حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : هيچ بنده اى عالم نباشد تا اين كه به بالا دست خود حسد نبرد و زير دست خود را خوار نشمارد.


» » محمدرضا گرایی قهرمان وزن ۶۷ کیلوگرم المپیک شد

ملی‌پوش وزن ۶۷ کیلوگرم تیم کشتی فرنگی ایران با برتری در فینال بازی‌های المپیک توکیو قهرمان شد و نخستین طلای کاروان کشتی ایران را به نام خود ثبت کرد.

...

به گزارش کاوش نیوز، محمدرضا گرایی نماینده وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران امروز در دیدار فینال بازی‌های المپیک توکیو به مصاف پرویز نصیب اف از اوکراین رفت.

گرایی در این دیدار با نتیجه ۹ بر یک برنده شد و به مدال طلای المپیک دست یافت.

فرنگی‌کار کشورمان روز گذشته پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم هورتا از کلمبیا را با ۸ بر صفر شکست داد و در دور بعد استابلر از آلمان را با نتیجه ۵ بر ۵ از پیش رو برداشت. وی در نیمه نهایی با نتیجه ۶ بر ۱ راماز زوئیدزه از گرجستان را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد.

نتایج کشتی‌گیران کشورمان و رده‌بندی انفرادی این مسابقات به شرح زیر است:
وزن ۶۰ کیلوگرم: علیرضا نجاتی در دور نخست مقابل آرمن ملکیان از ارمنستان با نتیجه ۵ - ۵ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در دیدار بعدی، نجاتی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

وزن ۶۷ کیلوگرم: محمدرضا گرایی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر  جولین هورتا از کلمبیا را از پیش رو برداشت. وی در دور سوم و در یک کشتی بسیار نزدیک با نتیجه ۵ - ۵ از سد فرانک استابلر قهرمان جهان از آلمان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۶ بر ۱ راماز زوئیدزه از گرجستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. گرایی در دیدار فینال با نتیجه ۹ بر یک پرویز نصیبوف از اوکراین را از پیش رو برداشت و با اقتدار و شایستگی به مدال طلای المپیک دست یافت.

وزن ۷۷ کیلوگرم: محمدعلی گرایی در دور نخست با نتیجه ۷ بر ۳ یوسوانیس پنا فلورس از کوبا را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی در یک کشتی زیبا با نتیجه ۵ - ۵ از سد بوزو استارسویچ از کرواسی گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. گرایی در این مرحله در یک کشتی نزدیک و با نتیجه ۶ بر ۵ مغلوب تاماس لورینچ قهرمان جهان و دارنده مدال نقره المپیک از مجارستان شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۱۳ بر ۳ مغلوب شوهی یابیکو از ژاپن شد و به عنوان پنجم رسید.

وزن ۹۷ کیلوگرم: محمدهادی ساروی در دور اول به مصاف آدم بودجملین از الجزایر رفت و با نتیجه ۹ بر صفر به پیروزی رسید. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۶ بر صفر کریل میلوف از بلغارستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان با نتیجه ۴ بر یک مغلوب شد و به دیدار رده‌بندی رفت. وی در این دیدار مقابل آروی ساوولاینن از فنلاند در یک کشتی زیبا با نتیجه ۹ بر ۲ به پیروزی رسید و به مدال برنز دست یافت.

وزن ۱۳۰ کیلوگرم: امین میرزازاده در دور اول با نتیجه ۶ بر صفر مین سئوک کیم از کره جنوبی را مغلوب کرد. وی در دور بعد مقابل میخاین لوپز دارنده سه مدال طلای المپیک و چندین مدال طلای جهان از کوبا با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال، میرزازاده به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این گروه مقابل آلین الکسیوس سیوراریو از رومانی با نتیجه ۵ بر یک به پیروزی دست یافت و به دیدار رده‌بندی رفت. میرزازاده در این دیدار با نتیجه ۷ بر ۲ مقابل رضا کایالپ دارنده مدال طلای جهان و نقره المپیک از ترکیه مغلوب و پنجم شد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.