حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : از نفرين مظلوم بترسيد كه چون شعله آتش بر آسمان ميرود.


» » با دلالانی که وضعیت پروازها را بهم ریختند برخورد می‌کنیم/ شرکت العراقیه تخلف کرده است/ از زائرانی که در فرودگاه معطل ماندند عذرخواهی می‌کنم/ زائران هزینه مبالغ بلیط بالاتر از مصوب را از وزارت راه دریافت کنند

با دلالانی که وضعیت پروازها را بهم ریختند برخورد می‌کنیم/ شرکت العراقیه تخلف کرده است/ از زائرانی که در فرودگاه معطل ماندند عذرخواهی می‌کنم/ زائران هزینه مبالغ بلیط بالاتر از مصوب را از وزارت راه دریافت کنندرستم قاسمی گفت: هیچ بلیطی نباید با قیمت بالاتر از قیمت مصوب پنج میلیون تومانی فروخته شود و اگر زائری بیش از این مقدار برای تهیه بلیط پول پرداخت کرده است با مراجعه به وزارت راه پول خود را دریافت کند.

...

کاوش نیوز، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی شامگاه امروز در حاشیه بازدید از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار کرد: توافق کشور عراق با ایران پذیرش ۳۰ هزار نفر زائر از طریق مسیر هوایی بود که امکان و توان آن نیز در ناوگان هوایی ایران وجود داشت.

وی با اشاره به توافق افزایش این سهمیه به ۶۰ هزار نفر در سفر نخست وزیر عراق به ایران، افزود: این افزایش سهمیه با چند مولفه و مصوبه ستاد ملی کرونا همراه بود، اول آنکه طرف عراقی اعلام کرد که هیچ فردی اجازه ورود بدون ویزا در ایام اربعین را ندارد و دوم آنکه دولت و ستاد ملی کرونا اعلام کرد که برای سلامتی زائران محترم، کسانی اجازه سفر داشته باشند که ۲ دُز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند و ریاست جمهور نیز لحظه به لحظه پیگر امور بوده و تاکید بر برخورد باکرامت با زائران داشتند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به شرط سوم مبنی بر سقف ۶۰ هزار نفری زائران، گفت: ظرف ۶ روز، ۶۰ هزار نفر بایستی سفر می‌کردند، ستاد ملی کرونا نیز بر رعایت موارد بهداشتی تاکید داشت بنابراین در وزارت راه و شهرسازی نیز ستادی در این خصوص با حضور سازمان هواپیمایی و شرکت‌های مربوطه تشکیل شد.

وی با بیان اینکه تا به این ساعت ۶۴ هزار نفر زائر از ایران به سمت عراق پرواز کرده‌اند، تصریح کرد: نمی‌خواهم بگویم پروازها تاخیر نداشته است؛ چون سفر هواپیما بوده و ناوگان ما نیز مشکلاتی همچون مشکل فنی داشته و از جنبه دیگر نیز طرف عراقی بوده که بعضا ۶ ساعت طول می‌کشید که فرودگاه نجف اجازه ورود یک هواپیما را به دلیل هجم زیاد پروازها بدهد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: امروز اگر کسی در سامانه ثبت‌نام کرده و ویزا داشته باشد، در حال حاضر می‌تواند به فرودگاه مراجعه کرده و با توجه وجود ظرفیت در پروازهای ایرانی به نجف سفر کند.

قاسمی با اشاره به مشکلات پیش آمده برای برخی از زائران گفت: متاسفانه شرکت هواپیمایی العراقیه از متقاضیان بابت تهیه بلیط پول دریافت کرده اما در مقابل هیچ گونه بلیطی به مسافران نداده و الان برخی مسافران معطل در فرودگاه‌ها هیچ گونه بلیط یا سندی ندارند.

وی با بیان اینکه نمایندگان شرکت هوایی العراقیه تخلف کرده‌اند  ادامه داد: در این بین دلالانی هم بودند که از مردم پول گرفتند و به آن‌ها گفتند به فرودگاه بروید؛ امروز تعدادی از آن‌ها در زندان هستند.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: تا ظهر با تلاش مسوولان امروز برای ۷۲۰ نفر از این افرادی که بدون ویزا و با مشخصات بلیط در فرودگاه حاضر شده بودند، ویزا صادر شد و دو پرواز در این خصوص انجام شد و تلاش می‌شود که تمامی این افراد سفر کنند.

قاسمی بخشی از مشکلات در فرودگاه امام خمینی(ره) را متوجه حضور مردم در فرودگاه برای خرید بلیط دانست و گفت: تعدادی از مراجعه کنندگان به فرودگاه در سامانه ثبت نام کرده و ویزا دارند اما در فرودگاه به دنبال خرید بلیط هواپیما هستند که امکان فروش این حجم از بلیط در فرودگاه نیست.

وی با بیان اینکه برای بازگشت زائران برنامه‌ریزی شده است، ادامه داد: برای بازگشت چون ۳ مرز زمینی باز است‌ احتمالا تعدادی از زائران از مرز زمینی برای برگشت استفاده کنند و برای ظرفیت ۳۰ تا ۳۵ هزار نفر پرواز پیش‌بینی شده که البته برای بازگشت هوایی زائران هیچ محدودیتی وجود ندارد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: شرمنده مردم بابت مشکلات به وجود آمده هستیم و تاکید کردیم که کرامت زائران حفظ شود اما به دلیل حضور چند ساعته در فرودگاه مردم خسته می‌شوند که حق دارند و از آن‌ها عذرخواهی می‌کنیم.

رستم قاسمی در پاسخ به سوالی در خصوص گرانفروشی بلیط اربعین تأکید کرد: هیچ بلیطی نباید با قیمت بالاتر از قیمت مصوب 5 میلیون تومانی فروخته شود و اگر زائری بیش از این مقدار برای تهیه بلیط پول پرداخت کرده است با مراجعه به وزارت راه پول خود را دریافت کند.

 

منبع: فارس


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.