حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نه من و نه گویندگان قبل از من کلمه ای پر محتوا همانند لا اله الا الله نگفته ایم.


» » عملیات اجرایی ساخت ۲ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شده است

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: براساس آخرین گزارش‌های وزارت راه و شهرسازی عملیات اجرایی حدود ۲ میلیون واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شده که برخی از استان‌ها شرایط بهتری را در حوزه ساخت مسکن تجربه می‌کنند.

...

به گزارش کاوش نیوز، به نقل از خانه ملت، عبدالجلال ایری افزود : به صورت کلی قطار اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور روی ریل افتاده و در حال حرکت و پیشرفت است .
وی با اشاره به ساخت و ساز مسکن در کشور با شیوه‌های عموماً سنتی اضافه کرد: بهتر است برای سرعت بخشی به ساخت مسکن از فن آوری های نوین در صنعتی‌سازی ساختمان بهره بگیریم. با وجود تمامی ظرفیتی که در داخل کشور داریم اما هنوز به قدر کافی و در عمل از دانش های نوین جهت افزایش سرعت ساخت و سازها استفاده نکردیم. در حال حاضر بسیاری از کشورها ساختمان‌های بلند مرتبه خود را به دلیل استفاده از تکنولوژی های نوین در کمتر دو ماه تکمیل و به بهره‌برداری می رسانند در حالی که ساخت همین ساختمان با شیوه سنتی رایج در ایران حدودا یک سال و نیم به طول می انجامد.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که با بحران کمبود مسکن و مشکل در عرضه مواجه هستیم و باید از این گردنه تند عبور کنیم بهتر است از ظرفیت شرکت‌های خارجی هم در سرمایه گذاری و هم در ورود فن آوری ها استفاده کنیم.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.