حدیث روز :
امام حسین (ع) می فرماید : هيچ كس روز قيامت در امان نيست ، مگر آن كه در دنيا خدا ترس باشد.


» » جرقه آبان ۹۸ را روحانی زد/ به عبارتی عامل اصلی آن اغتشاشات است/ شیرین عبادی شیاد است/ از اژه‌ای حلالیت خواستم/ او آیت الله حقوق است/ همان اول به کروبی گفتم شکنجه و تجاوز در زندان امکان ندارد

جرقه آبان ۹۸ را روحانی زد/ به عبارتی عامل اصلی آن اغتشاشات است/ شیرین عبادی شیاد است/ از اژه‌ای حلالیت خواستم/ او آیت الله حقوق است/ همان اول به کروبی گفتم شکنجه و تجاوز در زندان امکان نداردخانمی در سنندج ادعا کرد در زندان مورد تجاوز قرار گرفته است. پرونده او را نزد من آوردند؛ من متوجه شدم تمام این پرونده دروغ است. همین خانم را آمریکا دیدم و باز ماجرا را پرسیدم او گفت همه این داستان دروغ بود. او به من گفت یکی از وکلای حقوق بشری به من گفت پرونده تو سنگین است؛ این دروغ‌ها را بگو تا فشار برداشته شود!
...

