حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : دانشمندى كه از علمش استفاده شود ، از هفتاد هزار عابد بهتر است.


» » دروغ جدید سخنگوی دولت: رئیسی تلگرام را فیلتر کرد!/ داستان فیلترینگ تلگرام؛ از دستور روحانی تا ابلاغ شورای امنیت

علی ربیعی در ابلاغیه‌ای خطاب به تمام اجزای دولت در سراسر کشور که با پوشش دفاع از عملکرد دولت صادر شده، دستور تخریب سیدابراهیم رئیسی آن هم با توسل به دروغ و مطالب کذب را صادر کرده است.
...
کاوش نیوز، علی ربیعی در ابلاغیه‌ای خطاب به تمام اجزای دولت در سراسر کشور که با پوشش دفاع از عملکرد دولت صادر شده، دستور تخریب سیدابراهیم رئیسی آن هم با توسل به دروغ و مطالب کذب را صادر کرده است.

دروغ جدید سخنگوی دولت: رئیسی تلگرام را فیلتر کرد!/ داستان فیلترینگ تلگرام؛ از دستور روحانی تا ابلاغ شورای امنیت

در بخشی از این فرمان حمله، به دروغ آورده شده که فیلتر تلگرام در زمان ریاست رئیسی بر قوه قضائیه در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ صادر شده که ادعایی سراسر کذب است. رئیسی در تاریخ مذکور تولیت آستان قدس رضوی بوده و در اسفند ۹۷ به ریاست قوه قضائیه منصوب شده است.
این حملات طراحی شده در حالی انجام می‌شود که اولین فیلتر تلگرام در کشور از سوی حسن روحانی در سال ۹۶ و در پی ناآرامی‌های دی ماه صورت گرفت. ضرغامی عضو شورای عالی فضای مجازی در این باره می‌گوید: فیلتر اول تلگرام با دستور رئیس‌جمهور انجام شد، البته من می‌بینم برخی در این رابطه شایعاتی درست می‌کنند که اصلا اینگونه نیست. وقتی در اغتشاشات دی ماه دیدیم هماهنگی‌ها در تلگرام انجام می‌شود در شورای عالی فضای مجازی بحث شد و با دستور روحانی تلگرام فیلتر شد.

دروغ جدید سخنگوی دولت: رئیسی تلگرام را فیلتر کرد!/ داستان فیلترینگ تلگرام؛ از دستور روحانی تا ابلاغ شورای امنیت

نوبت دوم فیلترینگ تلگرام در اردیبهشت ۹۷ به دستور بازپرس قوه قضائیه صادر شده بود که پس از سوءتدبیر دولت در دی ماه سال ۹۸ در ماجرای افزایش قیمت بنزین، فیلتر تلگرام از سوی شورای امنیت کشور مصوب شده و از آن پس ارتباطی با قوه قضائیه ندارد.
سخنگوی قوه قضائیه بارها اعلام کرده که با محدودسازی مخالف است و چندی پیش نیز که یک جریان مشکوک از داخل قوه قضائیه دستور انسداد برخی اپلیکیشن‌ها و شبکه اجتماعی اینستاگرام را صادر کرد، با دستور مقامات عالی قضائی، فرد خاطی تحت تعقیب قرار گرفت.
علاوه بر آن، بیژن قاسم زاده، شخصی که دستور فیلترینگ تلگرام را در دوره آملی لاریجانی صادر کرده بود، پس از ریاست رئیسی در قوه قضائیه در پرونده اکبر طبری محاکمه شد.
همچنین دستور محدودیت در شبکه اجتماعی کلاب هاوس ارتباطی با دستگاه قضائی نداشته و از سوی یک نهاد امنیتی صادر شده است.
 

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.