حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : کسی که از گناه توبه کرده مانند کسی است که گناه نکرده است.


» » تمرکز ما به موضوع هسته‌ای ایران رفت اما مساله‌ای که در همین لحظه ما را تهدید می‌کند، قدرت موشکی این کشور است/ تخلیه افغانستان اشتباه مرگبار آمریکا بود

تمرکز ما به موضوع هسته‌ای ایران رفت اما مساله‌ای که در همین لحظه ما را تهدید می‌کند، قدرت موشکی این کشور است/ تخلیه افغانستان اشتباه مرگبار آمریکا بودایران در حال حاضر هزاران موشک کروز زمین به زمین، موشک‌های با بُرد کوتاه و همچنین پهپاد دارد و این موضوع تهران را نسبت به همسایگانش در جایگاه بالاتری قرار داده است.
...

کاوش نیوز، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا در مصاحبه با رسانه آمریکایی سی بی اس نیوز، افزود: ایران در راستای سیاست خود برای تبدیل شدن به قدرت مطلق منطقه همچنان به دنبال بیرون راندن ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی از منطقه است.
وی با بیان این مطلب گفت: این هدف اصلی ایران است اما در کنار این هدف اصلی و در حال حاضر آنها از نظر تاکتیکی، اقدامات زیادی برای کاهش تحریم‌ها انجام داده و در آینده هم انجام خواهند داد.

فرمانده سابق سنتکام در ادامه با اعتراف به توانایی‌های موشکی ایران، گفت: ایران در طول ۱۰ سال گذشته به طور قابل توجهی قابلیت‌ها و ظرفیت موشک‌های بالستیک خود را افزایش داده است.
وی یادآور شد: ایران در حال حاضر هزاران موشک کروز زمین به زمین، موشک‌های با بُرد کوتاه و همچنین پهپاد دارد و این موضوع تهران را نسبت به همسایگانش در جایگاه بالاتری قرار داده است.
ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا تاکید کرد: اما ما در حال حاضر از توانایی‌های قابل توجه ایران غافل شده‌ایم چرا که توجه خود را تنها معطوف به موضوع هسته‌ای کرده‌ایم که به نوبه خود موضوع مهمی است اما مساله‌ای که در همین لحظه ما را تهدید می‌کند، قدرت موشکی این کشور است.

تخلیه افغانستان اشتباه مرگبار آمریکا بود
مکنزی که هنگام سقوط کابل فرماندهی نیروهای آمریکایی در افغانستان را برعهده داشت، همچنین گفت: پشیمانی‌های زیادی بابت تصمیم در مورد خروج از افغانستان دارم.
وی در گفت‌و‌گو با شبکه فاکس نیوز اظهار داشت: معتقدم تاریخ درباره تصمیم خروج و چگونگی خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، به عنوان‌اشتباهی مرگبار قضاوت خواهد کرد.
فرانک مکنزی که ژنرال بازنشسته است از مارس سال ۲۰۱۹ تا آوریل ۲۰۲۲، فرمانده سنتکام بود و بزرگ‌ترین تخلیه تاریخ آمریکا از کابل زیرنظر او در اواخر ماه آگوست ۲۰۲۱ انجام شد. او می‌گوید: زمانی که دولت آمریکا تصمیم به خروج نیروها گرفت، باید تخلیه افراد نیز صورت می‌گرفت. فکر این‌که چگونه می‌شد بهتر عمل کرد، هر سال در ماه آگوست ذهن مرا مشغول خواهد کرد.
مکنزی افزود: در مورد نحوه‌ پایان حضور آمریکا در افغانستان‌، پشیمانی‌های زیادی دارد. فکر می‌کنم که تصمیم‌های اساسی «غلط» گرفته شدند، به ویژه در مورد تخلیه افراد و کارکنان سفارت و شهروندان آمریکایی و افغان‌های در معرض خطر که در نهایت مستقیما به رویدادهای آگوست ۲۰۲۱ انجامید.

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.