حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : هیچ چیز را ندیدم مگر اینکه خدا را قبل از آن بعد از آن و با آن مشاهده کردم.


» » تصویب قیمت خرید تضمینی گندم با هزار تومان هدیه تحویل

تصویب قیمت خرید تضمینی گندم با هزار تومان هدیه تحویل وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اغاز برداشت گندم در کشور گفت: هیئت دولت قیمت خرید هر کیلوگرم گندم را ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین کرده و یکهزار تومان هم به عنوان جایزه تحویل است.

...
به گزارش کاوش نیوز، سید محمد جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه نخستین جلسه هیات دولت در سال جدید با اشاره به تصمیم دولت در مورد قیمت خرید تضمینی گندم گفت: شرکت بازرگانی دولتی خرید گندم را انجام می‌دهد و براساس مصوبه امروز هیئت دولت خرید هر کیلو گندم ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده و یکهزار تومان هم به عنوان جایزه تحویل است و این نگاه جدید دولت در حمایت از تولید داخلی در بخش کشاورزی است.
 وی افزود: در مورد کالا‌های راهبردی، دانه‌های روغنی، و نهاده‌های دام و طیور هم برنامه‌هایی تبیین شده است که به موقع اعلام خواهد شد. 
وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: نگاه ما در سال ۱۴۰۱، توسعه اشتغال آفرینی برپایه دانش بنیان بودن، رشد فناوری و استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور اعم از اتحادیه‌ها، تشکل‌ها، فعالان و نخبگان صنعت کشاورزی است.
وی با قدردانی از رسانه‌های خبری در انعکاس رویداد‌ها و اخبار گفت: یکی از جنبه‌های مردمی بودن دولت همین ارتباط از طریق رسانه هاست، حرف مردم به ما و حرف ما به مردم منتقل می‌شود و قدردانی می‌کنم از نوع نگاه رسانه ملی در سال ۱۴۰۰ که حامی ما بود و اگر در جایی بازار محصولات کشاورزی ضعف و نقصی بوده این را به ما منتقل کرده است.
ساداتی نژاد گفت: درخواست ما در سال ۱۴۰۱ هم این است که رسانه‌ها را در کنار خودمان و در کنار مردم داشته باشیم تا مثل همیشه ان شاء الله باهم بتوانیم خدمت مان را به مردم مضاعف‌تر و بی منت‌تر کنیم.
 30 درصد ظرفیت بخش آب و خاک در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار خواهد گرفت
وزیر جهادکشاورزی در ادامه همچنین اعلام کرد: 30 درصد ظرفیت دستگاهای اجرایی در بخش آب و خاک در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار خواهد گرفت.
 آقای سید محمد جواد ساداتی نژاد در حاشیه نخستین جلسه هیات دولت در سال جدید گفت: سال 1401 با فرمان مقام معظم رهبری سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین نامیده شده است و در صحبت ها و فرمایش های شان ، حوزه کشاورزی را از مصادیق آن ذکر کرده اند و مسئولیت ما را در سال 1401 در تولید بخش کشاورزی و حوزه های مختلف حاکمیتی بخش غذا و امنیت غذایی گوشزد کردند.
وی با تاکید بر اینکه ، نگاه ما به شعار سال همان فرمان مقام معظم رهبری است، گفت : برای حمایت از تولید کشاورزان ایرانی نوع نگرش ما دانش بنیان و فناور و توسعه هوشمند سازی است و پیشنهادی را هم برای دولت داشتیم که امیدواریم یکشنبه هفته آینده مورد تصویب قرار بگیرد.
وزیر جهاد کشاورزی درباره بحث دانش بنیان کردن کشاورزی گفت : نگاه ما در سال 1401 این خوهد بود که اگر وارداتی در کشور در حوزه کالاهای اساسی صورت می گیرد بتواند از تولید داخلی حمایت کند و کشاورزی قراردادی را کنار واردات می گذاریم.
وی در خصوص حمایت از شرکت های دانش بنیان هم گفت : به دلیل اینکه آنها برای تحقیقات خود ، محدودیت آب و خاک دارند مقرر شده است 30 درصد ظرفیت دستگاههای اجرایی در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار بگیرد . در مورد پارک های نوآوری در حوزه کشاورزی هم با کمک معاونت فناوری رئیس جمهور ،مذاکراتی انجام دادیم که ان شاء الله بزودی نتیجه خواهد داد.
ساداتی نژاد افزود: در مورد رقابت دولت با شرکت های دانش بنیان به خصوص در حوزه واکسن دام و طیور هم ان شاء الله در سال 1401 این بحث را به سمتی خواهیم برد که شرکت های دانش بنیان بتوانند خودشان با هم رقابت بکنند و عرصه را واگذار بکنیم و نقش ما حامی شرکت های دانش بنیان خواهد بود.
ساداتی نژاد با اشاره به اینکه تنها چهار درصد شرکت های کشور دانش بنیان است، گفت : تلاش می کنیم با کمک حمایت هایی که هم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارد و هم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ؛ این میزان تا 20 درصد توسعه یابد.
وی افزود: هدف این است که تولید محصولات اساسی و کالاهای اساسی در داخل کشور را حمایت و کالاهای آب بر را وارد کنیم.

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.