حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فضيلتى چون جهاد نيست و جهادى چون مبارزه با هواى نفس نيست.


» » نقشه راهی که رهبرانقلاب برای دولت رئیسی تعیین کردند/ چگونه می‌توان از مشکلات به سوی پیشرفت جهش کرد؟

نقشه راهی که رهبرانقلاب برای دولت رئیسی تعیین کردند/ چگونه می‌توان از مشکلات به سوی پیشرفت جهش کرد؟با توجه به ویژگی‌هایی که رهبری مطرح می کنند دولت رئیسی می تواند با بکارگیری دانایی در عملکردی جهادی و کارآمد صلاحیت خود را بیش از پیش نشان دهد.
...

کاوش نیوز-امیر حمزه نژاد: روز گذشته مراسم تنفیذ ریاست جمهوری حجت الاسلام رئیسی برگزار شد. این مراسم با دو موضوع محوری روبرو شد. اول اینکه رئیس جمهور جدید در سخنرانی خود ضمن تشریح وضعیت موجود کشور از جمله بحران های اقتصادی و اجتماعی اعلام کرد که بایستی مشکلات مردم حل و فصل شود و از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب در بیانات ارزنده‌ و متن حکم تنفیذ رئیسی راه و طریق صواب را برای دولت آینده مشخص کردند و توصیه‌هایی که بر اساس تجربیات دولت‌های گذشته علی الخصوص دولت دوازدهم بود را به رئیس جمهوری جدید ابلاغ فرموند.
اما واکاوی و تبیین متن حکم رهبر معظم انقلاب در این عرصه با توجه به اهمیت شرایطی که کشور در آن قرار دارد موضوعی حائز اهمیت است و نکاتی در این حوزه مطرح شده که بایستی به آن توجه خاصی کرد.
ایران تشنه خدمت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌شان در مراسم تنفیذ رئیس جمهوری جدید بیان فرمودند که «امروز میهن عزیزمان، تشنه‌ی خدمت است.» این بیانات نشان می‌دهد که از یکسو رهبری حجت الاسلام رئیسی را لایق برای خدمت رسانی به ملت ایران می دانند و ازسوی دیگر با تاکید بروی خدمت رسانی بر مردم راه حل مشکلات کشور را خدمت به ملت ایران توصیف می‌کنند.
ایران آماده‌ حرکت جهشی در همه‌ی عرصه‌ها: با اینکه مشکلات درکشور وجود دارد اما بسیاری از کشورهایی که دچار مشکل و بحران می‌شوند از همین شرایط برای جهش استفاده می‌کنند. دوراقع انگیزه‌ای که برای رون رفت از این مشکلات وجود دارد می‌تواند چاشنی پیشرفت کشور شود و از این قرار دولت رئیسی می‌تواند با بسیج امکانات و خدمت رسانی به مردم این روحیه را افزایش دهد. درواقع خدمت رسانی به مردم باعث می شود که ملت ایران نیز در این فضا امیدواری بیشتری پیدا کنند و برای پیشرفت و جهشی که رهبر معظم انقلاب از آن سخن گفتند کشور مهیا شود. اینکه رهبر معظم انقلاب از جهش در زمانه بروز مشکلات سخن می گویند حاوی دو نکته است. یک انگیزه لازم برای برون رفت از مسائل کشور وجود دارد و دوم اینکه دولت رئیسی نیز توان ایجاد تهدید به فرصت و امتیاز را دارد.
نیاز کشور به مدیریتی با کفایت، جهادی، دانا و شجاع: رهبر معظم انقلاب با اشاره به شاخصه های مدیریت خوب در کشور از جمله جهادی و ستادی عمل کردن و در کنار آن کفایت و شجاعت نشان دادن را از جمله ویژگی های یک مدیریت خوب عنوان می کنند که در بالای سر همه اینها باید عقلانیت و دانایی حاکم باشد. با توجه به ویژگی هایی که رهبر معظم انقلاب مطرح می کنند دولت رئیسی می تواند با بکارگیری دانایی در عملکردی جهادی و کارآمد صلاحیت خود را بیش از پیش نشان دهد.
بسیج توانمندی‌های آشکار و نهفته‌ ملت، بویژه جوانان: رهبر معظم انقلاب در این حکم از پتانسیلی صحبت می کنند که متاسفانه با توجه به رویکردهای خارج محور و عدم رسیدگی و بسترسازی برای آن نه تنها مغفول مانده است بلکه با مواردی همچون مهاجرت و فرارمغزها در حال از بین رفتن است. متاسفانه دیگر کشورها از این توان ما برای پیشرفت خود استفاده بهینه می کنند. رهبر معظم انقلاب که همواره به استعداد و توانایی جوانان باور داشته اند به نکته نغزی اشاره می کنند و آن اینکه توانمندی ملت ایران بخصوص جوانان از مشکلات کشور بسیار فراتر است. از همین روست که رهبر انقلاب بیان می کنند که باید از این مشکلات پلی برای جهش کشور ساخت و با انگیزه دهی و بسترسازی لازم از سوی دولتی که به این موضوع باور قلبی دارد، این کار شدنی است.
سه ماموریت رهبری برای دولت آینده: رهبر انقلاب در متن حکم تنفیذ حجت الاسلام رئیسی مطرح می کنند که دولت باید «موانع را از سر راه تولید بردارد؛ سیاست تقویت پول ملّی را بجِدّ دنبال کند، و قشرهای متوسط و پایین جامعه را که سنگینی مشکلات اقتصادی بر دوش آنها است، توانمند سازد.» رهبر انقلاب به خوبی اشاره دارند که مشکلات کشور امروز بر روی دوش قشر متوسط جامعه است و این قشر است که اگر توانمند شود باعث توانمندی کشور می شود راه حل این موضوع را تقویت پول ملی و برداشتن موانع از سر راه تولید عنوان می‌کنند. در این زمینه رهبر انقلاب سه ماموریت در هم تنیده برای دولت آینده مشخص می فرمایند که دولت رئیسی نیز به سبب اینکه به این مهم باور دارد باید گام بلندی در این راستا بردارد.
با این اوصاف متن حکم تنفیذ رهبر معظم انقلاب برای حجت الاسلام رئیسی نقشه راه دولت آینده است که با توانمندی که رهبر معظم انقلاب از رئیس جمهور جدید سراغ دارند این وظایف را به ایشان و دولت آینده محول کرده اند.. توفیق در این امور می تواند تا حد زیادی امید و انگیزه به ملت ایران و بویژه جوانان دهد و کشور را در راه اعتلا و پیشرفت قرار دهد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.