حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : بپرهیز از این که خود را برای دیگران بیارایی و با انجام گناه به جنگ با خدا برخیزی


» » ۱۲ ایرانی که باعث افتخار کشور هستند

در مهم‌ترین رویدادهای علمی همیشه پای یک ایرانی در میان است. البته این بار، نه  یک نفر که حرف ۱۲ ایرانی غیور در میان است.

...

کاوش نیوز، مگر می‌شود یک جایی از جهان، حالا هر گوشه‌ای که شما فکرش را بکنید، از آسیا گرفته تا اروپا و آمریکا، مسابقه علمی راه بیفتد، سرشماری علمی باشد، خلاصه آمارگیری از موفق‌ترین‌ها باشد و پای ایرانی جماعت در میان نباشد؟ بی برو برگرد در مهم‌ترین رویدادهای علمی همیشه پای یک ایرانی در میان است. البته این بار، نه  یک نفر که حرف ۱۲ ایرانی غیور در میان است.

قضیه چیست؟

ماجرا از این قرار است که گزارش سال ۲۰۲۲ یک موسسه بین المللی علمی به نام «کلاریویت آنالیتیکس» درباره «پژوهشگران پراستناد» جهان نشان می‌دهد که ۱۲ پژوهشگر وابسته به مؤسسه‌های ایرانی از «تأثیرگذارترین‌ها» در پیشرفت علوم شناسایی شده‌اند.

وقتی برایتان بگوییم پژوهشگر پر استناد یعنی چه، این خبر بهتر به دلتان می‌نشیند. مقاله‌های پراستناد آن‌هایی هستند که بیشترین میزان استناد را در زمینه‌های علمی می‌گیرند و در پایگاه «شاخص‌های اساسی علم» (ای. اس. آی.) می‌آیند. پژوهشگران، بر پایهٔ شمار مقاله‌های پراستنادشان رتبه‌بندی می‌شوند  و آنهایی که در یک درصد نخست جای گرفته‌اند، به‌عنوان پژوهشگر پراستناد معرفی می‌شوند. عامیانه‌اش را بگوییم یعنی هر جای دنیا هر تحقیقی که انجام شده مقاله‌ها و تحقیقات این ۱۲ ایرانی یکی از منابع و رفرنس‌هایشان بوده است.آن‌هایی که سرشان در تحقیق و مطالعه است قدر و قیمت این خبر را بیشتر می‌دانند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.