حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : دوست هركس عقل او و دشمنش جهل اوست.


» » جذب ۷۱ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی آموزش و پرورش

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: ۷۱ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

...

به گزارش کاوش نیوز، محمدمهدی کاظمی در جمع مدیران مدارس شهرستان مشگین شهر با اشاره به چالش‌های موجود در حوزه نیروی انسانی افزود: موضوع جذب و توانمندسازی نیروی انسانی یکی از اساسی‌ترین مسائل آموزش و پرورش است. علیرغم تمام چالش‌های موجود، امسال در کنار ۲۵ هزار نفر خروجی دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون استخدامی نیز حدود ۶۰ هزار نفر جذب شدند.

به گفته وی، پیش بینی شده است در آزمون استخدامی پیش رو نیز حدود ۷۱ هزار نفر آموزگار و دبیر برای سال تحصیلی آینده جذب شوند. کاظمی ارتقای کیفی مدارس به خصوص مدارس عادی را اولویت اصلی آموزش و پرورش دانست و اظهار داشت: مسئله ارتقای کیفیت مدارس عادی دولتی صرفا با مسائل مالی قابل حل نیست. در کنار بحث سرانه مدارس و تامین و توانمندسازی نیروی انسانی آنچه مهم است این است که باید باور و اعتقاد همه ما باید معطوف به ارتقای کیفیت مدارس دولتی باشد.

معاون آموزش متوسطه همچنین گفت: سهم آموزش‌های فنی حرفه‌ای و هنرستان‌ها باید به ۵۰ درصد برسد که یکی از راهکار‌ها ایجاد هنرستان‌های جوار کارخانه‌ها است که با حمایت استانداران و فرمانداران این موضوع قابل تحقق است. در دو سال گذشته برای تجهیزات هنرستان‌ها ۱۰۰۰ میلیارد تومان تخصیص داشته شده است و تا پایان منابعی برای کمک سرانه مدارس اختصاص داده خواهد شد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.