حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بالاترین درجه بهشت فردوس است و اگر چیزی از خدا می خواهید فردوس را طلب کنید.


» » چه کسانی «آزاده نامداری» را کشتند؟

حضور ثابت در برنامه «من و تو پلاس» به نامداری پیشنهاد می‌شود، او این درخواست بدون پاسخ را با مرحوم شایان‌فر در میان می‌گذارد. گفت‌وگوی او با روزنامه وطن امروز واکنشی منفی به این پیشنهاد بود.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از مشرق، در هفتمین روز از فروردین ۱۴۰۰ رسانه‌های داخلی و شبکه‌های اجتماعی خبر درگذشت ناگهانی آزاده نامداری را منتشر کردند. در اخبار تکمیلی آمده بود که از زمان درگذشت این مجری سابق برنامه‌های تلویزیونی در محل زندگی‌اش بیست و چهار ساعت گذشته و پیکر بی‌جان او در آپارتمان محل سکونتش کشف شده است.

در ساعات اولیه خبری به نقل از یک منبع آگاه ناشناس منتشر و علت درگذشت او خودکشی اعلام شد. تا لحظه انتشار این گزارش  قاضی شهریاری، معاون دادستان و سرپرست دادسرای جنایی تهران با بررسی و تحقیقات تکمیلی فرضیه قتل یا دگرکشی مرحوم آزاده نامداری را کاملا منتفی دانسته و موضوع خودکشی از طریق مصرف داروهای اعصاب و روان مطرح شده است.

قاضی شهریاری با اشاره به بررسی دوربین‌های مداربسته ساختمان گفت: در بررسی های تکمیلی انجام شده و به ویژه بررسی تلفن همراه متوفی و همچنین دست‌نوشته‌های مکشوفه متعلق به متوفی که خطاب آن به دخترش بوده و نوعی وصیت و خداحافظی با دخترش بوده و داروهای موجود در صحنه که مورد استفاده مرحوم بوده، بررسی اولیه پزشکی قانونی در روز جاری که مبین وجود داروی قوی ضدافسردگی در آزمایش سم شناسی متوفی است؛ لذا موضوع خودکشی از طریق مصرف داروهای اعصاب و روان مطرح است. وی افزود: قطعیت این موضوع منوط به نظر تکمیلی پزشکی قانونی در خصوص نتایج آزمایش آسیب شناسی است.

چه کسانی «آزاده نامداری» را کشتند؟

 با انتشار اخبار اولیه موج گسترده‌ای از واکنش‌ها در فضای مجازی منتشر شد. حسن آقامیری، سلبریتی خلع لباس شده در شرایطی که همچنان ابعاد رسمی درگذشت این بازیگر توسط پزشکی قانون تائید نشده بود اولین دیدگاه انحرافی را با تفسیر پرچالشی در فضای مجازی به اشتراک گذاشت. آقامیری در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

حالم از دنیاتون به هم میخوره
کثافتایی که با آبروی آدم ها بازی می‌کنید
... بزنند به اون صدا و سیمای لجن
که شیره ی جون ادم هاش رو میگیره و وقتی اونها به حمایت نیاز دارند از پشت بهشون خنجر میزنه
من دهنم و باز میکنم بی شرف ها
این دختر بی پناه شده بود
شما به خاطر سیاست های کثیفتون ادم ها رو مجبور میکنید خودشون نباشند بعد هم متهمشون میکنید به نفاق
آقای صدا وسیما تو همین دنیا آه بچه هاش یقتون رو میگیره!
حالم از دنیاتون و سیاست هاتون به هم میخوره
بد دنیایی دارید
بد آخرتی دارید
بد عاقبتی دارید
کاش توبه کنید که اونم شما مردش نیستید
بچسبید به صندلیهاتون
صندلی هایی که دین و شرفتون رو به خاطرش دادید
منتظر بلای بزرگ باشید
سید حسن آقامیری
پ. ن: خانوم نامداری به حضرت زهرا س اشکام بند نمیاد

چه کسانی «آزاده نامداری» را کشتند؟

 تحلیل عملکرد آقامیری نشان می‌دهد راهبرد اظهارات و سخنرانی‌هایش بر اساس جذب فالوئر تعریف می‌شود. چندی پیش در یک سخنرانی احساسی  با طرح قصه «حر بن یزید ریاحی» حاکمیت را به عدم بخشش خوانندگان و بازیگران فعال قبل از انقلاب متهم کرد، در حالیکه بسیاری از این خوانندگان و بازیگران خارج نشین قبل از انقلاب، توسط عناصر فعال اصلاح‌طلب نزدیک به حسن‌آقامیری ممنوع الفعالیت شده‌اند و چون ممنوع‌ کنندگان از دوستان نزدیک وی به شما می‌روند، او از بردن نام افراد ممنوع کننده پرهیز می‌کند.  

