حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : کسی که از گناه توبه کرده مانند کسی است که گناه نکرده است.


» » روند کُند بازسازی مناطق زلزله زده کوهرنگ

رئیس بنیاد مسکن کشور: روند بازسازی منازل مسکونی در مناطق زلزله زده کوهرنگ نیاز به سرعت بیشتری دارد .

...

کاوش نیوز، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بازدید از نحوه بازسازی مناطق زلزله زده کوهرنگ گفت: با وجود اقدامات خوبی که دستگاه‌های متولی در این منطقه انجام داده اند به دلیل سرد شدن هوا، روند بازسازی نیاز به سرعت بیشتری دارد.

اکبر نیکزاد افزود: زلزله ۵.۷ ریشتری دوازدهم مهرماه امسال باعث وارد شدن خسارت ۶۰۰ میلیارد تومانی به بخش‌های زیربنایی و کشاورزی و منازل مسکونی چهارمحال وبختیاری شد که ۵۰۰ منزل مسکونی نیاز به ساخت مجدد و حدود ۳ هزار واحد مسکونی نیاز به تعمیر دارد.

وی گفت: برای تسریع در روند بازسازی مناطق زلزله زده، نیروی انسانی و ماشین آلات از استان‌های مختلف به این منطقه ارسال می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با هماهنگی انجام شده، کسری اسکلت پیچ و مهره ای، میلگرد، بلوک دیواری و سقفی و تیرچه درمناطق زلزله زده تا دو روز آینده تأمین خواهد شد.

اکبر نیکزاد افزود: دو هفته دیگر برای بررسی روند پیشرفت فیزیکی ساخت و ساز‌ها به مناطق زلزله زده چهارمحال و بختیاری سفر می‌کند.

زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت شش و ۹ دقیقه صبح دوشنبه ۱۲ مهر امسال مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند.

این زمین لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد.

این زلزله اگر چه خسارت جانی در پی نداشت، اما ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مردمی، زیربنایی و کشاورزی به این استان وارد کرد.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در فاصله ۹۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

 


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.