حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : براستی که مومن به منزله کفه ترازوست هر اندازه ایمانش افزوده شود امتحانش نیز سنگین تر می شود.


» » هشدار انگلیس در مورد خطر وقوع جنگ بین غرب و روسیه

در پی تشدید تنش ها در شرق اروپا؛

هشدار انگلیس در مورد خطر وقوع جنگ بین غرب و روسیه

رئیس ستاد ارتش انگلیس اعلام کرد: روابط روسیه و کشور‌های غربی دچار تنشي بی‌سابقه و جدی‌تر از دوران جنگ سرد است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز؛ ژنرال «نیک کارتر» رئیس ستاد ارتش انگلیس به رادیو تایمز گفت: اکنون نسبت به هر زمان دیگری از زمان جنگ سرد، خطر بیشتری در مورد وقوع یک جنگ تصادفی بین غرب و روسیه وجود دارد آنهم در حالی که هیچکدام از ابزار‌های دیپلماتیک دیگر در دسترس نیستند.
نیک کارتر افزود، در جهانی که دولت‌ها در خصوص دستور کار و اهداف مختلف رقابت می‌کنند، خطر وقوع تنش‌های بیشتر، در عصر تازه‌ای از جهان چند قطبی وجود دارد.
رئیس ستاد ارتش انگلیس تاکید کرد، «معتقدم باید دقت کنیم افراد این اجازه را نیابند که طبیعت جنگ طلبانه برخی از سیاست‌های ما به شکلی در بیاید که تشدید تنش به سوء محاسبه بینجامد.»
تنش در شرق اروپا در هفته‌های اخیر تشدید شده است. اتحادیه اروپا، جمهوری بلاروس را به روانه کردن هزاران مهاجر به طرف اروپا و مهندسی بحران انسانی در مرز خود در لهستان - از اعضای این اتحادیه - متهم کرده است. این اختلافی است که این تهدید را به همراه دارد پای روسیه و ناتو را نیز به میان بیاورد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز در این باره گفت، مانور‌های برنامه ریزی نشده ناتو در دریای سیاه، چالشی جدی برای مسکو ایجاد می‌کند و روسیه با بحران در مرز بلا روس - متحد مسکو - ارتباطی ندارد.
کارتر گفت: رقبای مستبد مایل به استفاده از هر ابزاری مانند مهاجران، افزایش قیمت گاز، نیرو‌های نیابتی یا حملات سایبری هستند که در اختیار دارند. ماهیت شخصیت جنگ تغییر کرده است. به دنبال دنیای دو قطبی جنگ سرد و جهان تک قطبی تسلط آمریکا، دیپلمات‌ها اکنون با یک جهان پیچیده‌تر چند قطبی روبرو هستند.
وی افزود: «ابزار‌ها و سازوکار‌های سنتی دیپلماتیک در جنگ سرد دیگر وجود ندارند. بدون این ابزار‌ها و راهکارها، خطر بیشتری وجود دارد که این تشدید وخامت اوضاع، منجر به سوء محاسبه شود؛ بنابراین معتقدم این چالشی واقعی است که ما مجبوریم با آن روبرو شویم.»
انگلیس روز جمعه اعلام کرد یک گروه کوچک از پرسنل ارتش انگلیس برای بررسی "پشتیبانی مهندسی" از لهستان در مرز این کشور با بلاروس مستقر شده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.