حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : پر حسرتترين مردم در روز قيامت، بنده اى است كه عدلى را وصف كند و خودش خلاف آن را عمل كند.


» » پالس نازیبای، زیبا کلام به امریکا برای حمله به ایران

پالس نازیبای، زیبا کلام به امریکا برای حمله به ایرانصادق زیباکلام که همواره تلاش می‌کند ایران را در تنگنایی تصویر کند که راهی جز مذاکره و امضای برجام جدید ندارد این‌بار به مصوبه رفع تحریم‌های مجلس تاخته و آن را مجوز حمله نظامی به ایران خوانده است.

...

به گزارش کاوش نیوز،صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادداشتی درباره مصوبه رفع فوری تحریم‌ها که در مجلس به تصویب رسید نوشته که در بخش‌هایی از آن آمده است: مجلس طرحی را با قید دو‌فوریت به تصویب رساند که خلاصه‌ آن توقف همکاری با برجام، خروج از پروتکل الحاقی، قطع احتمالی رابطه با آژانس و بالاخره احتمال گرفتارشدن ایران ذیل بند ۷ منشور است؛ یعنی شورای امنیت می‌تواند مجوز حمله نظامی به ایران را صادر کند. همان بلایی که «کاغذ‌پاره‌های» دوران رئیس دولت مهرورز در سال‌های ۸۴ تا ۹۲ برسر کشور آورده بود. البته مجلس انقلابی انگیزه‌اش از این اقدام را پایان‌بخشیدن به تحریم‌ها و رفاه حال مردم توصیف کرده است.

زیباکلام که گویا قصد دست برداشتن از منش آمریکاهراسی خود ندارد در بخش دیگری از یادداشت خود ‌می‌نویسد: واقعیت آن است که رویکرد اصولگرا‌ها اگرچه ظاهرش جسارت‌آمیز است اما در چهار دهه گذشته حتی یک مورد جدی وجود ندارد که ارعاب و تهدید غربی‌ها نتیجه‌بخش بوده باشد. علی‌القاعده این پرسش مطرح می‌شود که اگر راه و روش‌های انقلابی و‌ تهدید غربی‌ها هرگز کمکی به منافع ملی‌مان نکرده، چرا مجلسی‌ها مجددا می‌خواهند آزموده را بیازمایند؟‌

این رفتار از این فعال سیاسی اصلاح‌طلب مسبوق به سابقه است وی بارها تلاش کرده تا کشور را در تنگنایی تصویر کند که راه نجاتی جز پناه بردن به میز مذاکره با آمریکا ندارد. «برجام 1400 رخ خواهد داد!»، «اگر ترامپ پیروز شود باید برجام 1400 را امضا کنیم»، «باید برجام 99 را با آمریکا امضا کنیم!» از جمله تیترهایی است که از سخنان پیشین وی در رسانه‌های کشور منتشر شده است.

از سوی دیگر ادعای وی در خصوص بی‌فایده بودن جسارت داشتن در برابر آمریکا نیز حتی مخالفانی از سوی هم حزبی‌های او دارد؛ چه اینکه محمد صادق خرازی چندی پیش گفت: «تجربه نشان داده هرگاه در برابر طرف مقابل با قاطعیت وارد میدان شوید، عقب می‌نشیند و اگر ببیند طرحی جدی در اختیار دارید که می‌تواند محاسباتش را به هم بریزد حاضر می‌شود امتیاز دهد و شما را راضی کند که معادلات بازی را حفظ کنید.»

انتهای پیام/


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.