حدیث روز :
امام حسین (ع) می فرماید : به درستي كه من مرگ را جز سعادت نمي بينم و زندگي با ستمكاران را جز محنت نمي دانم.


» » علت نابسامانی مسکن چیست؟

اولین سوال نمایندگان مجلس از رئیس‌جمهور؛

علت نابسامانی مسکن چیست؟

علت نابسامانی مسکن چیست؟دولت نه تنها در راستای حل مشکلات معیشتی مردم و به ویژه مسکن اقدام جدی نداشته است، بلکه روز به روز شاهد نابسامانی در بخش مسکن و به ویژه اجاره بهای مسکن هستیم.

...

به گزارش کاوش نیوز، محمدرضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، از طرح سؤال نمایندگان مجلس از روحانی درباره وضعیت نابسامان مسکن خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر به همراه جمعی از نمایندگان درحال تهیه سؤال از رئیس جمهور  درباره وضعیت نابسامان مسکن هستیم.
وی افزود: متأسفانه دولت نه تنها در راستای حل مشکلات معیشتی مردم و به ویژه مسکن اقدام جدی نداشته است، بلکه روز به روز شاهد نابسامانی در بخش مسکن و به ویژه اجاره بهای مسکن هستیم.
رئیس کمیسیون عمران مجلس دهم شورای اسلامی با ابراز تاسف از افزایش قیمت مسکن به ویژه اجاره بها در این بخش خاطرنشان کرد: حدود یک سال قبل طرح مالیات بر عایدی سرمایه در بخش املاک و به ویژه مسکن در راستای جلوگیری از سوداگری و حمایت از خانه دار شدن اقشار متوسط و ضعیف جامعه تدوین و اعلام وصول شد.
رضایی کوچی ادامه داد: هر چند دولت برای موضوع مالیات بر عایدی مسکن قرار است لایحه ارائه کند اما اگر بنا باشد این تعلل و غفلت در بخش مسکن ادامه‌دار باشد نمایندگان مجلس خود طرح مالیات بر عایدی مسکن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هر چه سریع‌تر کلید می‌زنند.
وی در ادامه گفت: متأسفانه وضعیت اقتصادی مردم خوب نیست و در این حوزه نگرانی‌هایی وجود دارد به ویژه این که در بخش مسکن قدرت خرید مردم بسیار کاهش پیدا کرده و حتی امکان اجاره برای آنها نیز بسیار ضعیف شده است، چراکه هر روز شاهد افزایش قیمت مسکن هستیم.
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی همچنین در تشریح جزئیات سؤال از رئیس جمهور گفت: ما در جریان این سؤال به دنبال این هستیم تا هر چه سریع‌تر در حوزه مسکن و به ویژه اجاره بها در این بخش ساماندهی صورت گیرد.
رضایی کوچی در ادامه درباره طرح مجلس برای مالیات ستانی از عایدی مسکن خاطرنشان کرد: این طرح در اواخر مجلس دهم آماده بود اما به دلیل این که وزارت اقتصاد درخواست کرده بود این مالیات در قالب لایحه مالیات ستانی از فعالیت‌های اختلال زای اقتصادی گنجانده شود متأسفانه طرح ما نمایندگان متوقف شد، اما اگر قرار باشد دولت همچنان غفلت کرده و برای ارائه این لایحه تعلل کند، ما نمایندگان مجلس یازدهم بیشتر از این صبر نمی‌کنیم و حتماً طرحی در همین راستا ارائه خواهیم کرد.
وی در خاتمه تأکید کرد: سؤال از رئیس جمهور برای ارائه لایحه مالیات بر عایدی مسکن و ساماندهی این بخش در حال تهیه و تدوین است و به زودی به امضای نمایندگان مجلس یازدهم می‌رسد و روال قانونی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طی می‌کند که بر این اساس رئیس جمهور پس از اعلام وصول سؤال خود باید حتماً در مجلس شورای اسلامی حاضر شده و به سوالات نمایندگان و وکلای ملت پاسخ دهد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.