حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : بالاترين عبادت، عفّت شكم و شهوت است.


» » هواپیمای مسافربری ایران در آسمان سوریه مورد تعرض قرار گرفت

هواپیمای مسافربری ایران در آسمان سوریه مورد تعرض قرار گرفتدو جنگنده امریکایی،اسراییلی به هواپیمای مسافربری شرکت ماهان در آسمان سوریه تعرض کردند.

...

به گزارش کاوش نیوز،بنا بر اخبار واصله ساعاتی پیش یک هواپیمای مسافربری ایران در آسمان سوریه مورد تعرض دو جنگنده قرار گرفته است.

گفته می‌شود این هواپیمای ایرانی از تهران عازم بیروت، پایتخت لبنان بوده است.

شبکه المیادین در این باره اعلام کرد: به دلیل کاهش ارتفاع غافلگیرانه هواپیمای ایرانی، تعدادی از مسافران زخمی شدند.

در جزئیات اولیه گزارش المیادین آماده است که "جنگنده اسرائیلی به هواپیمای مسافربری ایران نزدیک شد تا پدافند هوایی سوریه آن را به اشتباه هدف قرار دهد."

یکی از مسافران هواپیما در گفت‌وگو با المیادین افزود: "یک جنگنده به شکل خطرناکی نزدیک هواپیمای ما شد. همین امر موجب شد، خلبان هواپیمای ایرانی به طور ناگهانی مجبور به کاهش ارتفاع شود که درپی آن تعدادی از مسافران زخمی شدند."

 اخبار ضد و نقیضی درباره ملیت این دو جنگنده در حال انتشار است.

یک منبع لبنانی در این باره اعلام کرد: جنگنده ای که به هواپیمای ایرانی نزدیک شد آمریکایی بوده است.

علی‌رغم گزارش نشریه صهیونیستی جروزالم که جنگنده متعرض به هواپیمای ایرانی اسراییلی بوده، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد "جنگنده ای که برای هواپیمای مسافربری ایران ایجاد مزاحمت کرده اسراییلی نبوده است.".

در همین راستا خبرگزاری مهر هم به نقل از "منابع آگاه در یکی از نهادهای رصد ترافیک هوایی" گزارش داد که" دو جنگنده امریکایی به هواپیمای مسافربری ماهان در اسمان سوریه متعرض شدند"

این منابع آگاه در تشریح این حادثه به خبرگزاری مهر گفته‌اند که : " ساعتی پیش یک فروند هواپیمای ماهان که از فرودگاه امام خمینی به مقصد بیروت در پرواز بود از سوی دو فروند جنگنده امریکایی که از یکی از پایگاه های نظامی این کشور در منطقه مدیترانه در اسمان سوریه در پرواز بودن به هواپیمای مسافری ماهان نزدیک شده که سبب شد تا خلبان ایرانی این هواپیما تصمیم به کاهش ارتفاع بگیرد.

در اثر این کاهش ارتفاع تعدادی از مسافران لبنانی به دلیل نبستن کمربند دچار مصدومیت شدند ولی مسافران ایرانی میان مصدومان نبودند.

هواپیمای مذکور پس از نشستن در فرودگاه بیروت سوختگیری کرده و مجدد در حال بازگشت به ایران است.

مشخص نیست که ایا به خلبان هواپیمایی ماهان از سوی این دو جنگنده هشدارهای فرود یا شلیک داده شده یا خیر که پس از برگشتن به فرودگاه امام خمینی و ارایه گزارش ها این موضوع روشن خواهد شد."

خبرگزاری سانا نیز به نقل از یک منبع در هواپیمایی سوریه اعلام کرد: "جنگنده‌ها متعلق به ائتلاف بین‌المللی (آمریکا) بوده و در اسمان منطقه التنف متعرض هواپیمای ایرانی شدند"

موسوی: ایران، آمریکا را مسئول حادثه احتمالی برای هواپیمای ماهان می‌داند

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه در رابطه با حادثه امشب برای هواپیمای ماهان که عازم بیروت بود گفت: جزئیات این حادثه در دست بررسی است و پس از تکمیل اطلاعات اقدامات لازم سیاسی و حقوقی به عمل خواهد آمد.

وی افزود: در عین حال در تماس مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد با آنتونیو گوترش، دبیرکل آن سازمان صراحتا تاکید شده است چنانچه هر حادثه ای در مسیر برگشت برای این هواپیما اتفاق افتد جمهوری اسلامی ایران آمریکا را مسئول آن خواهد شناخت. این پیام همچنین به سفیر سوئیس در تهران نیز داده شده است.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد: ارتش آمریکا تاکنون از اظهار نظر در این رابطه خودداری کرده است.

بیانیه سازمان هواپیمایی کشوری سوریه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از دمشق، سازمان هواپیمایی کشوری سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد، جنگنده‌های وابسته به ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا به شکل خطرناکی به یک هواپیمای مسافربری ایرانی در آسمان سوریه تعرض کردند.

به گفته سازمان هواپیمایی کشوری سوریه، تعرض به هواپیمای مسافربری ایرانی در آسمان منطقه مرزی تنف که در اشغال نیرو‌های آمریکایی قرار دارد، صورت گرفت.

در بیانیه یاد شده آمده است، در پی این حادثه، خلبان ایرانی به ناچار به سرعت ارتفاع پرواز هواپیما را کاهش داد و این امر موجب زخمی شدن چند تن از مسافران شد.

سازمان هواپیمایی کشوری سوریه بدون اشاره به توقف هواپیما در فرودگاه دمشق، خبر داد که هواپیمای مسافربری ایرانی پس از این حادثه به راه خود به طرف بیروت ادامه داد.

ائتلاف اشغالگر آمریکایی که در التنف مستقر است، مدعی مبارزه با تروریستهاست، اما در عمل به پشتیبانی آن‌ها وارد عمل می‌شود و موجب به هم زدن امنیت و ثبات در مناطق شرق سوریه می‌شود. پیش از این برخی منابع از اسرائیلی بودن این جنگنده‌ها خبر داده بودند.

 

انتهای پیام/


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.