حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : دو رکعت نماز شخص متاهل برتر از هفتاد رکعت نمازی است که شخص مجرد می خواند.


» » آغاز سفر عمره از امسال

سرپرست حجاج مطرح کرد:

آغاز سفر عمره از امسال

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت در بازگشت از سرزمین وحی، حج امسال را «موفق» توصیف کرد و از احیای سفر عمره مفرده ایرانی‌ها در آینده نزدیک با تصمیم شورای عالی حج و زیارت، خبر داد.

...

به گزارش کاوش نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی، بعد از ظهر امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران در پاویون فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تهران گفت: خدا را شاکر هستیم که الطاف الهی شامل حال مسلمانان جهان به ویژه ملت ایران شد و حج موفق دیگری در صحیفه اعمال زائران ایرانی رقم خورد.

وی افزود: امسال گرم‌ترین سال حج در طول ۲۵ سال اخیر و در عین حال، طولانی‌ترین مدت حج بود، زیرا دولت میزبان تغییراتی در این زمینه انجام داده بود، اما با وجود آنکه، تعداد پدران و مادران مسن و افراد سالمند در این حج بیش از سال‌های قبل بود (چون در سال ۱۴۰۱ به دلیل شرایط سنی نتوانسته بودند در حج حضور یابند)، مناسک آن بخوبی برگزار شد و بسیاری از زائران از حج به خوبی بهره بردند.
حجت الاسلام نواب ادامه داد: با این حال، برخی از زائران مسن به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای با مشکلاتی در انجام مناسک مواجه شدند و به همین دلیل، باید در برنامه سال‌های بعد تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شود.
سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: با وجود آنکه تعداد خدمتگزاران حج امسال به منظور افزایش تعداد زائران، کاهش یافته بود، اما آنها، خادمان خیلی خوبی برای زائران خانه خدا بودند و در همه بخش‌ها سنگ تمام گذاشتند.
حجت الاسلام و المسلمین نواب گفت: ما همچنان بیش از ۹۷۰ هزار نفر زائر ثبت نام شده حج تمتع داریم و این نگرانی وجود دارد که به دلیل افزایش سن و طولانی شدن مدت انتظار، بسیاری از آن‌ها نتوانند به حج تمتع مشرف شوند. به همین دلیل، هر چه تعداد خادمان کمتر شود و روادید حج در اختیار زائران قرار گیرد، به نفع همه ماست.
نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت اضافه کرد: امسال با فعالیت‌ها و همکاری همه بخش‌های امور حج و زیارت اعم از بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت و مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر بیش از پنج کاروان زائر نسبت به سال‌های قبل بیشتر اعزام شد. به عبارت دیگر، به اندازه بیش از پنج کاروان، هزینه کمتری نیز برای خادمان حج صورت گرفت.
سرپرست حجاج ایرانی در باره از سرگیری سفر‌های عمره ایرانیان گفت: ما پیگیر هستیم سفر‌های عمره زودتر راه اندازی شود.
مسئول بعثه مقام معظم رهبری افزود: مقدماتی باید در ایران انجام بگیرد که برخی از آن‌ها انجام شده است. انشاءالله شورای عالی حج و زیارت به ریاست رئیس جمهوری تشکیل می‌شود و به دنبال آن عمره راه اندازی خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین نواب تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که در فصل عمره سال جاری این کار انجام شود و کسانی که در نوبت عمره هستند، بتوانند مشرف شوند.
گفتنی است امسال بیش از ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر ایرانی از سوم خرداد تا دوم تیر برای انجام مناسک حج تمتع راهی سرزمین وحی شدند و پس از انجام مناسک، روند بازگشت آن‌ها از دوازدهم تیر با هواپیما‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) از شهر‌های مکه و مدینه آغاز شده است.
براساس آخرین گزارشها، تاکنون نزدیک به ۷۰ هزار زائر ایرانی وارد کشور شده اند و سایر حجاج نیز تا دوشنبه آینده (دوم مرداد) خاک عربستان را ترک خواهند کرد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.