حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : هیچ چیز را ندیدم مگر اینکه خدا را قبل از آن بعد از آن و با آن مشاهده کردم.


» » مغز متفکر جنگ روانی طالبان به کابل می آید

مفتی سمنگانی سردبیر وبسایت العماره( متعلق به طالبان )  اعلام کرد : ذبیح الله مجاهد رئیس کمیسیون فرهنگی طالبان امروز به کابل می آید.

...

کاوش نیوز، مفتی سمنگانی سردبیر وبسایت العماره( متعلق به طالبان ) اعلام کرد : ذبیح الله مجاهد رئیس کمیسیون فرهنگی طالبان امروز به کابل می آید.

خبرهای طالبان همیشه از طرف ذبیح الله مجاهد منتشر می شد و او نقش موفقی در جنگ روانی در توئیتر و دیگر شبکه های اجتماعی و رسانه ها داشته است.
آخرین تحولات کابل 
همزمان با اطمینان دادن طالبان مبنی بر حفظ امنیت جانی و مالی شهروندان کابل ، طالبان خواستار بازگشت زنان به بخش بهداشت و درمان شده است.
براساس تصاویری که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است ، طالبان از زنان شاغل در بخش بهداشت و درمان افغانستان خواسته اند به وظایف خود باز گردند و از امنیت جانی خود کاملا مطمئن باشند.یکی از مسئولان طالبان در این تصویر می گوید که بخش بهداشت و درمان به حضور زنان نیازمند است و افراد طالبان امنیت آنها را کاملا تامین خواهد کرد .
از سوی دیگر طالبان از استادان دانشگاه ها و دانشجویان دختر نیز خواسته است به دانشگاه ها و کلاس های درس خود بازگردند .همچنین نیروهای محدودی از سفارتخانه ها در کابل حضور دارند و قرار است سفیر روسیه درباره مسائل امنیتی این سفارت با مسئولان طالبان در کابل دیدار و گفتگو کند .مردم زیادی نیز دیده می شود که به دنبال نشانی سفارتخانه هایی هستند که تعطیل است .
همچنین سفر حامد کرزی ، عبدالله عبدالله و گلبدین حکمتیار اعضای شورای هماهنگی افغانستان به قطر در هاله ای از ابهام است قبل از این گفته شده بود این افراد برای مذاکره درباره سرنوشت آینده افغانستان به دوحه سفر می کنند.به تازگی برخی منابع گفته اند سفر این افراد به دلیل متشنج بودن وضعیت فرودگاه بین المللی کابل به تاخیر افتاده است .
امیرخان متقی یکی از اعضای هیئت رهبری طالبان نیز شب گذشته به کابل آمده است و انتظار می رود سایر سران طالبان نیز یکی پس از دیگری به کابل بیایند.
تردد در کابل روان است و کابل در حال نزدیک شدن به روزهای عادی خود است مردم اما نمی دانند طالبان چه تصمیمی برای دولت خواهند گرفت .امروز تعدادی از پلیس ترافیک ( راهنمایی و رانندگی ) در خیابان ها فعال بودند اما زنان همچنان در سطح شهر کمتر تردد می کنند.

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.