حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : بالاترين عبادت، عفّت شكم و شهوت است.


» » ایران کشتی توقیف شده کره جنوبی را آزاد کرد

ایران کشتی توقیف شده کره جنوبی را آزاد کردوزارت خارجه کره جنوبی گزارش داد ایران نفتکش کره جنوبی و ناخدای آن را که حدود سه ماه پس از توقیف آزاد کرده است.

...

به گزارش کاوش نیوز، وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد که این کشتی همراه با ناخدا و ۱۲ خدمه دیگر آن بندر ایران را حدود ساعت ۶ صبح به وقت محلی ترک کرده است.

بر اساس این گزارش، خدمه کشتی برای نگهداری از نفتکش در کشتی باقی ماندند.

این اتفاق در زمانی افتاده است که سئول و تهران احتمالا بر سر آزادی ۷ میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی پیشبردهایی را داشته اند.

روز ۱۳ فروردین ماه یک منبع دیپلماتیک کره جنوبی از احتمال آزادی نفتکش توقیف شده کره جنوبی و ناخدای آن در روز ۲۰ فروردین خبر داده بود.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۵ دی ماه سال گذشته یک فروند شناور کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن مواد شیمیایی نفتی را به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌ محیطی در خلیج فارس توقیف کرد.

این کشتی ۲۰ ملوان داشت که پنج خدمه آن کره ای بودند. چند روز بعد از توقیف این کشتی، جمهوری اسلامی ایران در اقدامی انسان دوستانه تمامی خدمه این کشتی غیر از ناخدا را آزاد کرد.

در آن زمان گزارش شد شناور مذکور حامل ۷۲۰۰ تن اتانول بوده. خدمه کشتی را اتباع کشورهای کره جنوبی، اندونزی، ویتنام و میانمار تشکیل می‌دهند.
«سعید خطیب‌زاده»، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز ۱۵ دی‌ماه درباره این رویداد گفت: «ایران مانند سایر کشورها نسبت به تخلفات مشابه و بویژه آلوده کردن محیط زیست دریایی حساسیت دارد لذا در چارچوب قوانین با آن برخورد می‌کند.»
وی تصریح کرد که این رویداد استثنایی نبوده و در موارد مشابه قبلی در ایران و آب‌های سایر کشورها رخ داده است.
رسانه‌های کره جنوبی در روزهای گذشته به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داده بودند نخست‌وزیر این کشور احتمالاً ۲۲ فروردین ماه برای دیدار با مقام‌های جمهوری اسلامی و رایزنی درباره وضعیت نفتکش کره جنوبی به تهران سفر خواهد کرد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.