حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : سخن طيّب و پاكيزه را از هر كه گفت بگيريد ، اگرچه او خود ، بدان عمل نكند.


» » آخرین تحولات جنگ در اوکراين

آخرین تحولات جنگ در اوکراينادامه جنگ در شهر‌های مختلف اوکراین؛ هشدار اتمی روسیه به غرب؛ شکست مذاکرات صلح و استقرار سامانه فوق مدرن موشکی روسیه در خاک اوکراین از مهم ترین تحولات جنگ اوکراین در ۲۴ ساعت اخیر بود.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از­ ­صدا و سیما؛ تداوم جنگ درشهر‌های مختلف اوکراین؛ هشدار اتمی روسیه به غرب؛ شکست مذاکرات صلح و استقرار سامانه فوق مدرن موشکی روسیه در خاک اوکراین از مهمترین تحولات جنگ اوکراین در ۲۴ ساعت اخیر بود.

۱۷:۳۶ اخراج ۴۵ دیپلمات روسیه از لهستان
خبرگزاری یونیوز با انتشار ویدئویی نوشت: سرگئی آندریوف سفیر روسیه در ورشو در حالی ساختمان وزارت خارجه لهستان را ترک می‌کند که یادداشتی در خصوص اخراج ۴۵ دیپلمات روسیه از لهستان دریافت کرده است.

۱۷:۲۸ اوکراین ساکنان ماریوپل را شهروندان خود نمی‌داند
الکساندر مارونچنکو، رئیس گروه پزشکان شهر ماریوپل، بیان کرد: اوکراین ساکنان ماریوپل را مردم خود نمی‌داند، به همین دلیل است که ملی گرا‌ها و نازی‌های اوکراین از آن‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند و در پشت آن‌ها پناه می‌گیرند. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دکتر مارونچنکو طی مصاحبه‌ای با این خبرگزاری گفت: "وقتی روسیه این عملیات را طراحی کرد، می‌دانست که علیه چه کسانی می‌جنگد. ملی گرایان اوکراینی اجازه نمی‌دهند ساکنان شهر ماریوپول از این شهر خارج شوند، زیرا آن‌ها را اوکراینی و تبعه دولت اوکراین نمی‌دانند. "

۱۶:۵۷ مدیر عامل توتال: نمی‌توان از گاز روسیه گذشت
”پاتریک پویانه“، مدیر عامل گروه ”توتال انرژیز“، چهارشنبه در گفتگو با ”رادیو آر ت ال“ اطمینان داد نمی‌توان از گاز روسیه گذشت و بی آن بخشی از اقتصاد اروپا متوقف خواهد شد. با گذشت نزدیک به یک ماه از آغاز حمله روسیه به اوکراین، این گروه فرانسوی سه شنبه اعلام کرد که حداکثر تا پایان سال کنونی میلادی، از هر گونه خرید نفت یا فرآورده‌های نفتی روسیه صرف نظر می‌کند.

۱۶:۰۵ دیپلمات‌های روسی پنج روز مهلت دارند خاک لهستان را ترک کنند
شبکه الجزیره در خبری فوری گزارش داد سفیر روسیه در ورشو گفت دیپلمات‌های روسی حداکثر پنج روز مهلت دارند از این کشور خارج شوند. به گفته رویترز سفیر روسیه اتهاماتی را که به دیپلمات‌های روسی وارد شده، رد کرده است.

۱۵:۳۹ پیشروی چهار کیلومتری نیرو‌های روسیه در اوکراین
نیرو‌های روسیه ضمن پیشروی چهار کیلومتری در اوکراین و نزدیک شدن به شهر نووامیخالوواکا، تعداد دیگری از زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار دادند و منهدم کردند. به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیرو‌های مسلح روسیه، نیرو‌های یگان ۵۴ مکانیزه اوکراین را که از مواضع خود عقب نشینی کرده اند تحت تعقیب قرار دادند و ظرف یک روز چهار کیلومتر پیشروی کردند و خود را به نزدیک شهر نووامیخالواکا رساندند.

۱۴:۴۴ کرملین: اعزام نیرو‌های ناتو به اوکراین عواقب سختی خواهد داشت
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد کرملین بار دیگر تاکید کرد عملیات نظامی در اوکراین طبق برنامه پیش می‌رود.
کرملین افزود: اعزام نیرو‌های حافظ صلح ناتو به اوکراین تصمیمی عجولانه و بسیار خطرناک خواهد بود. هر گونه درگیری با نیرو‌های روسی در اوکراین می‌تواند منجر به عواقب دشوار شود.
۱۲:۵۹ انهدام یک انبار بزرگ تسلیحات در غرب اوکراین 
 وزارت دفاع روسیه گزارش داد: نیرو‌های این کشور یک انبار بزرگ تسلیحات حاوی خودرو‌های زرهی و نظامی اوکراین در اطراف شهر «روونو» در غرب این کشور را منهدم کردند.
جنگنده‌های نظامی روسیه همچنین ظرف بیست و چهارساعت گذشته ۹۷ مرکز نظامی در اوکراین را منهدم و تخریب کرده اند.
وزارت دفاع روسیه همچنین از سرنگونی یک فروند هواپیمای سوخوی اوکراین در اطراف شهر اوزیوم خبر داد.
وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد: از آغاز عملیات نظامی در اوکراین ۱۸۴ هواپیما و هلیکوپتر، ۲۴۶ پهپاد، ۱۸۹ موشک انداز و ۱۵۵۸ تانک سرنگون کرده ایم.
 ۱۱:۴۴ موافقت با آتش بس در لوهانسک
شبکه تلویزیونی المیادین در خبری فوری به نقل از فرماندار منطقه لوهانسک اعلام کرد، به منظور تخلیه ساکنان برخی روستاها، با آتش بس در این منطقه موافقت شده است.
۱۰:۰۰ وزارت خارجه روسیه: هیئت مذاکره کننده اوکراینی، نماینده آمریکاست
وزارت خارجه روسیه می‌گوید هیئت مذاکره کننده اوکراینی نماینده نظام کی یف نبود بلکه نماینده آمریکا بوده است.
۹:۵۴ تصاویری هوایی از ویرانی های ماریوپل
شبکه تلویزیونی روسیا الیوم تصاویری هوایی از ویرانی های گسترده در شهر ماریوپل که صحنه شدیدترین نبردها بین نظامیان روس و نیروهای گردان «آزوف» است منتشر کرد.

