حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : آراستگی از اخلاق مومنان است.


» » تاثیرات اختلال خواب در کودکان

ساعات خواب کودکان و کیفیت خواب آن‌ها تاثیر زیادی در سلامت و رشد جسمی و ذهنی کودکان دارد.

...

به گزارش کاوش نیوز، دکتر مهناز امینی با اشاره به اینکه موفقیت در تحصیلی، میزان هوش فرد، رشد و تکامل کودک، وزن و حتی زیبایی فرد ارتباط زیادی با کیفیت خواب فرد دارد، خاطر نشان کرد: خواب در سنین مختلف کم و یا زیاد می‌شود به عنوان مثال کودک در دوران پیش دبستانی به ۱۰ تا ۱۳ ساعت خواب در روز نیاز دارد این در صورتی است که با افزایش سن از ساعات خواب انسان نیز کاسته می‌شود.

اختلال خواب در کودکان را جدی بگیرید

وی ادامه داد: در دوران دبستان ۹ تا ۱۱ ساعت، نوجوانی ۸ تا ۱۰ ساعت، بزرگسالان ۷ تا ۹ ساعت خواب نیاز دارند که برای داشتن خواب کافی باید شرایطی را رعایت کرد از آن جمله می‌توان به عدم فعالیت کودکان در ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قبل خواب اشاره کرد.
دکتر امینی با بیان اینکه برای داشتن خواب کافی در کودکان، ۳ ساعت قبل از خواب ورزش و تحرک زیاد نداشته باشند، عنوان کرد: قبل از خواب و بعد از بیدار شدن حتما کودکان به سرویس بهداشتی بروند و والدین سعی کنند تا ساعت خواب و بیداری کودکان روزانه تغییر نکند و در یک ساعت مشخص بدن آماده خواب شود.
وی با اشاره به اینکه اتاق خواب باید دور از تلویزیون، لب تاپ و گوشی تلفن همراه باشد، گفت: اتاق خواب باید تاریک و با دمای مناسب باشد علاوه براین از ساعت ۶ عصر به بعد مصرف چای، نسکافه و نوشابه و غذای سنگین نخورند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه هر روز یک ساعت در مقابل نور خورشید قرار بگیرید تا هورمون خواب تنظیم شود، گفت: اگر کودک دچار اختلالات خواب است بهتر است با یک متخصص خواب مشورت کنید، زیرا بد خوابی کودکان باعث اختلال رشدی و ذهنی فرد می‌شود.

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.