حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : بپرهیز از این که خود را برای دیگران بیارایی و با انجام گناه به جنگ با خدا برخیزی


» » توقف تولید و مصرف تراریخته به دلیل عوارض احتمالی خطرناک

 

 

علی‌محمد شاعری با اشاره به مصوبه ممنوعیت کشت، واردات و مصرف محصولات تراریخته در کمیسیون کشاورزی، این محصولات را دارای ریسک خطر بالا توصیف کر

 

د و افزود: روی ممنوعیت تراریخته‌ها، کار کارشناسی و علمی مفصل انجام شده که امیدواریم به قانون تبدیل شود.

...

 

علی‌محمد شاعری با اشاره به مصوبه ممنوعیت کشت، واردات و مصرف محصولات تراریخته در کمیسیون کشاورزی، این محصولات را دارای ریسک خطر بالا توصیف کرد و افزود: روی ممنوعیت تراریخته‌ها، کار کارشناسی و علمی مفصل انجام شده که امیدواریم به قانون تبدیل شود.

 

به گزارش کاوش نیوز به نقل از تسنیم، کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، در مصوبه‌ای تولید، واردات و مصرف محصولات تراریخته را ممنوع اعلام کرد. در این راستا علی‌محمد شاعری، رئیس این کمیسیون تخصصی به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم گفت: در خلال بررسی لایحه برنامه ششم توسعه، این موضوع تخصصی به کمیسیون کشاورزی ارجاع شد و ما نظر کارشناسی‌مان را اعلام کردیم.

وی با اشاره به عوارض احتمالی خطرناکی که ممکن است این محصولات در درازمدت بر محیط‌زیست و سلامت انسان داشته باشد ادامه داد: ما روی مسئله کار کارشناسی و علمی مفصلی انجام دادیم و نهایتاً با توجه به احتمال خطر قابل توجه برای مردم، این محصولات را ممنوع اعلام کردیم.

شاعری افزود: امیدواریم این اعلام نظر علمی در کمیسیون تلفیق و صحن هم رأی بیاورد و ما یک قانون دقیق و کارشناسی در این زمینه داشته باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته این یکی از موضوعاتی است که کمیسیون کشاورزی پیگیری کرده است. موضوعاتی مانند فاضلابها، منابع آب، مسئله محیط‌بانان و جنگلبانان، مسئله انتقال آب دریای خزر و موضوعات دیگری نیز در دستور کار این کمیسیون تخصصی وجود دارد که با توجه به احساس تکلیف اعضای این کمیسیون با محوریت کار تخصصی و دانشی در دستور کار قرار گرفته است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.