حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فقيه حقيقى، زاهد در دنيا، مايل به آخرت و چنگ زننده به سنّت پيامبر اكرم(ص) است.


» » تشکیل ۴ تیم کارشناسی برای بررسی حادثه/ پیکر تمامی شهدا پیدا شده است

تشکیل ۴ تیم کارشناسی برای بررسی حادثه/ پیکر تمامی شهدا پیدا شده است فرمانده کل ارتش از تشکیل ۴ تیم کارشناسی برای بررسی ابعاد حادثه ناو کنارک خبرداد.

...

به گزارش کاوش نیوز، سر لشکر موسوی فرمانده کل ارتش در حاشیه مراسم استقبال از پیکر شهدای نداجا گفت:هرکسی که لباس سربازی می ‌شد دنبال شهادت است. بعضی مانند ما سی سال در کوه و دریا دنبال آن می گردند ‌و پیدا نمی کنند و بعضی راه صد ساله را یکشنبه میروند و دریایی که شهادت در آنجایشان بر شهادت در جاهای دیگر است شهید می شوند.

 وی افزود: از اولین لحظاتی که این اتفاق افتاد برای همه کارهایی که باید انجام می شد کارهای لازم انجام شد. الان چهار گروه کارشناسی از ستاد کلوزارت دفاع ارتش و نیروی دریایی از لحظه ای که اتفاق افتاده در حال بررسی موضوع هستند. معمولا در این جور حوادث کار خیلی پیچیده است و اینکهچه بخشی مربوط به فناوری و چه بخشی مربوط به نیروی انسانی است کار بسیار دقیقی است.

 فرمانده ارتش ادامه داد: یکی دیگر از کارهایی که باید پیش بینی می شد نجات باقی مانده خدمه بود که شناورهای نیروی دریایی به سرعت در منطقه حاضر شدندو توانستند 16 نفر را نجات بدهند و یکی از این 16 نفر هم دیدار رسیدن به بیمارستان به شهادت رسید و حال بقیه خوب است. بقیه که در محل هایی بودن. که نزدیک به محل سانحهبوده پس از اقداماتی که برای خروج آنها از شناور انجام شد به شهادت رسیده بودند و دیشب آخر وقت آنها را از شناور خارج کردند.

 سرلشکر موسوی تصریح کرد: در کنارک همه اقدامات برای انتقال آنها انجام شد و نیروی هوایی برای انتقال آنها و خانواده هایشان به هرجا که لازم بودهبا تمام توان اقدام کرده است.

 وی عنوان کرد: کارهای دیگری مه باید انجام شود گرفتن آزمایش DNA است تا بخش هایی که مشخص نیست برای چه کسی است شناسایی شود پیشبینی های لازم با پزشکی قانونی انجام شده تا از همین الان کار خود را انجام دهند.

 فرمانده کل ارتش اظهار داشت: تمام فرماندهان نظامی در استان‌هایی که شهدا به آنها تعلق دارند آماده استقبال از پیکر شهدا هستند. البته در این ایام باید تا آنجا که می توانیم رعایت دستور العمل های بهداشتی را بکنیم.

 سرلشکر موسوی عنوان کرد: یکسری امرو حقوقی دیگر هم هست که باید در ارتش ستاد کل و بنیاد شهید انجام شود که تا کنون آنچه باید انجام می شدهصورت گرفته و از این به بعد هم انجام می شود.

 وی در پایان گفت: از نکاتی که ماباید خدا را بابت آن شامل باشیم این است که پیش از تشییع شهدای ارتش در کنارک جوانان به فرماندهان ما مراجعه میکردند و می گفتند ما آماده این جای این شهدا را پر کنیم و از مرزهای کشور دفاع کنیم و عزیزان ما در ارتش بر پیمان خونی که با ملت بسته اند تا آخرایستاده اند.

 پیکر همه شهدا پیدا شده است و کارهایی که الان در حال انجام است برای پیدا کردن علت حادثه است.

 

انتهای پیام/


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.