حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : از نفرين مظلوم بترسيد كه چون شعله آتش بر آسمان ميرود.


» » طرح جدید کمیته روابط خارجی سنا برای تمدید تحریم‌های ضدایرانی تا سال ۲۰۲۶

طرح جدید کمیته روابط خارجی سنا برای تمدید تحریم‌های ضدایرانی تا سال ۲۰۲۶

 

پس از ماه‌ها مذاکره، باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا یک طرح جدید را برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران ارائه می‌کند.

...

طرح جدید کمیته روابط خارجی سنا برای تمدید تحریم‌های ضدایرانی تا سال ۲۰۲۶

 

پس از ماه‌ها مذاکره، باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا یک طرح جدید را برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران ارائه می‌کند.

به گزارش به گزارش کاوش نیوز، به نقل از روزنامه واشنگتن پست، در حالی که جمهوریخواهان آمریکا همچنان به هشدارهای خود نسبت به توافق هسته‌ای دولت اوباما با ایران ادامه می دهند و آن را یک اشتباه خطرناک کاخ سفید ارزیابی می کنند، باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنا در حال آماده کردن طرح جدیدی برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران است.

ولی تاکنون تنها 2 نماینده دموکرات از این طرح حمایت کرده‌اند. طرح کورکر قصد دارد تا تحریم‌های بیشتری را علیه افراد و شرکتهایی وضع کند که در برنامه موشکی ایران مشارکت دارند و با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تلاش های مربوط به تهدیدات سایبری و جاسوسی همکاری دارند.

این طرح همچنین قصد دارد تا قانون تحریم‌های ایران را تا سال 2026 میلادی تمدید کند. این طرح پیشنهادی موسسات مالی ایران را از هرگونه مبادله مالی و ارزی با دلار آمریکا با یک کشور ثالث منع خواهد کرد.

رایزنی های کورکر برای ارائه این طرح جدید از ماهها قبل آغاز شده است. این طرح مانع از آن خواهد شد که رئیس جمهور آمریکا برخی تحریم‌ها را به منظور دستیابی به توافقات جدید با تهران، لغو کند. این طرح موجب خواهد شد تا کنگره هر قرارداد جدیدی با ایران را پیش از اجرا، مورد تصویب قرار دهد.

کورکر با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: می خواهیم مطمئن شویم که هیچ رئیس جمهوری نمی تواند برخی تحریم‌ها را معاف کند و توافقات بین المللی را بدون اجازه و تصویب کنگره اجرا کند.

98 سناتور آمریکایی سال گذشته به طرحی رای دادند که بر اساس آن خواستار بازنگری در قرارداد هسته‌ای با ایران شده بودند.

ولی اکثر دموکراتها هنوز این طرح جدید را امضا نکرده‌اند، حتی برخی از مخالفان توافق هسته‌ای با ایران. کورکر قصد دارد تلاش مشترکی را با باب منندز، جو مانچین و همین طور مارکو روبیو برای تصویب نهایی این طرح آغاز کند.

کورکر امیدوار است که دموکراتها نیز در تابستان امسال این طرح را امضا کنند. باب منندز ضمن انتقاد شدید از رویکرد دولت اوباما گفت: دولت به طور کلی موضعی را اتخاذ کرده است که با هر چیزی مخالفت می کند. آنها به هر طرح پیشنهادی از سوی کنگره "نه" گفته اند. آنها دوست دارند تا کنگره را کنار بگذارند.

اقدام مجلس نمایندگان آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، یک تلاش نمادین برای زیر سئوال بردن اعتبار توافقنامه هسته‌ای است که یک سال قبل از سوی دولت اوباما به امضا رسیده است. نمایندگان آمریکایی قصد دارند تا با ارائه این طرح ها به نوعی نشان دهند که رفتارهای غیر قانونی ایران در تناقض با توافق هسته‌ای بوده است.

انتهای پیام/


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.