حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : پر حسرتترين مردم در روز قيامت، بنده اى است كه عدلى را وصف كند و خودش خلاف آن را عمل كند.


» » دست افراد سودجو، رانت‌خوار را از بیت المال قطع می کنیم

دست افراد سودجو، رانت‌خوار را از بیت المال قطع می کنیمرئیس جمهور گفت: بنای دولت در همه حوزه‌ها این است که دست افراد سودجو، رانت‌خوار و کسانی‌که می‌خواهند به بیت‌المال، حقوق مردم و ثروت‌های کشور دست‌اندازی کنند، قطع کند.

...
به گزارش کاوش نیوز، رئیس جمهور در ادامه سفر‌های استانی دولت به شهرستان‌های تهران، با حضور در جمع مردم شهرستان بهارستان، اظهار داشت: این سرمایه عظیم مردمی که همراه با ایمان به خدا، دلدادگی به اهل بیت علیهم‌السلام و انقلابی‌ بودن آنان است، باید حفظ کرد و گسترش داد. کسانی که در مسند امور فرهنگی هستند، باید درباره این موضوع، توجه ویژه داشته باشند.
آقای رئیسی، تصریح کرد: شهرستان بهارستان، تراکم جمعیت دارد، اما این مردم، نه تنها بار مردم تهران نشدند که باری را هم به دوش می‌کشند. کار این مردم، تولید بوده که افتخار این منطقه است. آمار نشان می‌دهد که فعالیت و تلاش زنان و مردان این شهرستان، مربوط به به کارهای تولیدی و صنایع دستی است.
رئیس جمهور، گفت: مردم این منطقه، مولد هستند و دولت برای رونق تولید، باید کمک کند و زمین‌هایی را برای توسعه تولید فراهم سازد تا کار بیشتر ایجاد شود. خدمات شهری به میزان حضور مردم در شهرستان بهارستان نیست و کاری که در مرکز درمانی منطقه باید انجام می‌شد، مربوط به ۷ سال پیش است، اما همچنان بر زمین مانده و امروز قرار شد این کار با جدیت پیگیری و با سرعت آغاز شود.
آقای رئیسی، تأکید کرد: من از خانواده‌های پر جمعیت این منطقه تشکر می‌کنم که پشتوانه بزرگی برای کشور و از برکات الهی هستند. این جمعیت ارزشمند جوان و نوجوان، سرمایه‌های کشور هستند. البته در این منطقه، مرکز آموزشی به اندازه جمعیت نیست و حداقل به ۱۰ تا ۱۵ مدرسه نیاز است که قرار شد با سرعت و پیش از یک سال آینده، ۱۵۰ کلاس درس در شهرستان بهارستان ایجاد شود.
رئیس جمهور، گفت: دختران و پسران این منطقه که خانواده‌هایی دلداده به انقلاب دارند، باید بتوانند با آرامش و امکانات خوب تحصیل کنند. تأسیس مراکز ورزشی هم در دستور کار دولت برای شهرستان بهارستان قرار دارد.
آقای رئیسی با بیان اینکه لازم است طرح‌های ضروری شهرستان بهارستان، سریع دنبال شود، اظهار داشت: طرح‌های مربوط به رونق تولید، توسعه راه‌های ارتباطی و بهبود کشاورزی باید انجام شود تا بار دیگر که برای عرض سلام خدمت مردم بهارستان رسیدیم، شاهد رفع این نیاز‌های اولیه با همکاری خود مردم بهارستان باشیم.
رئیس جمهور، تأکید کرد: باید به میان مردم رفت و سخنان آنان را شنید. این افتخار من است که در بین مردم باشم و سخنان و مطالبات آنان را بشنوم. می‌توان در تهران نشست و نامه‌ها را خواند، اما این کافی نیست و معتقدم باید همه دولت و وزرا به میان مردم بیایند و حرف‌ آنان را بشنوند.
 
آقای رئیسی، گفت: نوکری مردم، افتخار ما است. این نکته را به مسئولان هم گفته‌ام که در ادارات و سازمان‌ها برای گره‌گشایی و حل مسائل مردم، نباید از هیچ کوششی دریغ شود و مردم باید احساس کنند که کار آنان انجام می‌شود و البته از هر ارتباط ناشایستی در انجام امور مردم، باید پرهیز شود.
رئیس جمهور، یادآور شد: در دوره فعالیت دولت سیزدهم، ۳ هزار واحد تولیدی تعطیل یا نیمه‌تعطیل به چرخه تولید بازگشته و همه تلاش ما این است که در کالاهای اساسی و سفره مردم، نیازمند خارج از کشور نباشیم و برای این موضوع، گام‌هایی برداشته و برنامه‌ریزی انجام شده است.
آقای رئیسی، تصریح کرد: برنامه دولت این است که رانت‌خواری و فساد در کشور وجود نداشته باشد و دست مفسدان و رانت‌خواران از اقتصاد قطع شود. جایی هم ممکن است جیغ‌ بزنند و تحت پوشش‌های مختلف بخواهند حرف‌هایی درباره دولت بزنند؛ اشکالی ندارد، ما خود را برای شنیدن هر سخنی آماده کرده‌ایم، اما به همه می‌گوییم از در انصاف سخن بگویند.
 رئیس جمهور، اظهار داشت: بنای دولت در همه حوزه‌ها این است که دست افراد سودجو، رانت‌خوار و کسانی‌که می‌خواهند به بیت‌المال، حقوق مردم و ثروت‌های کشور دست‌اندازی کنند، قطع کند. به این سخن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یقین داریم که «ما می‌توانیم». برخی ممکن است بگویند مگر می‌شود؟ قدرت‌های خارجی، تحریم و تهدید و محدودیت ایجاد می‌کنند، اما نگاه ما به تصاویر شهدا و خانواده‌های آنان و نوجوانان و جوانانی است که مثل کوه، پشت کشور ایستاده‌اند و در همین چند ماه اخیر هم نشان دادند پای کار نظام، انقلاب و ارزش‌ها هستند و دشمن را ناامید کرده‌اند.
آقای رئیسی، گفت: باید به این مردم افتخار کرد که در همه این ۴۰ سال نشان دادند پای کار انقلاب و نظام هستند و در این چند ماه هم مردم ثابت کردند که اجازه نمی‌دهند دشمنان ملت ایران، فتنه و توطئه کنند و این عرصه برای جولان دشمنان، آماده شود. باید از بانوان، قدردانی کرد که دشمن را ناکام گذاشتند و محاسبات آنها را بار دیگر غلط از آب درآوردند.
رئیس جمهور، تأکید کرد: دشمن فکر می‌کرد که مردم ایران، مانند مردم کشور‌های دیگر هستند و می‌توانند فتنه کنند، در حالی‌ که مردم ایران شهید داده‌اند، با بصیرت و اهل ایستادگی هستند و اجازه نقشه‌ کشیدن دشمنان ایران را نمی‌دهند.

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.