حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : پر حسرتترين مردم در روز قيامت، بنده اى است كه عدلى را وصف كند و خودش خلاف آن را عمل كند.


» » واکنش روحانی به رد بودجه 1400 توسط مجلس

واکنش روحانی به رد بودجه 1400 توسط مجلسرئیس جمهور در جلسه امروز دولت گفت: ما در این بودجه زحمت کشیدیم و البته می‌خواستیم در کمیسیون‌ها و کمیسیون تلفیق و صحن کامل‌تر بشود

...

به گزارش کاوش نیوز،حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه امروز دولت درخصوص رد کلیات بودجه1400 از سوی مجلس خاطرنشان کرد: ما طبق زمان و قانون و حتی یکی-دور روز زودتر بودجه را تقدیم مجلس کردیم. در ستاد اقتصادی دولت چندین هفته جلسات‌مان را به بودجه اختصاص دادیم و دولت در حد توان بهترین بودجه‌ای که می‌توانست را تهیه و تقدیم مجلس کرد. توقع ما این بود که بودجه روند خود را طی کند و تصویب شود و مردم هم از آن بهره‌مند شوند. اینکه نمایندگان بودجه‌ای را تصویب یا آن را رد کنند حق آن‌هاست و نمی‌توانیم بگوییم که آن‌ها موظف به تصویب هستند و آن‌چه نظر آن‌هاست طبق آن عمل خواهد شد. در این بودجه دو ماه حرف‌هایی زده شد، وعده‌هایی داده شد و تخریب‌هایی صورت گفت که مورد انتظار ما نبود.

رئیس‌جمهور گفت: ما در این بودجه زحمت کشیدیم و البته می‌خواستیم در کمیسیون‌ها و کمیسیون تلفیق و صحن کامل‌تر بشود و ممکن است که بودجه نقصی هم داشته باشد. متأسفانه اهدافی که در بودجه داشتیم مورد توجه نمایندگان محترم در کمیسیون تلفیق قرار نگرفت. هدف مان این بود که ارزش پول ملی را بالا ببریم و می‌خواستیم کاری کنیم که اگر سال آینده دلار به 15 هزار تومان رسید، بودجه لَنگ نشود. اگر بودجه بر مبنای ارز 17500 تومان بسته شود، اگر نرخ پایین آمد چگونه کشور را اداره می‌کنید؟ خدا را گواه می‌گیریم که از ماه‌ها و یکسال گذشته تلاش ما این است که در پایان این دولت به دو آرزو برسیم؛ یکی اینکه کشور در برابر کرونا از مشکلات اصلی عبور کرده باشد و کشور از تحریم و مشکلات اصلی تحریم‌ها عبور کند.

روحانی اظهار داشت: وقتی در بودجه به دنیا علامت می‌دهیم که ارز 11500 تومانی را در نظر می‌گیریم، همه می‌فهمند و وقتی می‌گوییم ارز را متعادل می‌کنیم یعنی درآمد ارزی بیشتر از امسال را برای سال آینده پیش بینی کردیم و وقتی می‌گوییم باید فروش نفت 2.3 میلیون در روز باشد، این پیام به دنیا داده می‌شود. پیام‌های مهمی در بودجه داده شد و متأسفانه برخی به آن توجه نکردند. ما می‌خواستیم مردم آینده بهتری داشته باشند و تولید حرکت بهتری داشته باشد و جهش تولید را سال آینده هم ادامه بدهیم.

وی گفت: ما نمی‌خواستیم کاری کنیم که معادن با گرفتن مالیات‌های سنگین تعطیل شود و نمی‌خواستیم کاری کنیم که محصولات پتروشیمی و فولاد دچار مشکل بشوند تا بازار سرمایه دچار مشکل شود و ما نمی‌خواستیم قیمت سوخت را برای صنایع مهم کشور 5 برابر کنیم؛ این یعنی گران کردن و تورم و مسئله روشنی است؛ روشن است که تصمیمات کمیسیون تلفیق چه پیامدهایی دارد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.