حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : هیچ چیز را ندیدم مگر اینکه خدا را قبل از آن بعد از آن و با آن مشاهده کردم.


» » فوت ۲۸۸ نفر در تصادفات رانندگی نوروز ۱۴۰۱

رئیس پلیس راهور ناجا با اعلام ۳۲ میلیون تردد جاده‌ای در طرح نوروزی گفت: ۲۸۸ نفر از هموطنان در دوره نوروز بر اثر تصادف جان خودشان را از دست دادند.

...
به گزارش کاوش نیوز، سردار سید کمال هادیانفر در گفتگو با شبکه خبر افزود: در هر یک ساعت دو نفر جان شان را از دست دادند و در این مدت بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ نفر هم مجروح و معلول شدند.
 وی گفت: وضع جوی به خصوص در محور‌های شمالی و غربی کشور کاملا ناپایدار است و برف و بارندگی شدیدی که در این محور‌ها اتفاق افتاد اعمال محدودیت‌هایی را برای پلیس تکلیف کرد که انجام شد و شرایط جوی در گیلان و مازندران ناپایدار است و سردی هوا سبب شده بیشتر هموطنان سفرهایشان را به سمت جنوب کشور تنظیم کنند.
 رئیس پلیس راهور ناجا گفت: آنجا هم شرایط خاصی داریم و تصادف‌ها مان در این محور‌ها افزایشی شده است، در محور‌های شمالی کشور شرایط سفر مساعد نیست به خصوص استان‌های اردبیل، جا‌هایی که برف گیر است و تاکید می‌کنیم هموطنان از سفر‌های غیرضروری پرهیز کنند، ولی اگر ناگزیر هستند در این محور‌ها سفر کنند، تجهیزات ایمنی را حتما همراه داشته باشند.
 وی ادامه داد: کسانی هم که از محور‌های جنوبی استفاده می‌کنند بدانند که سرعت و سبقت غیرمجاز بیشترین عامل تصادفات است، استفاده از کمربند ایمنی مورد تاکید و تکلیف قانونی است و خط قرمزما، سرعت و سبقت غیرمجاز است.
سردار هادیانفر گفت: علت ۳۰ درصد تصادف‌ها واژگونی ناشی از خستگی و خواب آلودگی است و بیش از چهار هزار و ۶۰۰ دستگاه خودرو را به علت تخلف‌های حادثه ساز توقیف کردیم.

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.