چه کسانی «آزاده نامداری» را کشتند؟
برنامه ویژه مصی علینژاد درباره آزاده نامداری

اما در مورد اظهارنظر آقامیری درباره نامداری باید به چند رویداد حول این مجری سابق سیما توجه ویژه‌ای داشت. افرادی که دست به انتشار تصاویر خصوصی مجری سابق صدا و سیما زدند در خارج از کشور حضور دارند و پلیس فتا برای یافتن لیدرهای منتشر کننده فیلم‌های خصوصی از حضور نامداری در سوئیس، به اکانت‌هایی در خارج از کشور رسید.

بیشتر بخوانید:

آخرین پست آزاده نامداری قبل از فوت

پس از انتشار فیلم‌ها و عکس‌های مذکور، رسانه‌های خارج از کشور و افرادی نظیر علی‌نژاد، مسعود بهنود و مهدی پرپنچی و رسانه‌های معاند انتشار تصاویر خصوصی نامداری را از حقوق  اساسی مردم در حوزه اطلاع رسانی برشمردند. در این پست نیز آقامیری مشابه سخنرانی خود درباره حرابن یزید ریاحی، با طرح موضوع نامداری به صورت انحرافی، همسو با رسانه‌های معاند ارائه می‌دهد.

 

چه کسانی «آزاده نامداری» را کشتند؟
برنامه‌های مختلف ایران اینترنشنال درباره آزاده نامداری
چه کسانی «آزاده نامداری» را کشتند؟
برنامه‌های مختلف ایران اینترنشنال درباره آزاده نامداری

در مطالب فضای مجازی که به سرعت پس از انتشار خبر درگذشت نامداری، جریان پیدا کرد، جوسازی  و هجمه علیه صدا و سیما از اولویت‌ها به شمار می‌آید.

نامداری قبل از ورود به عرصه تحصیلات آکادمیک و در نوزده سالگی فعالیت‌های خود را به عنوان مجری با صدا و سیما آغاز کرد و گاهی همزمان اجرای چند برنامه را در شبکه‌های داخلی و شبکه‌های برون مرزی بر عهده داشت، آیا فراهم شدن این بستر برای نامداری مصداق بهره‌بری یکسویه است؟

 مرحومه نامداری بارها در گفت‌وگوهای فراوانی اشاره کرده که  حجاب را به عنوان پوشش اختیاری‌ خودش انتخاب کرده، اما منتقدان و مهاجمان، نوع پوشش نامداری را با عباراتی پر از پرخاش و تندخویی به سیاست‌ها و سیاستگذاران سیما نسبت می‌دهد.

 

چه کسانی «آزاده نامداری» را کشتند؟

بر اساس مستندات فراوان، آزاده نامداری تا قبل از انتشار فیلم‌ها و عکس‌های خصوصی‌اش در خارج از کشور هدف یک مثلث مشخص رسانه‌ای است که در حوزه فرهنگ تحرکات موازی رسانه‌ای بسیار نزدیک  و خط القاء مشترک رسانه‌ای خاصی را دنبال می‌کنند.

سالومه‌سیدی‌نیا، سینا ولی‌الله، مصی‌علینژاد طی سال‌های اخیر حواشی نامداری را به عنوان یک هدف مشخص رسانه‌ای دنبال کردند و در نهایت  مهدی‌پرپنچی و مسعود بهنود با همراهی طیف وسیعی از رسانه‌های تصویری و مکتوب خارج از کشور، افشای ویدئوهای خصوصی نامداری را عرفی رسانه‌ای تفسیر  کردند و آنرا در راستای آگاهی رسانی عمومی مشروع برشمردند.

 

چه کسانی «آزاده نامداری» را کشتند؟

چرا آقامیری و سایر همراهان اصلاح‌طلبش،   رسانه‌هایی چون بی‌بی‌سی و امثال مصی علینژاد را مقصر قلمداد نمی‌کنند!؟ فردی که با انتشار ویدئوهای جنجالی نامداری بیش از ۵ ساعت برنامه، مصاحبه و برنامه‌های طنز تولید کرد و از منظر آقامیری و سایر همراهان هدف پرسش نیست!؟  

علت دشمنی‌های رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور با نامداری هیچگاه شخصی نبوده و پوشش این مجری موضوع مناقشه‌ برانگیز رسانه‌های فارسی‌زبان معاند خارج از کشور است.

 

چه کسانی «آزاده نامداری» را کشتند؟

 

چه کسانی «آزاده نامداری» را کشتند؟

چه کسانی «آزاده نامداری» را کشتند؟
بهنوش بختیاری در استوری اینستاگرام خود سالومه سیدی‌نیا و برنامه سالی تالک را مقصر دامن زدن حواشی مرحومه نامداری توصیف می‌کند

نحوه انتشار خبر بی‌بی‌سی فارسی، پس از درگذشت نامداری این موضوع را تصدیق می‌کند. بی‌بی‌سی فارسی که در تنظیم خبر ادعای‌ بی‌طرفی‌اش را مثل یک رپرتاژ بارها و بارها مطرح کرده در نوع پوشش اخبار  نامداری  کاملا جهت‌دار عمل می‌کند. در مورد خواننده زن افغان مشهور به «افسانه» و مرحوم  کیارستمی، عبارت «پیکر» را در نوع تنظیم خبر و تیتر خود انتخاب می‌کند، اما در مورد نامداری در تنظیم خبر از کلمه «جسد» استفاده می‌کند.

