حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فقيه حقيقى، زاهد در دنيا، مايل به آخرت و چنگ زننده به سنّت پيامبر اكرم(ص) است.


» » حمله تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز/ دستکم ۱۵ نفر شهید شدند/ داعش حمله تروریستی را به عهده گرفت +جزئیات، فیلم و عکس

طبق گفته شاهدان عینی، تروریست با خودرو پژو به سمت حرم شاهچراغ رفتند و از در ۹ دی وارد شدند و خادم‌ها و زوار آن ورودی را به رگبار بستند.
...

به گزارش کاوش نیوز، ساعت ۱۷:۴۵ امروز ۳ فرد مسلح وارد صحن حرم شاهچراغ شیراز شده و به سمت زائران تیراندازی کرده‌اند. گفته می‌شود ۲ نفر از تروریست‌ها دستگیر و تلاش برای دستگیری نفر سوم ادامه دارد.
تاکنون دستکم 15 نفر شهید و 10 نفر زخمی شده‌اند. یک زن و ۲ کودک هم در بین قربانیان هستند.
طبق گفته شاهدان عینی، تروریست با خودرو پژو به سمت حرم شاهچراغ رفتند و از در 9 دی وارد شدند و خادم‌ها و زوار آن ورودی را به رگبار بستند.

"جزئیات جدید از حادثه تروریستی شاهچراغ"

طبق یک‌سنت قدیمی شب‌های پنجشنبه بسیاری از مردم شیراز برای زیارت به حرم شاهچراغ می‌روند
نیروهای ناجا همزمان دو‌تروریست را دستگیر کرده‌اند و یکی از تروریست‌ها متاوری شده است.

«محبی‌پور» معاون امنیتی استاندار فارس اعلام کرد: تعداد شهدا حدودا ۱۳ نفر بوده است  آمار دقیق را تا ساعتی دیگر اعلام خواهیم کرد. عامل حادثه تروریستی شاهچراع، عنصر تکفیری- وهابی است.

"اولین فیلم از حادثه تروریستی شاهچراغ "


روایت شاهدان عینی از حادثه تروریستی شاه‌چراغ شیراز
یکی از مغازه‌داران درب اصلی حرم مطهر شاهچراغ دادستان حادثه تروریستی امروز را اینگونه روایت می‌کند: من فقط صدای گلوله از داخل حرم شنیدم، اگر درست به خاطر داشته باشم ابتدا 5 الی 6 گلوله  شلیک شد و دو شلیک آخر هم صدای متفاوتی داشت. به نظرم ضارب یک اسلحه کمری و یک اسلحه کلاشینکف به همراه داشت.
بعد از آن چند موتوری آمدند و سپس راهنمایی و رانندگی خیابان‌ها را مسدود کردند و بعد از آن نیروهای امنیتی وارد حرم شدند. کسبه‌های منطقه نیز به واسطه این اتفاقات مغازه هایشان را بستند. 

"فیلم روایت یکی از خادمان شاهچراغ از حادثه تروریستی"

یکی از امانتداران حرم مطهر نیز این گونه حادثه را روایت می‌کند: دقیقا موقع نماز بود که این دو نفر از درب باب الرضا وارد شدند و ما صدای تیراندازی شنیدیم که رفتیم دیدیم همکارمان که تیر خورده است و به ما گفت که فرد تروریست اجازه بازرسی به من نداد و شروع به تیراندازی کرد و به سرعت به سمت حرم و ضریح حرکت کرد.


یکی دیگر از شاهدان عینی نیز این طور ماجرا را تشریح کرد:  درست موقع اذان بود و منتظر بودیم که امام جماعت تکبیر بگوید که از سمت زنان صدای جیغ شنیدیم، دویدیم به سمت درب شبستان و دیدیم که یک نفر با اسلحه کلاشینکف وارد حرم شده و در حال تیراندازی به سمت زوار است.
وقتی ما را دید سریعاً درهای شبستان را بستیم و فرد تروریست شروع به تیراندازی به سمت درب شبستان کرد، وقتی دید که این درب بسته است به سمت ضریح حرکت کرد. یک نفر خادم افتخاری را دیدم شهید شده و افراد دیگری را هم دیدم که زخمی شده اند.


