حدیث روز :
امام مهدی (عج) می فرماید : بدانید که ما مراعات حال شما (دوستان و شیعیان را) می کنیم و هیچ گاه شما را فراموش نمی کنیم.


» » ماهواره ظفر پرتاب شد

ماهواره ظفر پرتاب شد ماهواره ظفر از پایگاه فضایی امام خمینی (ره) در سمنان پرتاب شد اما ماهواره‌بر به سرعت مورد نیاز برای تزریق ماهواره در مدار موردنظر نرسید.

...

به گزارش کاوش نیوز؛ در ماموریت پرتاب ماهواره ظفر توسط ماهواره بر سیمرغ همه فرآیندهای پرتاب فضایی از قبیل مونتاژ مراحل ماهواره بر و ماهواره، تست‌های پیش پرتاب، تزریق سوخت و پیش فشار گذاری، به طور کامل به انجام رسید، ​ فرآیند پرتاب و استارت موتورهای مرحله ۱ ماهواره بر و جدایش مراحل و استارت موتور مرحله ۲ به درستی انجام شد و در انتهای مسیر، ماهواره بر به سرعتِ مورد نیاز جهت تزریق ماهواره در مدار مورد نظر نرسید.

گفتنی است؛ بهینه‌سازی‌های لازم برای پرتاب آتی انجام خواهد شد.

پروژه پایگاه فضایی حضرت امام خمینی (ره) که کار ساخت آن از چند سال پیش و بر اساس مصوبه شورای عالی فضایی کشور آغاز شد، ‏‎ توسط سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اجرا و تکمیل گردیده است.

همچنین این سازمان به عنوان نخسین پرتاب کننده‌ی ماهواره در جهان اسلام، مسئولیت طراحی، ساخت و بهره‌برداری تخصصی از این پایگاه را نیز بر عهده دارد.

ماهواره ظفر به همت جمعی از دانشجویان و دانشمندان نخبه و با استعداد دانشگاه علم و صنعت، با کمترین امکانات و تحت شدیدترین تحریم‌ها ساخته شده است. 

این ماهواره ۹۰ درصد بومی است و تمام قطعات آن در داخل کشور تولید شده است و ایران جز معدود کشور‌هایی است که از این فناوری برخوردار است.

ماهواره ظفر پرتاب شد

 در حال حاضر کشور‌های آمریکا، چین، روسیه، اروپا، ژاپن و هند در حوزه‌های توسعه شبکه‌های ناوبری فعال شده‌اند؛ چرا که این حوزه دارای اقتصاد بزرگی است. به گونه‌ای که در سال ۲۰۱۴ اقتصاد مستقیم آن ۱۹۰ میلیارد دلار و اقتصاد غیر مستقیم آن ۱۲۰۰ میلیارد دلار بوده است که این میزان در سال ۲۰۱۷، ۲۹۹ میلیارد دلار اقتصاد مستقیم و ۲۲۰۰ میلیارد دلار اقتصاد غیر مستقیم آن بوده است.

انتهای پیام/ 


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.