کاوش نیوز: نعمت احمدی، حقوقدان اصلاح طلب در گفتگو با مشرق به این نکته اذعان کرده است که جرقه اغتشاشات بنزینی سال ۹۸ را روحانی زد. او همچنین گفته است: «شنیده‌ام که آقای اژه‌ای گفته است آیت‌الله نیست؛ اما ایشان حتماً آیت‌الله حقوق هستند».
احمدی همچنین نکات جالبی درباره مصی علی نژاد، شادی صدر، شیرین عبادی و نسیرین ستوده نیز مطرح کرده است. برای نمونه او می گوید: «این خانم (عبادی) بسیار شیاد است؛ او به من زنگ می‌زد و می‌گفت تو روابط عمومی خوبی داری، پرونده‌های اخلاقی را برایم بفرست تا بزرگش کنم. من به او گفتم مگر جامعه ایران کثیف است که این دست پرونده‌ها مثل نقل‌ونبات ریخته باشد».
 بخش های مهم این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:
*آبان ۹۸ تجربه‌ای سخت برای جامعه ایران است، آبان ۹۸ محصول اقدامات نسنجیده برخی مسئولین وقت است. به نظرم در کنار دولت روحانی؛ مجلس دهم نیز نقش جدی در بروز آن داشته است.
*مجلس دهم در ابتدا با افزایش قیمت حامل‌های انرژی مخالفت کرد؛ البته تغییر قیمت سوخت غیرقابل‌اجتناب بود، اما مسئولان وقت در اجرای آن بد عمل کردند. این باعث نگرانی و ناراحتی بخش‌های زیادی از جامعه شد. مردم ما صبور هستند؛ مشکلات کشور و تحریم‌ها را درک می‌کنند. اما وقتی فردی در قامت رئیس‌جمهور مردم را ناآگاه فرض کرده و می‌گوید من هم مانند شما در صبح جمعه متوجه شدم که قیمت بنزین عوض‌شده است، این طرز سخن گفتن باعث عصبانیت می‌شود.
*ایشان به مردم ایران توهین کرد و با سخنان نسنجیده بر خرمن نگرانی‌های دهک‌های پایین جامعه آتش نهاد؛ به تعبیری او عامل اصلی این اغتشاشات است. وقتی آتش ایجاد شود؛ خشک و تر باهم می‌سوزند. من بر این باورم که اعتراض حق مردم است. ما درزمینهٔ بروز اعتراضات قوانین خوبی داریم. در قانون اساسی به‌صورت مصرح درباره حق برگزاری راهپیمایی بحث شده است. اما یک سری سلایق شخصی باعث می‌شود مفهوم اعتراض دچار سوءبرداشت شود.
*اخیراً  دادگاهی درباره ماجرای آبان در لندن برگزارشده است، این نشان می‌دهد در خارج از کشور روی  مسائل داخلی ما برنامه دارند؛ ما باید هوشیارانه تر عمل کنیم... این دادگاه انگلیسی مضحک است...این دادگاه؛ های و هوی و طبل توخالی بود. شما ببینید چه کسی این دادگاه را برگزار کرد؟ شنیدم خانم مصی علی نژاد پشت این دادگاه است. من سر کلاس‌هایم نظر دانشجویانم را درباره پروژه‌های این خانم پرسیده‌ام. این پروژه‌ها آمریکایی است. من شاهدم که مردم مصی علی نژاد را به خاطر ترویج بی‌حجابی لعنت می‌کنند.
*من با این خانم دریکی از تلویزیون‌های خارجی بحث کرده‌ام، او به من گفت شما از مردم بریده‌اید. من به او گفتم؛ جمع کنید خودتان را! ۱۲ هزار کیلومتر آن‌سوتر نشسته‌اید، برای مردم نسخه می‌پیچید! گفتم خودتان را جمع کنید. آن‌سوی دنیا مردم را تحریک می‌کنید. امثال علی نژاد و کوتوله‌هایی مانند او روی مردم تأثیر مستقیم ندارند؛ اما می‌توانند روی موج‌های اجتماعی سوار شوند؛ خطر این افراد را باید از این زاویه نگریست.
*یادم هست خانمی در سنندج ادعا کرد در زندان مورد تجاوز قرارگرفته است. پرونده او را نزد من آوردند؛ من متوجه شدم تمام این پرونده دروغ است. جالب است بدانید که من همین خانم را آمریکا دیدم و باز ماجرا را پرسیدم او گفت همه این داستان دروغ بود. او به من گفت یکی از وکلای حقوق بشری به من گفت پرونده تو سنگین است؛ این دروغ‌ها را بگو تا فشار برداشته شود!
*من همان اول ماجرا (ادعای اصلاح طلبان مبنی بر شکنجه و تجاوز) در سال ۸۸ نزد آقای کروبی رفتم و به او گفتم که حاج‌آقا شما سادگی کردید. امکان ندارد چنین اتفاقی در بازداشتگاه روی دهد...کروبی گفت فردی که این ماجرا را تعریف کرد صمیمانه حرف زد! به او گفتم مگر می‌شود موضوع به این مهمی صمیمانه گفته شود و شما باور کنید!
*بگذارید ماجرای جالبی را برای شما تعریف کنم؛ سال ۸۶ فردی به من گفت در بلژیک دفتری وجود دارد که درخواست‌های پناهندگی سیاسی را بررسی می‌کند؛ آن فرد از من خواست به‌عنوان وکیل مستقل این پرونده‌ها را بررسی کنم. من به راوی ماجرا گفتم که چنین کاری را انجام نمی‌دهم؛ اما شما بگویید چه مدل پرونده‌هایی در آنجا مطرح می‌شود؟ آن فرد به من گفت به‌عنوان نمونه خانمی باوجود داشتن همسر به ما مراجعه کرده و گفته است با یکی از خویشاوندانش رابطه جنسی داشته و از کشور فرار کرده است یا اینکه ماجرای یک پرونده یک فرد هم‌جنس‌باز را مطرح کرد... من واقعاً خنده‌ام گرفت که در اروپا این دست موارد شنیع تبدیل به پرونده سیاسی برای گرفتن پناهندگی می‌شود!
*برخی فکر می‌کنند خانم علی نژاد است؛ این را بی‌خودی بزرگ کرده‌اند. برخی در مجامع حقوق بشری جاه و مقام پیداکرده‌اند که در این حد و معیارها نیستند. مثلاً نسرین ستوده برای چه باید در رسانه بزرگ شود؟ تنها کار بزرگ او آن بود که روسری‌اش را برداشت ولی او را در رسانه‌ها در سطح یک مبارز سیاسی بزرگ کردند. در مورد شیرین عبادی نیز همین‌گونه است؛ من صدها پرونده مهم‌تر از او انجام داده‌ام اما امثال عبادی در رسانه‌ها بزرگ‌نمایی می‌شوند.
*این خانم شادی صدر که این روزها معروف شده را به‌خوبی می‌شناسم؛ او دانشجوی من بود. شادی صدر به من زنگ می‌زد و می‌گفت اگر این پرونده‌های لواط و زنای محصنه به دستت رسید؛ برای من بفرست تا آن را مثل توپ منفجر کنم.
*این خانم (عبادی) بسیار شیاد است؛ او به من زنگ می‌زد و می‌گفت تو روابط عمومی خوبی داری، پرونده‌های اخلاقی را برایم بفرست تا بزرگش کنم. من به او گفتم مگر جامعه ایران کثیف است که این دست پرونده‌ها مثل نقل‌ونبات ریخته باشد!
*پروانه وکالت روزگاری ارج‌وقرب داشت؛ حالا برخی حیثیت این شغل را زیر سؤال برده‌اند!
*آقای اژه‌ای کارستان کرده است، ایشان مستقیم به بندهای امنیتی رفته و با مجرمینی که قطعاً جرم انجام داده‌اند به‌صورت مستقیم گفتگو می‌کند؛ من شنیده‌ام که پس‌ازاین دیدارها تغییراتی روی‌داده و این نشان می‌دهد این دیدارها تشریفاتی نیست. من باید تا کمر در برابر اژه‌ای خم‌شده و از او تشکر کنم. من بشدت از او حمایت می‌کنم؛ برخی برای این حمایت شدید به من می‌خندند.
*بدون تعارف بگویم؛ روز اول انتخاب ایشان من نوشتم إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ... َ. گمان نمی‌کردم ایشان چنین شخصیتی داشته باشند؛ واقعاً کارهای بزرگی انجام‌شده است. نوشته ام و از ایشان عذرخواهم! ایشان قلبی رئوف و پاک دارد.
*شنیده‌ام که آقای اژه‌ای گفته است آیت‌الله نیست؛ اما ایشان حتماً آیت‌الله حقوق هستند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.