روایت تولیت حرم شاهچراغ از حادثه تروریستی امشب/ حجت‌الاسلام کلانتری: مطالبه مردم عدم مسامحه مسوولان امنیتی است
حجت الاسلام کلانتری تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم علیه السلام و عضو هیئت علمی دانشگاه در گفت‌وگو با فارس با اشاره به حادثه تروریستی امروز در حرم حضرت شاهچراغ علیه السلام و ضمن تسلیت به مناسبت شهادت تعدادی از زوار حضرت احمدبن موسی الکاظم(ع) گفت: عصر امروز و در زمانی که جمعیت انبوهی از زوار و مردم برای نماز نماز مغرب و عشا و زیارت به حرم مراجعه کرده بودند یک فرد مسلح تلاش کرد از دربی که زوار خارج می شوند وارد حرم شود و زمانی که خادم حرم سعی می کند جلوی این فرد را بگیرد این فرد مسلح خادم را به رگبار می بندد و بعد به سمت داخل حرم فرار می‌کند.
وی ادامه داد: این فرد مسلح وقتی وارد صحن می شود به صورت کور مردم را به رگبار می بندد که این مسئله موجب شهادت و مجروح شدن تعدادی از زوار از زن و مرد و کودک و پیر که در حال زیارت و نماز بودند می‌شود.
کلانتری ادامه داد: این فرد مسلح بعد از اقدام تروریستی خود تلاش می‌کند خود را به شبستان امام خمینی(ره) که محل اصلی برگزاری نماز جماعت است برساند ولی خدمه و نیروهای انتظامی حرم تا صدای تیر را می شنوند درب شبستان را می‌بنند و مانع ورود این فرد تکفیری و تروریست می‌شوند.
وی افزود: در نهایت این تروریست توسط نیروهای انتظامی داخل حرم مورد هدف قرار می‌گیرد و دستگیر می‌شود.

تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم گفت: زواری که مجروح شدند سریعا به بیمارستان منتقل شدند و امیدواریم مشکلی برای آنها ایجاد نشود و به زودی سلامت خود را بدست آورند.
وی ادامه داد: اینگونه که دوربین های مداربسته حرم نشان می‌دهند فردی که مردم را به رگبار بسته یک نفر بوده و اینکه از بیرون کسی او را پشتیبانی می کرده یا نه، تا الان مشخص نیست.

کلانتری یادآور شد: از آنجایی که ضارب مانند نیروهای داعشی عمل می‌کرد می توان گفت او یک فرد تکفیری و مرتبط با داعش است که هر کس که دم دستش بوده را به رگبار می بندد.
وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اهمیت امنیت، گفت: امنیت کشور یک مسئله بسیار مهم برای همه شهروندان ایرانی است، وقتی انحصار امنیت شکسته و تضعیف شود قطعا آن کسی که وارد معرکه و دست به کار می‌شود دشمنان این مرز و بوم هستند که متاسفانه ما در همین راستا امروز شاهد یک مصیبت بزرگ و حادثه دلخراش بودیم.
تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم علیه السلام ادامه داد: وقتی یک عده افراد جاهل و کسانی که مورد تحریک و اغوای دشمنان قرار گرفته‌اند، نیروی انتظامی را هدف قرار می‌دهند و تضعیف می‌کنند متوجه نیستند که این شکسته شدن انحصار امنیت کشور خطرات وحشتناکی را به دنبال دارد و بارها و بارها نتیجه این اقدام دیده شده است که حادثه امروز هم پیامدهای این موضوع است.
کلانتری تاکید کرد: دشمنان انقلاب و ایران اسلامی بدانند که اقتدار نیروهای امنیتی و انتظامی و جانفشانی و ایثار آنها به اندازه‌ای است که دیگر اجازه چنین اتفاقاتی را نمی‌دهند و مطالبه مردم این است که مسئولان امنیتی کشور دیگر مسامحه نکنند و اجازه ندهند امنیت مردم و هموطنان ما در خطر افتد.
وی افزود: اتفاق امروز باید انسان را از خواب غفلت بیدار کند. وقتی برخی با حرکت های بی‌خردانه که اخیرا شاهد آن بودیم نیروهای امنیتی و امنیت را تضعیف کنند چه بخواهیم و چه نخواهیم منجر به یک حادثه بزرگ می شود.
کلانتری ادامه داد: این روشن است که هیچکس با حصار امنیت خودش بازی نمی‌کند و هیچ انسانی نمی‌پذیرد با حصاری که باعث می شود خانواده، ناموس و اعضای خانواده‌اش در آرامش قرار گرفتند، بازی شود، هیچ ایرانی وطن دوستی این کار را نمی‌کند.
وی گفت: در حادثه امروز و حوادث اخیر دست صهیونیست بین الملل به وضوح دیده می‌شود و دشمنان به وضوح از این جریانات پشتیبانی می‌کنند. همین موضوع موجب می‌شود آن تعداد افرادی که دچار اشتباه و خطا شده‌اند به سرعت تکلیف  خود را مشخص کنند.

