دیدار شخصیت‌ها می‌رود. با این وصف، گویا فقط شاهد تحرک سیاسی اصلاح‌طلبان نیستیم و این هم‌گرایی از حالا که دو سال تا انتخابات مجلس و چهار سال تا انتخابات ریاست‌جمهوری زمان داریم، به وجود آمده است. سومین مسئله، هماهنگی ضمنی احزاب اصلاح‌طلب با جلسات اخیر است و احتمال می‌رود نتیجه جلسات در روند فعالیت احزاب بی‌تأثیر نباشد.
نکته دیگر و بسیار حائز اهمیت، آن بخش از سخنان علیزاده است که می‌گوید قرار است دولت در سایه تشکیل شود؛ دولت در سایه‌ای که اگر محور بحث شخصیت‌های مذکور باشد و البته احزاب هم با آن همراهی کنند، بی‌تردید جدی‌ترین دولت در سایه در چهار دهه اخیر خواهد بود. البته مشخص نیست آیا اصلاح‌طلبان و نیروهای میانه‌رو صرف همین جلسات هم‌اندیشی را به‌مثابه دولت در سایه در نظر می‌گیرند یا آنکه بنا دارند به‌صورت تشکیلاتی و بر اساس اصول دولت در سایه که نیاز به کارگروه‌های تخصصی در هر زمینه‌ای دارد، فعالیت کنند.
گفتنی است دو هفته پیش روزنامه شرق در واکنش به اظهارات برخی اصلاح طلبان مبنی بر برنامه ریزی جریان اصلاحات برای انتخابات آینده مجلس، به آنها تاخته بود و به عباراتی نظیر «بیانیه و کارگروه به درد نمی‌خورد؛ اعتماد عمومی را از دست داده‌اید»، «بعد از ناکارآمدی روحانی مردم دیگر به حرف جناحی اعتنا نمی‌کنند» و «مردم شما را طرد کرده‌اند؛ به جای اقناع جامعه فقط توقع رای دارید» در گزارش خود خطاب به اصلاح طلبان اذعان کرده بود.
ظاهرا اصلاح طلبان فراموش کار و البته خوش خیال هستند و گمان می کنند صرف برگزاری جلسات دورهمی سیاستمدارن ورشکسته، مردم ضربات آنها را از منافع ملی گرفته تا سفره مردم فراموش خواهند کرد.
البته که افکار عمومی باید هوشیار باشند چون ممکن است خروجی زودهنگام این جلسات اجرای پروژه های سیاسی علیه جریان  انقلابی و به خصوص دولت نوپا و پرانرژی آیت الله رئیسی باشد؛ روند تخریبی که در شش ماه گذشته هم رسانه های اصلاحات در اجرای آن کم نگذاشتند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.