حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : محبوب ترین کارها نزد خدا با دوام ترین آنهاست گرچه ا ندک باشد.


» » چرا دانشجوی دانشگاه شریف بازداشت شد؟ / نگاهی به سوابق خانوادگی «علی یونسی»

چرا دانشجوی دانشگاه شریف بازداشت شد؟ / نگاهی به سوابق خانوادگی «علی یونسی»یافته‌ها نشان می‌دهد که آنچه توسط علی یونسی دنبال شده، سؤاستفاده از شرایط کرونایی کشور و ایجاد انفجار در مقابل برخی نهادهای کشور برای ایجاد غائله‌ای جدید در کشور بوده؛ موضوعی که کشف مواد منفجره در بازرسی از منزل یونسی تأییدکننده آن است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از فارس، در نخستین روزهای اردیبهشت ماه، خبری مبنی بر دستگیری دو تن از دانشجویان نخبه دانشگاه صنعتی شریف با نام‌های علی یونسی و امیرحسین مرادی منتشر شد و در این خبر ادعا شد که این دو بدون ارائه هیچ حکمی از سوی ماموران امنیتی و با ضرب و شتم بازداشت شده‌اند.

اما اولین واکنش رسمی و ارائه جزئیاتی از اتهامات و علل بازداشت این دو دانشجو روز گذشته توسط غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه بود.

اسماعیلی در خصوص دستگیری دو تن از دانشجویان دانشگاه شریف، گفت:‌ در بازداشت افراد به حرفه و شغل آنها کاری نداریم؛ بلکه ما به اتهام نگاه می‌کنیم. این افراد که متأسفانه با گروه‌های ضد انقلاب به ویژه گروهک منافقین ارتباط داشتند، تحت تعالیم این گروهک‌ها به دنبال اقدامات خرابکارانه جدی بودند. البته خانواده یکی از این افراد پیش‌تر با این گروهک‌ها ارتباط داشتند و در بازرسی از منازل آنها اقلام انفجاری کشف شد.

اشاره غلامحسین اسماعیلی به سابقه خانوادگی یکی از این دانشجویان با گروهک منافقین، ما را بر آن داشت تا در پیگیری از منابع مختلف در دستگاه قضایی و امنیتی به اطلاعاتی در خصوص این پرونده دست پیدا کنیم.

نخستین یافته آنکه، علی یونسی همان فردی است که خانواده او سابقه ارتباط با گروهک تروریستی منافقین را دارند؛ برادر او یعنی «رضا یونسی» که در حال حاضر مقیم سوئد است، دانشجوی اخراجی دانشگاه امیرکبیر است که فعالیت خود را در سال‌های ابتدایی دهه هشتاد در خبرنامه امیرکبیر آغاز و سپس به واسطه «زیبا» خاله‌‌اش که از اعضای شورای مرکزی گروهک منافقین در پاریس بود،‌ ارتباط‌گیری با این گروهک را شروع کرد و بعنوان یک سمپات منافقین به فعالیت در محیط دانشجویی پرداخت؛ او در عین حال هسته‌ای ۱۵ نفره‌ از دانشجویان و دوستان نزدیک‌اش را تشکیل می‌دهد و با تقسیم کار انجام شده در راستای اهداف گروهک منافقین اقدام می کند.

رضا یونسی در سال ۱۳۸۵ پس از اخراج از دانشگاه امیرکبیر به سوئد رفت و برای جذب افراد از روش‌های تطمیعی و وعده‌های مالی و تحصیلی به دانشجویان،‌ سرویس‌دهی به گروهک منافقین را این بار از خارج از کشور آغاز کرد.

«یوسف یونسی» پدر خانواده یونسی هم سابقه دستگیری در سال ۱۳۶۳ را به دلیل اقدامات تروریستی و عضویت در سازمان منافقین دارد که در آن زمان به ۱۲ سال زندان محکوم می‌شود، اما پس از تحمل ۳ سال حبس، عفو و از زندان آزاد می‌شود. 

«مجید» دایی رضا و علی یونسی نیز که عضو گروهک منافقین بود، در سال ۱۳۶۰ کشته شد.

عامل اصلی و سرحلقه اتصال این خانواده به گروهک تروریستی منافقین، «زیبا» خاله رضا و علی یونسی است که همسر او هم در عملیات مرصاد کشته شد. زیبا که سابقه عضویت در شورای مرکزی گروهک منافقین را داشت، در سال ۱۳۸۷ و بر اثر ابتلا به سرطان در پاریس مُرد.

بررسی خط خبری رسانه‌های معاند طی چند روز گذشته بیانگر برجسته‌سازی یک پرسش از سوی آنها مبنی بر این است که چرا یک دانشجوی دانشگاه شریف باید متهم به همکاری با سازمان مجاهدین خلق (منافقین) باشد؟

پاسخ به این پرسش با بررسی سوابق خانوادگی علی یونسی ساده به ‌نظر می‌رسد؛ چراکه درجایی که پدر، مادر، برادر، خاله و دایی سابقه عضویت در این گروهک را دارند،‌ همکاری وی با منافقین هم دور از ذهن نمی‌رسد. علی الخصوص آنکه کارویژه رضا یونسی برادر علی یونسی در خارج کشور نیز ارتباط‌گیری و بهره‌برداری از دانشجویان در داخل کشور است.

یافته‌های دیگر ما نشان می‌دهد که آنچه توسط علی یونسی دنبال شده، سؤاستفاده از شرایط کرونایی کشور و ایجاد انفجار در مقابل برخی نهادهای کشور برای ایجاد غائله‌ای جدید در کشور بوده؛ موضوعی که کشف مواد منفجره در بازرسی از منزل یونسی تأییدکننده آن است.

از سوی دیگر دانشجویِ دانشگاه شریف بودنِ علی یونسی و امیرحسین مرادی را هم می‌توان پوششی مناسب برای پیگیری اقدامات خرابکارانه از سوی وی برشمرد که با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات و با بازداشت به موقع این عناصر،‌ نقشه آنها پیش از هرگونه اقدام خرابکارانه‌ای کشف و خنثی شد.

انتهای پیام/


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.