حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : پر حسرتترين مردم در روز قيامت، بنده اى است كه عدلى را وصف كند و خودش خلاف آن را عمل كند.


» » روحانی در آزمون ۲ حکم استراتژیک رهبر انقلاب

هر دو حکم رهبر معظم انقلاب در این باره از بنیان‌های کامل عقلانی و سیاسی برخوردار است که نور تاباندن به این بنیان‌ها و تشریح ارکان اصولی تصمیمات رهبری در این باب، از وظایف مصرّخ خواص و صاحبان تریبون در جامعه است.

...

کاوش نیوز، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز جمعه گذشته طی بیاناتی به مناسبت سالگرد قیام تاریخی ۱۹ دی، ۲ راهبرد جدید و اصولی را برای نظام اسلامی مشخص کردند.

نخست در بحث برجام و قال و مقال‌های عده‌ای مبنی بر اینکه بازگشت آمریکا به برجام می‌تواند موجب ادامه مذاکرات باشد؛ یک پیش‌شرط مهم را مطرح کرده و فرمودند:

"بحث می‌کنند آمریکا برگردد به برجام؛ ما هیچ اصرار و عجله‌ای نداریم که آمریکا به برجام برگردد. مسئله ما اصلاً ‌این نیست. مطالبه عقلانی ما رفع تحریم‌هاست. این حق غصب‌شده مردم ایران است. وظیفه دارند چه آمریکا و چه اروپا که آویزان آمریکا هستند. اگر تحریم‌ها برداشته شد، ‌برگشت آمریکا به برجام معنا خواهد داشت. البته مسئله‌ خسارت‌ها هست که بعداً مطالبه خواهد شد. امّا اگر تحریم‌ها برداشته نشود ممکن است بازگشت آن‌ها به برجام به ضرر ما هم باشد. "

بحث دوم نیز مسئله پر از شبهه "واکسن آمریکایی و انگلیسی کرونا" بود که رهبر انقلاب پیرامون آن تصریح کردند:

"ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی ممنوع است. اگر آمریکایی‌ها توانسته بودند واکسن تولید کنند این افتضاح در کشور خودشان به بار نمی‌آمد...من واقعاً به این‌ها اعتماد هم ندارم. گاهی می‌خواهند واکسن را روی ملت‌های دیگر امتحان کنند. به فرانسه هم خوشبین نیستیم چون سابقه خون‌های آلوده را دارند. امّا اگر از جایی دیگر که مطمئن باشد بخواهند وارد کنند اشکالی ندارد. "

*مخاطب این هر دو باید که بر ممنوع بودن واردات واکسن از آمریکا و انگلیس و پیش‌شرط لغو تحریم‌ها برای بازگشت آمریکا به برجام تأکید دارد؛ در وهله اول شخص آقای رئیس‌جمهور روحانی و حامیان اصلاح‌طلب ایشان هستند.

و اکنون مردم ایران منتظر هستند تا ببینند که حاضران در ساختمان پاستور و حامیان سیاسی آنها در زمینه این دو راهبرد مهم قصد تمکین از سیاست‌های کلان نظام اسلامی را دارند یا اینکه طریقی دیگر را انتخاب می‌کنند؟

قابل تأمل است که هر دو حکم رهبر معظم انقلاب در این باره از بنیان‌های کامل عقلانی و سیاسی برخوردار است که نور تاباندن به این بنیان‌ها و تشریح ارکان اصولی تصمیمات رهبری در این باب، از وظایف مصرّخ خواص و صاحبان تریبون در جامعه است.

پر واضح است که در پیش‌شرط رهبر انقلاب برای بازگشت آمریکا به برجام؛ اقتصاد کشور و معیشت مردم در مطمح نظر است که نباید بیش از این به برجام گره خورده و دچار تلاطم شود.

در بحث واکسن آمریکایی و انگلیسی کرونا نیز سلامت عمومی مردم است که نبایستی بازیچه و آزمایشگاه دشمنان ایران شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.