۰۴:۱۳ : سخنگوی کرملین: غرب باید نگرانی ها ی امنیتی روسیه را درک کند

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت:هدف ما از عملیات نظامی ویژه در اوکراین این است که جهان نگرانی‌های امنیتی ما را درک کند.
مجری پرسید:ما در چهارمین هفته این جنگ قرار داریم.شما با وجود کارشناسان اطلاعاتی خود در اطراف کی یف و دیگر مناطق متوقف شده اید.به نظر می رسد که روحیه نیروهای شما تضعیف شده باشد.به نظر می رسد که به تجهیزات و فرماندهی شما آسیب وارد شده باشد.سوال نخست من این است که رئیس جمهور پوتین معتقد است که در اوکراین تاکنون به چه چیزی رسیده است؟
پسکوف:اول از همه ما در آن وضعیت قرار نداریم.او تنها درباره عملیات ویژه نظامی که در جریان است صحبت می کند.این عملیات بر طبق برنامه و هدفمندانه به پیش می رود.این عملیات از پیش برنامه ریزی شده بود.به نظرم در ابتدا ما باید درباره دلایل این عملیات صحبت کنیم .شما اطلاعات خود را از منابع مختلف اطلاعاتی دریافت می کنید.شما باید به این اطلاعات شک کنید.شما باید به آنها شک کنید و بار دیگر آنها را بررسی کنید تا بدانید که آیا آنها درست هستند یا نه.

۳:۱۳ مسکو: پیش نویس اسنادی را به کی یف دادیم، اما به برخی پاسخ ندادند
منابع کاخ کرملین خبر دادند، مسکو در مذاکرات با کی یف ، پیش نویس هایی از شرایط مورد نظر را به طرف مقابل داد اما آنان به برخی از این موارد پاسخ نداده اند.
در همین حال وزارت امور خارجه روسیه به ناتو درباره اتخاذ تدابیری که می تواند شرایط را پرتنش تر کند، هشدار داد.
حسن ناصر، خبرنگار روسیاالیوم، گزارش داد، مقامات اوکراین همچنان در پی آنند تا با فرصت سوزی، بتوانند به دستاوردهایی برسند اما عملیات ویژه حمایت از دونباس بر اساس برنامه پیش می رود. با وجود مشخص نبودن موضع کی یف درباره اسنادی که مسکو با هدف سرعت بخشیدن به زمان دستیابی به نتایج در مذاکرات، در آخرین مرحله گفتگوها به طرف مقابل تحویل داد، مقامات روسی تاکید کرده اند، گفتگو با اوکراین همچنان جایگاهش را داراست.
۱:۱۵ رئیس منطقه لوگانسک: هشتاد درصد خاکمان را پس گرفته ایم
رئیس جمهوری مردمی لوگانسک گفت، هشتاد درصد از خاک لوگانسک را پس گرفته ایم.
لئونید پاسیچنیکف تاکید کرد، تنها چیزی که پیشروی نیروهای ما را با مانع مواجه می سازد اقدام نیروهای اوکراینی در استفاده از غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی است.
پاسیچنیکف بر عزم نیروهای جمهوری لوگانسک برای ادامه تلاش جهت خلع سلاح اوکراین و ریشه کنی نازیسم در این کشور تاکید کرد و گفت، بعید نیست نیروهای اوکراینی در مراکز صنعتی تحت تسلط نیروهای لوگانسک اقدام به خرابکاری کنند.
۰۱:۰۰ ارتش روسیه سامانه دفاعی فوق مدرن را در خاک اوکراین مستقر کرد
ارتش روسیه با هدف دفاع از آسمان منطقه دنباس و روسیه در برابر حملات دشمن، سامانه دفاع هوایی فوق پیشرفته بوک ام ۳ را در اراضی اوکراین مستقر کرد.
سامانه بوک ام ۳ از نظر دقت و فناوری نظامی، از به روز‌ترین سامانه‌های دفاع هوایی دنیاست.
۱۲:۰۰ پسکوف: روسیه تنها در صورت تهدید حیاتی از سلاح هسته‌ای استفاده می‌کند
دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین اعلام کرد، سیاست امنیتی روسیه دیکته می‌کند که این کشور تنها زمانی از تسلیحات هسته‌ای استفاده خواهد کرد که تهدید حیاتی داشته باشد.

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.