حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : محبوب ترین کارها نزد خدا با دوام ترین آنهاست گرچه ا ندک باشد.


» » زیباترین آزاد‌راه کشور افتتاح شد

با تلاش قرارگاه سازندگی سپاه:

زیباترین آزاد‌راه کشور افتتاح شد

همزمان با سالروز ولادت حضرت علی(ع) طرح ملی آزادراه غدیر امروز با دستور رئیس‌جمهور به‌صورت ویدئو‌کنفرانس به بهره‌برداری ‌رسید.

...

به گزارش کاوش نیوز، به‌مناسبت میلاد حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) پروژه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران که پروژه‌ای برای اتصال کریدورهای شمال به جنوب و غرب به شرق است با حضور ویدئو‌کنفرانسی رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

رئیس جمهور روز پنجشنبه در پنجاه و دومین هفته پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید، آزادراه غدیر را که با عبور از 3 استان، آبیک در قزوین را پس از عبور از استان البرز به ورامین در جنوب تهران متصل می‌کند، از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح کرد.

این آزادراه در 4 قطعه به‌طول 158 کیلومتر احداث شده و یکی از مهمترین و بااولویت‌ترین کریدورهای ترانزیتی کشور در کریدور شرق به غرب، شمال به جنوب و شبکه بزرگ‌راهی آسیایی است. برای اجرای این پروژه 7 هزار میلیارد تومان اعتبار صرف شده است و با بهره‌برداری از آن برای 250 نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

طول این آزادراه 158 کیلومتر در شش خط رفت و برگشت و دو خط اضطراری بوده و با بهره‌برداری از آن بیش از 25 هزار میلیارد تومان بنزین و هزار و 600 میلیون لیتر گازوئیل در مصرف سوخت کشور صرفه‌جویی می‌شود.

دولت تنها در 30 درصد در این پروژه مشارکت داشته است و 70 درصد آن توسط قرارگاه خاتم الانبیا(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساخته شده است.

گفته شده 3هزار میلیارد تومان برای ساخت این پروژه هزینه شده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.