حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : محبوب ترین برادران نزد من کسی است که عیب های مرا به من هدیه دهد.


» » ایران میزبان جدید القاعده است/ واکنش ظریف و خطیب زاده به گستاخی پامپئو

ایران میزبان جدید القاعده است/ واکنش ظریف و خطیب زاده به گستاخی پامپئوسخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعاهای بی اساس وزیر خارجه آمریکا درباره ارتباط ایران با القاعده گفت: تمسک به این نوع شگردها و بندبازی‌ها و ادعاهای کهنه و بی اساس، به هیچ عنوان نمی‌تواند به کمک مسیر پراشتباه رژیم تروریستی آمریکا و اعاده وجهه ناموجه مقامات این رژیم بیاید.
...

کاوش نیوز: وزیر خارجه امریکا گستاخانه مدعی شده که ایران میزبان جدید القاعده است. پامپئو نوشته است: «ایران به برنامه‌ریزی حملات ۱۱ سپتامبر کمک کرد. القاعده یک مقر جدید دارد و آن جمهوری اسلامی ایران است. ابومحمد المصری عضو القاعده در آگوست گذشته در تهران کشته شد. القاعده در ۳ دهه اخیر با ایران رابطه داشته است. ایران به القاعده اجازه داد پول جمع آوری کند و با سران خود در سراسر جهان ارتباط برقرار کند.
ایران به القاعده پشتیبانی لجستیکی ارائه کرد. ایران از القاعده حمایت می‌کند. ایران به بزرگترین کشور حامی تروریسم تبدیل شد. ایران به اعضای القاعده اجازه داد به راحتی با خارج از کشور ارتباط داشته باشند».
واکنش ظریف به ادعاهای پامپئو
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در توئیتی به این ادعاهای بی اساس واکنش نشان داد و نوشت: از قرار دادن نام کوبا در فهرست کشورهای حامی تروریسم تا از طبقه بندی خارج کردن‌های خیالبافانه و ادعاهای ارتباط ایران با القاعده، آقای «دروغ می‌گوییم، فریب می‌دهیم، دزدی می‌کنیم» به شکل رقت باری در حال به پایان رساندن دوران فاجعه بار وزارت خارجه‌اش با دروغ‌های جنگ طلبانه است. کسی دیگر فریب نمی‌خورد. همه تروریست‌های حادثه ۱۱ سپتامبر از کشورهای محبوب پامپئو در خاورمیانه آمده بودند، نه ایران.
آقای پامپئو عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر!
«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سه‌شنبه شب در پاسخ به اتهامات اخیر «مایک پامپئو» وزیر خارجه رژیم ترامپ به کشورمان در مورد ادعای ارتباط ایران با القاعده اظهار داشت: تکرار اتهامات و نمایش سندسازی ‌ای دروغین تحت عناوین افشای اطلاعات محرمانه توسط پامپئو وزیر خارجه آمریکا در یک هفته باقیمانده از عمر حکمرانی یاغی گرایانه رژیم ترامپ، نشانه استیصال و درماندگی و شکست سیاست فشار حداکثری آنها علیه ایران است.
وی عنوان کرد: تمسک به این نوع شگردها و بندبازی‌ها و ادعاهای کهنه و بی اساس، به هیچ عنوان نمی‌تواند به کمک مسیر پراشتباه رژیم تروریستی آمریکا و اعاده وجهه ناموجه مقامات این رژیم بیاید. 
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: پامپئو پیش‌تر نیز یک بار در دوره ریاست سازمان سیا و در قبال دلارهای نفتی، به دنبال برقراری ارتباط ساختگی بین ایران و القاعده برآمده بود تا با شانتاژ و تبلیغات دروغین، بار مسؤولیت و فشارها بر متحدان آمریکا که متهم پرونده القاعده و حمایت از فاجعه ۱۱ سپتامبر هستند، منحرف سازد، ولی تا پایان دولت ترامپ موفق به باورپذیری روایت خودساخته در افکار عمومی آمریکا و جهان نشد. 
این دیپلمات ارشد ایرانی با تاکید بر اینکه مقامات جمهوری اسلامی ایران طی این سال‌ها به این نوع  فرافکنی‌ها و سناریوهای هالیوودی پاسخ مناسب را داده‌اند، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران که خود سال‌ها قربانی تروریسم دولتی آمریکا و گروه‌های مورد حمایت آنها بوده است، در پرونده مقابله با تروریسم القاعده و داعش کارنامه شفاف و قابل دفاعی دارد و معتقد است این صفحه از نمایش طیف تندرو در آمریکا کمکی به عطش و اعتیاد آنها به اقدامات تحریمی و یا تنش آفرینی نخواهد کرد.
لازم به ذکر است وزارت خزانه‌داری دولت ترامپ هم در واپسین روزهای خود پنج نفر را در ارتباط با ایران به فهرست تحریم‌های خود افزود.
دولت ترامپ همچنین روز گذشته کشور کوبا را در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار داد که این اقدام واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه ایران را به همراه داشت و سعید خطیب‌زاده این اقدام را شدیدا محکوم و اعلام کرد: هیچ کشوری به ویژه آمریکا حق مداخله در امور داخلی کوبا یا امر و نهی کردن در زمینه برقراری روابط این کشور آزاد با یک کشور آزاد دیگر را ندارد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.