حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : هیچ چیز را ندیدم مگر اینکه خدا را قبل از آن بعد از آن و با آن مشاهده کردم.


» » رابطه لاریجانی با ظریف شکرآب شد

رابطه لاریجانی  با ظریف شکرآب شداظهارات ظریف درباره عدم شناخت لاریجانی توسط چینی ها و نقش ظریف در معرفی او، واکنش چهره های سیاسی نزدیک به لاریجانی را در پی داشت.
...

کاوش نیوز، محمدجواد ظریف در میزگردی مجازی که چهارشنبه شب در یک شبکه اجتماعی برگزار شد در خصوص نقش لاریجانی در سند راهبردی ایران و چین گفت: «اصلاً چینی‌ها اسم آقای لاریجانی را هم نمی‌شناختند که به ما پیشنهاد کنند، ما پیشنهاد کردیم. آقای لاریجانی پیشنهاد من به دفتر رهبری بوده است. ما آقای لاریجانی را تعیین و اصرار کردیم که وی پیگیری این پرونده را ادامه دهد.»
این اظهارات ظریف واکنش چهره های سیاسی نزدیک به لاریجانی را در پی داشت.
چینی ها حاضر به مذاکره با دولت روحانی نبودند
منصور حقیقت‌پور، مشاور لاریجانی در مجلس دهم و جزو چهره های نزدیک به او در گفت‌وگو با فارس،‌ با اشاره به اخبار منتشر شده درباره مسئول مذاکره‌کننده با کشور چین برای امضای تفاهم‌نامه 25 ساله گفت:‌ مقامات دولتی این کشور رسما ناراحتی خود را از رفتار دولت یازدهم و دوازدهم بعد از برجام اعلام کردند.
وی افزود: مقامات چینی عنوان می‌کردند که دولت ایران پس از برجام دولت چین را تحویل نگرفت و در واقع چین را تحقیر کرد و ما حاضر به همکاری با دولت ایران نیستیم ولی اگر «نظام» جمهوری اسلامی می‌خواهد با ما تعامل کند، ما هستیم.
مشاور رئیس مجلس دهم اظهار داشت: مقام معظم رهبری در آن زمان رئیس مجلس وقت [علی لاریجانی]‌ را به عنوان مسؤول پیشبرد سند همکاری با چین می‌کنند و برای وی در این باره حکم صادر و آقای لاریجانی را رسما برای این منظور به مقامات چینی معرفی می‌کنند.
حقیقت‌پور خاطرنشان کرد: مجلس دهم و دوره ریاست آقای لاریجانی بر مجلس به پایان می‌رسد اما آقای لاریجانی در دوره مجلس یازدهم به رهبر معظم انقلاب می‌گوید من دیگر رئیس مجلس نیستم و اجازه بدهید کار را رئیس مجلس وقت ادامه دهد اما رهبر معظم انقلاب قبول نمی‌کنند و می‌گویند که کار را خودت ادامه بده.
وی افزود: در دوره فعلی که آقای لاریجانی رئیس مجلس نیست در مکاتباتی که با چین دارد سمتش را مشاور رهبر انقلاب و مجری پروژه توافق‌نامه 25 ساله عنوان می‌کند.
ظریف، مدیون لاریجانی است
بهروز نعمتی، دیگر چهره نزدیک به لاریجانی هم در گفتگو با مهر در خصوص اظهارات اخیر ظریف مبنی بر اینکه «چینی‌ها اسم لاریجانی را هم نمی‌شناختند»، گفت: آقای لاریجانی رئیس مجلس و دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده و مقامات چینی نیز کاملاً وی را می‌شناختند.
نماینده مردم تهران در مجلس دهم ادامه داد: مدیران و کارشناسان وزارت امور خارجه، عضو کمیته‌هایی هستند که زیر نظر آقای لاریجانی بررسی سند راهبردی ایران و چین را از هشت ماه پیش آغاز کردند.
وی با بیان اینکه ظریف در مقاطع مختلف مدیون لاریجانی است، تصریح کرد: آقای ظریف وقتی عصبانی می‌شود، حرف‌هایش تنظیم نیست. به نظر من در اوج عصبانیت چنین حرف‌هایی را زده است.
علاوه بر مباحث صورت گرفته، لازم به ذکر است که با توجه به حمایت ویژه لاریجانی از دولت روحانی، برجام و همچنین اعلام چندباره ظریف مبنی بر عدم کاندیداتوری، برخی پیش بینی های انتخاباتی حمایت ظریف از لاریجانی را محتمل می دانست که ظریف در همان میزگرد روز چهارنشبه اعلام کرد که در ستاد هیچ کاندیدایی اعم از لاریجانی و غیر لاریجانی حضور پیدا نخواهد کرد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.