چه کسانی «آزاده نامداری» را کشتند؟
استفاده از کلمه «پیکر» در تنظیم خبر فوت عباس کیارستمی
چه کسانی «آزاده نامداری» را کشتند؟
استفاده از کلمه «پیکر» در تنظیم خبر درگذشت خواننده زن افغانی
چه کسانی «آزاده نامداری» را کشتند؟
استفاده از عبارت «پیکر» در تنظیم خبر درباره رامش خواننده زن ساکن لس آنجلس

چه کسانی «آزاده نامداری» را کشتند؟

 

فیلمی که نشان می‌دهد نامداری قبل از انتشار فیلم‌های خصوصی‌اش سوژه بی‌بی‌سی فارسی بود

درگذشت نامداری دستمایه‌ای برای مدیریت حمله

با درگذشت نامداری، جهت‌گیری‌های رسانه‌های فارسی زبان و اصلاح‌طلبان و همراهان رسانه‌ای آنان تغییر کرد و مدیران سیما و رسانه‌های انقلابی را سعی می‌کنند مقصر حواشی و رخ‌داده‌های مرتبط با او توصیف کنند.

در نخستین واکنش، محمدرضا شهبازی روزنامه‌نگار، طنزپرداز و از نویسندگان سابق وب سایت رجانیوز در استوری اینستاگرام خود متن قابل تاملی را منتشر کرد.

شهبازی در صفحه خود نوشت: هنوز هیچی از جزئیات ماجرا معلوم نیست ولی ... مثل همیشه سریع خودشون را رسوندن بالاسر جنازه! یکیش همین آقامیری! یادمون نرفته که اتفاقا غالبا این دوستان شما و طرز فکر شما بودند که مرحومه نامداری را رنجوندن. این هم طیفی‌های شما بودند که چوب حراج به آبروی این بنده خدا زدند، شل دین‌ها، شل حجاب‌ها و مثل خودت، ناقص الایمان‌ها ربیختندسر نامداری. و از قضا این حزب‌اللهی‌ها بودند که علی‌رغم اختلافات سیاسی با ایشون، به دفاع از آبروی یک زن مومنه پرداختند و اگرچه حتما انتقاداتی به برنامه‌ها و تولیدات رسانه‌ای او داشتند، سرک کشیدن به زندگی خصوصیش رو شماتت کردند. برای مثال رجا نیوز و وطن امروز و شبکه افق بودند از نامداری حمایت کردند و حتی برخی رفتارهای غیردینی‌ خودی‌ها در اینباره رو نقد کردند. و این رفقای تو بودند که براش جوک ساختند و مسخره‌اش کردند و نیش زدند.

 

چه کسانی «آزاده نامداری» را کشتند؟

اما چرا افراد وابسته به بی‌بی‌سی فارسی، مصی علینژاد، سینا ولی‌الله، مسعود بهنود، مهدی پرپنچی به حواشی مربوط به آزاده نامداری دامن زدند و شبکه فارسی زبان من و تو در صف اول هجمه کنندگان قرار داشت؟

این همان سئوالی است که پاسخ آن پرده از بسیاری اتفاقات برمی‌دارد. با تمامی حواشی مرحومه نامداری در نیمه نخست دهه نود و جدایی مقطعی از سیما، شبکه «من و تو» تلاش می‌کرد پلن B خود را با نامداری اجرا کند.

شبکه من و تو پس از آنکه در آکادمی موسیقیایی‌اش به یک خواننده زن محجبه با نام «ارمیا» جایزه خود را اهدا می‌کند، کیوان عباسی طرح استخدام یک مجری محجبه با پوشش چادر را کلید می‌زند.

در ماه‌های پس از ماجرای طلاق این مجری، پیشنهاد حضور ثابت در برنامه «من و تو پلاس» به نامداری ارائه می‌شود و او بدون هیچ پاسخی این پیشنهاد را  با مرحوم حسن شایان‌فر، مدیر مرکز پژوهش‌های کیهان در میان می‌گذارد.

گفت‌وگوی او با روزنامه وطن امروز، نوعی واکنش به طرف پیشنهاد دهنده بود و نپذیرفتن این پیشنهاد بعدها پس از انتشار فیلم‌ها و عکس‌های خصوصی او منجر به تسویه حساب گسترده شد. هر چند نامداری در ادامه انتخاب مسیر خود نتوانست بر حواشی فائق آید و میان دو راهبرد مجری یا سلبریتی‌ بودن، اصرار به سلبریتی‌ بودن با همه حواشی مرتبط با آن را داشت و همین مسئله به شکاف‌های ایجاد شده دامن زد تا او نتواند روند فعالیت‌های خود را از سر گیرد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.