حدیث روز :
امام مهدی (عج) می فرماید : بدانید که ما مراعات حال شما (دوستان و شیعیان را) می کنیم و هیچ گاه شما را فراموش نمی کنیم.


» » با نشستن در اتاق و دریافت گزارشات نمی‌توان مشکلات مردم را درک کنیم

با نشستن در اتاق و دریافت گزارشات نمی‌توان مشکلات مردم را درک کنیمرئیس قوه قضائیه گفت: ما مسئولان باید با روحیه جهادی، حضور میدانی، تعریف شده و هدفمند در میان مردم، پیوسته دغدغه رفع مشکلات آنها را داشته باشیم.با نشستن در اتاق و دریافت گزارشات نمی‌توانیم مسائل و مشکلات مردم را به طور کامل درک کنیم.

...

به گزارش کاوش نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست شورای اداری استان هرمزگان، افزود: نسبت به سفر قبلی خود به استان هرمزگان در اسفند ۱۴۰۰ شاهد هستم که این استان به لحاظ شاخص‌های مشخصی از جهت‌های گوناگون پیشرفت‌های محسوسی داشته است.
وی گفت: وضعیت بنادر، گمرکات و انبار‌های اموال تملیکی استان هرمزگان همچون سایر مناطق کشور به طرز چشمگیری بهبود یافته است؛ البته همچنان نواقص و کاستی‌هایی در این حوزه وجود دارد که باید برای رفع آنها اقدامات عاجلی را در دستور کار قرار دهیم.
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه دشمن اخلاق، فرهنگ، آموزه‌های دینی و اسلامی ما را هدف گرفته است و اگر به مقوله فرهنگی توجه نکنیم ممکن است تبعات این امر به مقولات امنیتی نیز سرایت کند، افزود: ما مسئولان باید با روحیه جهادی، حضور میدانی، تعریف شده و هدفمند در میان مردم، پیوسته دغدغه رفع مشکلات آنها را داشته باشیم.
حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای گفت: با نشستن در اتاق و دریافت گزارشات نمی‌توانیم مسائل و مشکلات مردم را به طور کامل درک کنیم.
وی افزود: مشارکت مردم در امر مهم جهش تولید که شعار و هدف اساسی سال است با حرف زدن محقق نمی‌شود بلکه باید زمینه‌ها و بستر‌های مشارکت مردم در جهش تولید را فراهم کنیم؛ در این رابطه دولت باید از تصدی گری خود بکاهد و بر حمایتگری و نظارت خود بیفزاید.
رئیس دستگاه قضایی گفت: در مدت اخیر اتفاقاتی در صحنه جهانی و منطقه‌ای رخ داد که به واسطه آن اتفاقات، جایگاه نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای ارتقاء محسوسی پیدا کرد و بر بازدارندگی، عزت و شوکت نظام ما در منطقه و دنیا افزوده شد؛ بر همین اساس باید از این فرصت پیش آمده بهره بگیریم و ارتباطات وثیق و تعریف شده خود را با کشور‌های منطقه‌ای و غیر منطقه‌ای توسعه و عمق ببخشیم.
وی افزود: مردم ما شایسته خدمت بیشتر هستند، مردم در زمینه‌های مختلف معیشتی، تامین مسکن و برخی امور فرهنگی با مسائل و مشکلاتی مواجه هستند؛ همه ما مسئولان و کارگزاران برای رفع این مسائل و مشکلات باید نهایت تلاش خود را به کار بگیریم.
حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای گفت: موضوعات فرهنگی، اقتصادی و امنیتی بر یکدیگر تاثیر دارند و توجه به امور فرهنگی از اولویت مهمی برخوردار است؛ در این زمینه نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند بلکه همه دستگاه‌ها حتی شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و وزارتخانه‌های مختلف باید به امور فرهنگی توجه کنند.
رئیس قوه قضائیه افزود: قاچاق یکی از مشکلات کشور است و از یک طرف در مقوله بنزین با ناترازی در تولید و مصرف مواجهیم و از طرفی دیگر در کشور ما بنزین و گازوئیل قاچاق می‌شود که باید تلاش کنیم این مشکل را رفع کنیم.
وی گفت: نیرو‌های مسلح ما به پیشرفت‌های چشمگیر و بزرگی نائل شده‌اند و نکته قابل تامل آنکه این پیشرفت‌های چشمگیر در زمان تحریم‌ها صورت گرفته است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.