حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : برای بقا خلق شده اید نه برای نابودی و فنا و با مرگ تنها از جهانی به جهان دیگر منتقل می شوید.


» » به حرمت کلام رهبر انقلاب کام مردم را تلخ نکنید

به حرمت کلام رهبر انقلاب کام مردم را تلخ نکنید«کام مردم را تلخ نکنید!» این تازه‌ترین توصیه رهبرمعظم‌انقلاب خطاب به منتخبان جدید مردم در مجلس شورای اسلامی و البته به همه مسئولان و شخصیت‌های سیاسی است.
...

به گزارش کاوش نیوز روز گذشته بسته نمونه وسایل برقی حمل‌ونقل عمومی در حیاط شهرداری تهران رونمایی شد. یک‌دستگاه اتوبوس، یک‌دستگاه ون و ۳۰ دستگاه انواع تاکسی در این مجموعه ۲میلیون دلاری وجود داشت. بار عمده البته بعد از عید تحویل شهرداری تهران خواهد شد. ۲۵۰۰دستگاه اتوبوس، ۲۷هزارو500 دستگاه تاکسی، ۱۰هزار دستگاه ون و ۱۵۰هزار دستگاه موتور برای کار که طرف چینی متعهد شده است همه را حداکثر تا ۶ ماه پس از دریافت پیش‌پرداخت، تحویل دهد.
همزمان در جنوبی‌ترین نقطه پایتخت در جوار حرم مطهر سیدالکریم، عملیات حفاری تکه جنوبی خط ۶ متروی تهران به پایان رسید؛ ۱۰ کیلومتر تونل جدید با ۴ایستگاه که شبکه ریلی درون‌شهری تهران را تا شهرری ادامه می‌دهد. خروج دستگاه حفاری مکانیزه از درون خاک، طول خط ۶ متروی تهران را به ۴۲کیلومتر افزایش داد که طولانی‌ترین رکورد خطوط تونلی در غرب آسیاست.

توسعه و نوسازی زیرساخت‌های ناوگان عمومی تهران اما در واپسین ساعت‌های ۱۴۰۲ هم ادامه خواهد داشت. بهره‌برداری از ۳ ایستگاه و 2 ورودی جدید مترو، کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی حفاری خط ۹ متروی تهران و تحویل حدود ۱۵۰دستگاه اتوبوس نوسازی‌شده تازه‌نفس فقط بخشی از خبرهای خوبی است که پیش از پایان سال در حوزه «حمل‌ونقل» خواهید شنید. عملیات اجرایی احداث خط ۸ متروی تهران نیز پنجشنبه گذشته آغاز شده بود.
همین دست‌فرمان سال آینده هم ادامه خواهد داشت. با حمایت نمایندگان محترم مردم در شورای شهر تقریبا نیمی از بودجه سال آینده مدیریت شهری مثل امسال برای توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی اختصاص می‌یابد؛ قدر مطلق این اعتبار هم نسبت به سال گذشته دوبرابر شده است! یعنی بودجه تقریبا ۳۵هزار میلیارد تومانی به ۷۰ همت افزایش پیدا کرده است. البته که شهرداری تهران در اعتبارات نقد باقی نمی‌ماند و برای رفع مشکلات و گرفتاری‌های مردم، از هیچ تلاشی مضایقه نخواهد کرد. مشارکت، فاینانس خارجی، خرید اقساطی و عملکرد غیرنقد فقط بخشی از راهکارهای جدید تامین مالی است که مدیریت شهری برای ایجاد گشایش در اوضاع اسفبار ترافیک تهران پیش گرفته است.
اما دقیقا همان زمانی که کاروان خودروهای برقی وارد حیاط شهرداری می‌شد و در حالی که شهردار تهران در واپسین روزهای ۱۴۰۲ نیز دست از تلاش برای توسعه زیرساخت‌های ناوگان عمومی تهران برنمی‌دارد، یک عضو محترم شورا با استناد به خرابی یکی از ۱۲۳۸ پله‌برقی ایستگاه‌های متروی پایتخت صحن شورا را تحت‌الشعاع قرار داد و البته با اعتراض برخی از نمایندگان مردم مواجه شد.
«کام مردم را تلخ نکنید!» این تازه‌ترین توصیه رهبرمعظم‌انقلاب خطاب به منتخبان جدید مردم در مجلس شورای اسلامی و البته به همه مسئولان و شخصیت‌های سیاسی است. ایشان در دیدار اعضای مجلس خبرگان فرمودند: «آن چیزی که می‌تواند شیرینی مجلس جدید را نابود کند، سخنان اختلاف‌انگیز و دعوا راه‌انداختن‌ها و ستیزه‌گری‌های دشمن‌پسند است؛ شیرینی مجلس جدید را این‌جور چیزها از بین می‌برد. باید خیلی مراقبت کرد؛ باید خیلی مراقبت کرد.»

نظارت بر عملکرد مجموعه شهرداری تهران و پیگیری امور مردم از تکالیف اعضای شورا و حق آنهاست و همه ما در مجموعه شهرداری تهران موظف و مکلف به پاسخگویی هستیم؛ اما در کنار آن باید پرسید که حرف‌های آقای اقراریان در صحن علنی شورا چه نسبتی با تلاش‌های صورت‌گرفته توسط مدیریت شهری برای خروج حمل‌ونقل عمومی تهران از شرایط بحرانی داشت؟ تا چه اندازه موجبات امیدافزایی و تزریق روحیه امید میان مردم را فراهم می‌کرد؟ چقدر در راستای تذکرات مکرر رهبر فرزانه انقلاب بود که پس از سلام جشن ملی مشارکت مردم در انتخابات فرمودند کام آنها را تلخ نکنید؟ مردم می‌بینند و قضاوت می‌کنند!

عبدالمطهر محمدخانی
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.