حدیث روز :
امام حسین (ع) می فرماید : هيچ كس روز قيامت در امان نيست ، مگر آن كه در دنيا خدا ترس باشد.


» » هیچ‌کسی صلاحیت جایگزینی هاشمی را ندارد

طعنه صریح روزنامه اصلاح طلب به روحانی:

هیچ‌کسی صلاحیت جایگزینی هاشمی را ندارد

هیچ‌کسی صلاحیت جایگزینی هاشمی را نداردهاشمی در دهه شصت تنها بود اما احساس تنهایی و غربت نمی‌کرد اما به گمانم در زمان دولت آقای روحانی به احساس تنهایی رسید.
...

کاوش نیوز، محمدعلی وکیلی، فعال اصلاح طلب و مدیرمسئول روزنامه ابتکار در سرمقاله شماره امروز این روزنامه با عنوان «چه زمانی هاشمی تنها شد؟» به ذکر خاطراتی از مرحوم  هاشمی رفسنجانی پرداخته و اوج احساس تنهایی هاشمی رفسنجانی را در زمان ریاست جمهوری حسن روحانی دانسته است.
وکیلی با طعنه به روحانی که این روزها در خیال «هاشمی دوم» و «جایگزینی هاشمی» سیر می کند، نوشته است: «کسی نمی‌تواند در نقش هاشمی ظاهر شود».

بخش هایی از سرمقاله وکیلی را در ادامه خواهید خواند:

آقای روحانی به منظور شرکت در مجمع سازمان ملل به واشنگتن رفتند و به رغم تلاش آقای اوباما جهت مذاکره مستقیم، ترجیح داد در مسیر برگشت تلفنی، چند کلامی با هم صحبت کنند. پس از بازگشت آقای روحانی، فرصتی فراهم شد بنده خدمت مرحوم آقای هاشمی رسیدم ولی برخلاف انتظار اینبار مرحوم آقای هاشمی در حالت عصبانیت و با بغض نکاتی را بیان کردند که اوج تنهایی‌اش را نشان می‌داد. فرمود در اواخر عمر امام، خدا توفیق داد مسائل راهبردی همچون جنگ، بازنگری قانون اساسی و… را به سرانجام نیک رساندیم. اگر عجل مهلت می‌داد، مسئله رابطه ایران و آمریکا را هم حل می‌کردیم‌. بعد با افسوس فرمود یکی از انگیزه‌های حضورم در انتخابات ۸۴ و ۹۲ این بود که بتوانم این مسئله را در زمان حیات خود و آیت الله خامنه‌ای حل و فصل نمایم اما تا به اکنون نشده است، ولی برداشتم این بود که با آقای روحانی حل می‌شود‌. به عبارتی اوج احساس تنهایی را در مرحوم آقای هاشمی، زمان ریاست جمهوری خود آقای روحانی دیدم. او در زمان آقای احمدی‌نژاد انتظار توجه به تذکرات و دلسوزی‌های خود را نداشت ایشان گرچه مورد بی‌مهری و بی‌توجهی فزاینده بود اما امیدوار لحظه‌های سرنوشت بود.



در زمان آقای روحانی به رغم انتظار تاثیرگذاری به شکل دیگری مورد بی‌مهری قرار گرفت طبیعی بود که بسیار احساس تنهایی کند. هاشمی در دهه شصت تنها بود اما احساس تنهایی و غربت نمی‌کرد اما به گمانم در زمان دولت آقای روحانی (‌که اجر صبر و بهای ردصلاحیت مرحوم هاشمی بود‌) به احساس تنهایی رسید. بی‌تردید نبود آقای هاشمی بیش از هر زمان امروز احساس می‌شود او یک سیاستمدار ملی بود و بلد بود حوزه سیاست‌ورزی را شخصی‌سازی نکند و بر احساسات شخصی خود مسلط بود و در مواقع حساس فرزند منافع ملی بود. با شناخی که حقی راز شخصیت‌های کنونی دارم‌، هیچ‌کس صلاحیت جایگزینی و عهده‌داری نقش‌های آن مرد بزرگ را ندارد شوربختانه کسی نمی‌تواند در نقش هاشمی ظاهر شود. یادش گرامی و راهش برای همیشه پر رهرو باد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.