حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناخته باشد به مرگ جاهلی مرده است.


» » هشت نکته مهم از نتایج رای اعتماد به کابینه رئیسی

درباره نتایج رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی دولت آیت الله رئیسی نکات مهمی قابل ذکر است.
...
کاوش نیوز-حسین خان بابازاده: عصر دیروز چهارشنبه، پروسه چند هفته ای معرفی و چینش وزرا، بررسی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس و بالاخره پنج روز جلسات بررسی صلاحیت‌ها در صحن علنی به پایان رسید و ترکیب کابینه دولت سیزدهم مشخص گردید. اما درباره نتایج رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی دولت آیت الله رئیسی نکات مهمی قابل ذکر است که در ادامه خواهید خواند:
یک: از ۱۹ وزیر پیشنهادی آیت الله رئیسی به مجلس، تنها یک نفر یعنی وزیر آموزش و پرورش موفق به کسب رای اعتماد از مجلس نشد و این در نوع خود کم سابقه است.
دو: از بین ۱۸ وزیری که از نمایندگان مجلس رای اعتماد گرفتند، ۱۴ نفر با اخذ بیش از ۲۰۰ رای از بهارستان راهی وزارتخانه خود شدند.
سه: از بین ۱۴ وزیری که بالای ۲۰۰ رای موافق از نمایندگان گرفتند، ۹ نفر از آنها هرکدام بیش از ۲۵۰ رای موافق ساکنان خانه ملت را اخذ کردند. یعنی نیمی از کابینه رای بالای ۹۰ درصد از نمایندگان ملت کسب کردند.
چهار: تیم وزرای اقتصادی رئیس جمهور با همان ترکیب معرفی شده، پس از بررسی جدی صلاحیت آنها توسط مجلس، مورد تائید قرار گرفت و این موضوع نویدبخش روزهای خوبی برای اقتصاد کشور خواهد بود.
پنج: وزرای خارجه و کشور که هرکدام قرار است سکان امور خارجه و داخلی کشور را به دست بگیرند با آرای قاطع ۲۷۰ و ۲۶۶ رای بر مسند نشستند. این موضوع علاوه بر تائید شایستگی ویژه آنها، پشتوانه محکمی برای دو فردی است که مسئولیت سنگینی را برعهده گرفتند.
شش: نتایج رای اعتماد به خوبی نشان داد که هم بنای دولت جدید بر جوان گرایی است و هم نمایندگان مجلس بر این موضوع تاکید دارند. به غیر از باغگلی که آن هم به دلیل کمبود سوابق لازم برای اهمیت و عظمت وزارتخانه آموزش و پرورش مناسب دیده نشد، جوان هایی نظیر زارع پور، عبدالملکی و خاندوزی برای وزارتخانه های مهمی نظیر ارتباطات، کار و اقتصاد رای اعتماد قابل توجه گرفتند.
هفت: تلاش و دقت ویژه آیت الله رئیسی برای معرفی یک کابینه خوب که ترکیبی از جوان گرایی و تجربه گرایی با تاکید بر کارآمدی، پاک دستی و انقلابی گری باشد عملا کار مجلس را تا حدی راحت کرد هرچند که این موضوع باعث نشد نمایندگان مجلس از جدیت خود در بررسی گزینه های پیشنهادی بکاهند.
هشت: تاریخ حقیقی آغاز به کار دولت سیزدهم را باید امروز یعنی چهارم شهریور دانست؛ چراکه هرچند روحانی دوزادهم مرداد از پاستور رفت و در همین چند روز هم تغییرات محسوسی از سوی رئیس جمهور رخ داد اما وزرای روحانی تا دیروز سرکار بودند. از امروز دولتمردان جدید و تازه نفس سکان دار تحقق وعده ها هستند و نمایندگان مجلس بر این امر ناظر خواهند بود.

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.