 

اسامی مجروحان حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ
اسامی مجروحان حادثه تروریستی حرم شاهچراغ اعلام شد.
۱- فاطمه کشاورز
۲- هاشم مفتخری
۳- مهرزاد گلمکانی
۴- محسن افشین
۵- شکر الله کشاورز
۶- محمد رضا آذری
۷- جواد شاهین مهر
۸- کاظم رضایی
۹- آرتین سرداران
۱۰- نادر فتحی
۱۱- معصومه دربندی
۱۲- اهورا لورگوفی
۱۳- عباس لورگوفی
۱۴- امیرعلی کیومرثی
۱۵ - دلبر کریمی
۱۶ - محمد جواد دهقانی
۱۷- عجبنارستمی
۱۸- حسن اسلامی
۱۹- فاطمه، ولی زاده
۲۰ - محمد ابراهیم پور
۲۱ - کودک یک ساله بی نام


۳ نفر از شهدا جزو خادمان هستند/ خاکسپاری شهدا در حرم شاهچراغ (ع)
بر اساس اخبار کسب شده ۳ نفر از شهدا جزو خادمان حرم هستند.
ضمناً طبق تصمیم گیری‌های اولیه گویا قرار است که شهدا در حرم مطهر شاهچراغ خاکسپاری شوند.
مجروحان در بیمارستان‌های مسلمین، رجایی و نمازی بستری شدند.
لحظه ورود فرد تروریست به حرم شاهچراغ

فیلم لحظه ورود فرد تروریست به حرم شاهچراغ


رئیسی:آمران و طراحان جنایت در شاهچراغ با پاسخ عبرت‌آموزی مواجه خواهند شد
  آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور باصدور پیامی شهادت تعدادی از زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (علیه‌السلام) در حادثه تروریستی در این حرم را تسلیت گفت.
متن این پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
ندای مظلومیت و اقتدار ملت ایران، این بار در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (علیه‌السلام) طنین انداز شد و جنایتی دیگر بر سیاهه جنایات دشمنان انقلاب اسلامی ایران افزود.
اینجانب، شهادت و زخمی شدن جمعی از زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (علیه‌السلام) در این حمله تروریستی را به خانواده‌های این عزیزان و همه مردم ایران تسلیت عرض میکنم.
تجربه نشان می دهد دشمنان ایران، انتقام استیصال و به سنگ خوردن تیرهایشان در ایجاد انشقاق در صفوف متحد ملت و پیشرفت کشور را با خشونت و ترور می‌گیرند.
این شرارت، قطعا بی‌پاسخ نخواهد ماند و دستگاههای امنیتی و انتظامی با شناسایی عقبه‌های این جنایت کور، به آمران و طراحان آن پاسخ پشیمان‌کننده و عبرت‌آموزی خواهند داد.

 

سازمان ملل حمله تروریستی در شاهچراغ را محکوم کرد
استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز را محکوم کرد.
سخنگوی سازمان ملل گفت: «حمله به یک مکان مذهبی در ایران سزاوار محکومیت است و ما تمامی اقدامات تروریستی را محکوم می‌کنیم.»

داعش حمله تروریستی در شاهچراغ را به عهده گرفت
یک منبع غربی مدعی شده گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله به حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز را به عهده گرفته است.
حبرگزاری فرانسه با استناد به بیانیه‌ای از گروه تروریستی این خبر را گزارش داده‌ است. داعش در بیانیه‌ای منتسب به این گروه نوشته به یک حرم در جنوب ایران حمله کرده است.
در بیانیه‌ منتسب به گروه داعش تصریح شده حمله به شاهچراغ نخستین عملیات این گروه در ایران بعد از سپتامبر 2018 است. داعش گفته در آن زمان به یک مراسم رژه نظامی در اهواز حمله کرده بود.

دستور اژه‌ای درباره حمله تروریستی شاهچراغ
  به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، به محض اطلاع حجت الاسلام محسنی اژه ای رییس قوه قضاییه از حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیه‌السلام و شهادت و زخمی شدن تعدادی از زائران ، طی تماس با رییس کل دادگستری استان فارس ضمن عرض تسلیت دستور اکید داد با بهره گیری از کلیه امکانات امنیتی انتظامی نسبت به شناسایی عاملان و آمران این حادثه تلخ و تاسف بار اقدام کرده و در اسرع وقت پرونده قضایی تشکیل و خاطیان به اشد مجازات محکوم شوند.
رییس قوه قضاییه همچنین طی پیام تسلیتی حادثه‌ تلخ و تأسف‌بار شهادت جمعی از زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (علیه‌السلام) شیراز به دست تروریست‌های مزدور را تسلیت گفت.
در بخشی از این پیام آمده است کینه و عداوت دشمنان خبیث ملت انقلابی و بصیر ایران اسلامی چنان است که در مسیر تحقق توطئه‌های خود برای مقابله با امنیت کشور، این‌بار زائران حرم احمد بن موسی (ع) را هدف تیرهای دشمنی خود قرار دادند. 
در پیام تسلیت رییس قوه قضاییه اضافه شده است دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی با سرعت و دقت، تمامی عاملان و مسبّبان این جنایت را تعقیب کنند و آنان را به سرپنجه‌ قضایی کشور بسپارند.
در پیام تسلیت حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای آمده است: اینجانب ضمن آرزوی بهبودی و عافیت برای مجروحان این حادثه تروریستی، تسلّا و همدردی خود را به خانواده‌های شهدای عزیز عرض می‌کنم و صبر و سکینه‌ الهی را برای آنان و علوّ درجات را برای شهیدان مسألت می‌نمایم.

 


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.