حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناخته باشد به مرگ جاهلی مرده است.


» » واکنش محسن هاشمی به تصویب بحث محرمانه بودن اموال مسئولان در مجمع تشخیص

واکنش محسن هاشمی به تصویب بحث محرمانه بودن اموال مسئولان در مجمع تشخیصمخالف شفافیت معرفی کردن آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی توسط جریان تندرو و دلواپس، اوج ناجوانمردی این اقدامات را نشان می‌دهد.

...

کاوش نیوز، محسن هاشمی، پسر ارشد مرحوم هاشمی رفسنجانی در واکنش به حواشی اخیر حول بحث محرمانه بودن اعلام عمومی اموال مسئولان و تصویب آن در مجمع تشخیص مصلحت نظام در دوران مرحوم حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی، طی یادداشتی در روزنامه اصلاح طلب اعتماد به این موضوع واکنش نشان داده و مخالفت پدرش با شفافیت را اوج ناجوانمردی معرفی کرده است. هاشمی همچنین محبوبیت حجت الاسلام هاشمی رو به افزایش دانسته که تندروها راه و هدف او را نشانه گرفته اند!
در یادداشت هاشمی آمده است: «مخالف شفافیت معرفی کردن آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی توسط جریان تندرو و دلواپس، اوج ناجوانمردی این اقدامات را نشان می‌دهد. آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، تنها شخصیت سیاسی در تاریخ ایران است که به مدت ۳۶ سال مداوم یعنی از آغاز سال ۱۳۶۰ تا روز رحلت ایشان در ۱۹ دی ماه سال ۱۳۹۵، به ‌صورت مستمر خاطرات و کارنامه روزانه خود را تحریر می‌کردند و در این خاطرات جلسات و تصمیمات، رخدادها و حوادث پیدا و پنهان کشور و حتی مسائل خصوصی و شخصی ایشان مورد اشاره قرار گرفته است که فراتر از استانداردهای شفافیت در زندگی و عملکرد مسوولان است، به نحوی که نه در ایران و نه در سایر کشورهای جهان، مسوولی را سراغ نداریم که خاطرات خود را با این میزان جزییات و استمرار نگارش نموده و در زمان حیات خود منتشر کرده باشد. جا دارد حامیان واقعی شفافیت، بقیه مسوولان و چهره‌های سیاسی را که معتقدند «مردم نامحرم نیستند» را به انتشار کارنامه و رخدادهای حیات کاری و زندگی خویش به سبک آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی دعوت کنند تا اعتماد افکار عمومی نسبت به صداقت مسوولان و دوری آنها از ریا و تظاهر در جلوت و صداقت و یکرنگی در خلوت جلب شود. البته دلواپسان و جریان افراطی می‌دانند که مظلومیت و محبوبیت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و صحت رویکرد و تاکید اصولی ایشان بر توسعه کشور و ضرورت تامین معیشت و ایجاد رفاه برای مردم، پس از رحلت ایشان رو به افزایش است و بر این اساس می‌کوشند تا با تخریب هاشمی، راه و تفکر او را نشانه بگیرند اما آگاهی روزافزون جامعه این تلاش را نافرجام گذاشته و خواهد گذاشت».
به طور کلی فرزندان و مریدان هاشمی سعی میکنند از رهگذر هر موضوعی -باربط یا بی ربط- یاد او را زنده کنند. چندی پیش هم هاشمی به بهانه سالروز اظهارات حاشیه دار پدرش از تریبون نماز جمعه تهران در سال 88 گفته بود: «باید اعتماد جامعه به کارآمدی حاکمیت بازسازی شود/ راهکار، خطبه های آیت الله هاشمی در ۲۶ تیر ۸۸ است».


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.