حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : اگر نفس خود را به کاری مشغول نکنی او تو را مشغول می کند.


» » اعلام برنامه های حمایتی دولت مردمی از اصحاب رسانه/تصویب نخستین لایحه جامع روزنامه‌نگاری در کمیسیون فرهنگی دولت /دولت به دنبال تحقق عدالت فرهنگی است

اعلام برنامه های حمایتی دولت مردمی از اصحاب رسانه/تصویب نخستین لایحه جامع روزنامه‌نگاری در کمیسیون فرهنگی دولت /دولت به دنبال تحقق عدالت فرهنگی استمحمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ در ادامه سفر استانی خود در دیدار با اهالی فرهنگ و هنر استان مازندران گفت: دولت مردمی با نگاهی عدالت‌محور به دنبال توزیع عادلانه خدمات فرهنگی در سراسر کشور است.
...
به گزارش کاوش نیوز، محمدمهدی اسماعیلی عصر جمعه یازدهم شهریور در بخش پایانی سفر استانی خود به استان مازندران با اصحاب فرهنگ هنر و رسانه دیدار و گفتگو کرد، وزیر فرهنگ در ابتدای این دیدار گفت: طی یک سال اخیر بیش از ۵۰ سفر شهرستانی و استانی داشته ام و در اغلب این سفرها تلاش کردم تا از همفکری اصحاب فرهنگ و هنر نقاط مختلف کشور بهترین استفاده ممکن را ببرم زیرا جلسات با اهالی فرهنگ و هنر را جلسه‌ ای هم‌اندیشی و تعامل برای پیشرفت امور فرهنگی کشور می دانم.
وزیر فرهنگ با اشاره به تشکیل شورای عالی سینما در دوره جدید وزارت فرهنگ گفت: شورای عالی سینما پس از ۱۱ سال تشکیل جلسه می‌دهد که بدون تردید آغاز بکار مجدد شورا، تحولی بزرگ در صنعت سینما به شمار می‌رود.
وی افزود: شورای هنری کشور نیز به ریاست وزیر فرهنگ ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی هر دو هفته یک بار تشکیل می‌شود و بسیاری از گره‌هایی که چهار دهه بود در حوزه فرهنگ و هنر باز نشده بود در حال باز شدن است.
وی افزود: دولت مردمی چند شعار مهم را برای خودش سرلوحه قرار داده است، در دولت سند تحولی با ۳۷ سرفصل داریم که از این تعداد سرفصل، هفت سرفصل در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه است.
اسماعیلی گفت: وزارت فرهنگ ذیل این سند تحول، سند تحول فرهنگ و هنر و رسانه را تدوین کرده است که این سند دارای ۱۲۰ برنامه اقدام است. همه این برنامه های اقدام زمان‌بندی مشخص دارد و هر ماه گزارش اجرای آن دریافت می‌شود.
خبر های 
وی در ادامه به برنامه های حمایتی دولت مردمی از اصحاب رسانه اشاره کرد و گفت: در حوزه مسکن اهالی رسانه، ابتدا قراردادی ۱۴ هزار واحدی با وزارت راه و شهرسازی به امضا رسید و سپس و بعد به ۲۴ هزار واحد افزایش یافت، در حوزه بیمه از مجموع خبرنگاران کشور که نهایتا ۱۷ هزار نفر هستند اکنون هفت هزار نفر از پوشش بیمه‌ای صندوق اعتباری هنر برخوردارند. در موضوع اینترنت رایگان خبرنگاری نیز اعلام کردیم تا آخرین نفری که حق استفاده دارد از این طرح بهره‌مند شود همچنین طی مذاکره با وزیر اقتصاد و دارایی یک‌هزار وام ۵۰ میلیون تومانی قرض‌الحسنه‌ای به اصحاب رسانه پرداخت خواهد شد. با وزیر صمت هم رایزنی کردیم که ۱۷ هزار کارت خرید کالا با سود ۱۸ درصد و پنج درصد تخفیف به همه خبرنگاران اختصاص یابد.
وی در ادامه از تصویب نخستین لایحه جامع روزنامه‌نگاری در کمیسیون فرهنگی دولت خبر داد و اظهار کرد: چهار دهه بود که این امر محقق نشده بود و در این دولت آن را به سرانجام رساندیم و بدون تردید با تصویب نهایی این لایحه در دولت و مجلس اتفاق های خوبی برای اهالی رسانه رخ خواهد داد.
وی با بیان اینکه شعار اصلی  دولت مردمی در حوزه فرهنگ بر پایه عدالت فرهنگی است، گفت: معتقدیم حتما باید به استعدادهای شهرستان‌ها توجه ویژه شود‌ و در این خصوص باید نگاه متمرکز از پایتخت برداشته شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تدوین سند مهندسی فرهنگی استان‌ها گفت: برای اجرای سند مهندسی فرهنگی هر استان بودجه مستقلی اختصاص یافته است و تاکنون سند مهندسی ۱۲ استان رونمایی شده است و سند مهندسی فرهنگی مازندران نیز به زودی رونمایی می‌شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره وضعیت کاغذ گفت: روزی که دولت را تحویل گرفتیم بیش از ۹۰ درصد کاغذ مصرفی ما وارداتی بود. با تلاش مجموعه چوب و کاغذ مازندران امسال ۷۰ درصد کتاب‌های درسی ما با کاغذ ایرانی چاپ شد، شعار اصلی وزارت فرهنگ در دوره جدید تحقق خودکفایی صنعت کاغذ در سال ۱۴۰۲ است. از سوی دیگر کارخانه‌های زاگرس و خوزستان که فعال شوند سال آینده هم خودکفا می‌شویم و هم به صادرات می‌رسیم.

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.