حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نه من و نه گویندگان قبل از من کلمه ای پر محتوا همانند لا اله الا الله نگفته ایم.


» » یلدا را می شود حتی با یک شیرینی اغاز نمود اگر عشق و محبت را در تزازوی تجملات نسنجیم!!

یلدا را می شود حتی با یک شیرینی اغاز نمود اگر عشق و محبت را در تزازوی  تجملات نسنجیم!!

 رقیه بشارت نیا، یلدای مهربانی همین روز ها،راهی دیار ما می شود. تا یکبار دیگر به خاطرمان بیاورد که زندگی شیرین است چون هتدوانه شب یلدا، آتش محبت غلیان دارد چون انار سرخش ،همنشینی با صفاست چون سیب سرخ و رزدش ، بزرگتر ها صفای دل دارند چون طولانی ترن شب دنیاو.... هر آنچه از یلدا بخواهیم بگوییم کم است و بزرگترین محاسنش صله رحم و طولانی شدن عمر است چون شب یلدا ست.در این شب یک دقیقه بر مهربانی ها افزود ه می شود.یلدا در فرهنگ ایرانی انگیزه‌ای می شود برای شاد زیستن و امید بستن به این‌که «پایان شب‌سیه سپید است» و به خلاف آنچه می‌گویند بالاتر از سیاهی رنگی نیست؛ رنگ دیگری هم ورای سیاهی هست و آن سپیدی است.

تلاش برای رسیدن به قله های ترقی از شب های تاریک و سرد آغاز می شود

به گزارش کاوش نیوز، شب یلدا را بسیار پربرکت می دانند زیرا دراین شب زیبایی، شور و انسانیت در قالب یک فرهنگ در پای کرسی مادر بزرگ روایت می شود و یلدای دیگر را برای سال بعد رقم می زند. اینک فصل سوز و سرما درراه است. اما دلهای آدم های پای کرسی گرم است. همه در شب یلدا به شوق دیدار روشنی، امیدوارانه تاریکی و سردی این شب را به نوروز می رسانند و ایمان دارند که در پس هر تاریکی روشنی خواهد آمد. تلاش برای رسیدن به قله های ترقی از شب های تاریک و سرد آغاز می شود. سعادت در گرو تلاش است. شرایط سخت انسان ساز است و انسان پرور.همنشینی دراین شب دلهای غریب را قریب می سازد تا دیگر از غربت چیزی بر دفتر تاریخ نماند زیرا که پایانش روشنی است. در این شب مهتاب با ستاره های نجوا دارند و شب، نورانیت را از مهتاب می گیرد. دراین شب مهتاب به همراه ستارگان تاریکی شب را سپری می کنند زیرا که خورشید در راه است وچراغ هدایت شب در دستان مهتاب جاری شده است. خودت را از مهتاب دور نکن که در دیو پلیدی و تاریکی گرفتار خواهی آمد. چتر مهتاب و نورش در راهنمایی مسیر انسانیت تداوم راه خورشید است راهت را در دل مهتاب ولایت و نورش ادامه بده که تاریکی سرانجام به پایان خواهد رسید و خورشید مهدویت پرتو افشانی خواهد کرد.

 

زندگی همین لحظه هایی است که می آیند، یک هوای تازه برای نفس کشیدن. یک اتفاق تازه برای حس کردن. به سلامتی لحظه ها در شب یلدا ستاره هایی بساز از محبت، لبخند، یک حس قشنگ... هر چیزی که هنر توست. عشق را قدر بدانیم و در شب یلدا به حراج بگذاریم زیرا حراج عشق در این شب بهترین هدیه هاست که نثار دیگران می کنیم.

شرط سادگی که هم دل شاد شود و هم صاحب دل /اگر عشق و محبت را در تزازوی مادی و تجملات نسنجیم!!

البته امروز ها  که در جنگ اقتصادی بسر می بریم اگر سفر ه هایمان  کوچک شده،  نگذاریم دلهایمان کوچک شود، هرگز دبوار محبت ها را حصار نکشیم، امروز ها قیمت  وسایل سفره شب یلدا بسیار سنگین شده است. این سنگینی نمی تواند بر محبت های دور همی این شب اثر گذار باشد. هرگز به شب بی پایان عشق و محبت با نگاه مادی ننگریم ،در این شب یک دقیقه بر زمان شب اضافه شده است،  بر شب و سیاهی آن،  که اگر آنرا را با هر شرایط اقتصادی که هست می شود بر  محبت ها یک دقیقه بیفزایم فقط به شرط سادگی که هم دل شاد شود و هم صاحب دل، و این یک دقیقه مهربانی را می شود با سادگی  و مهربانی با دیگران قسمت کرد. این شب را می شود حتی با یک شیرینی اغاز نمود اگر عشق و محبت را در تزازوی مادی و تجملات نسنجیم!!

 

یلدا به ما می آموزد که مهربانی در این شب یک دقیقه بیشتر می شود به شرط اینکه هر شب اززندگی با مهربانی آغاز شود. همیشه احوال پرس بزرگتر ها باشیم. یلدا  ممارست در تکرار مهربانی هاست ، این مهربانی با دور همی های میسر است. این شب شیرین را با لحظه های شاد آغاز و کوله باری از محبت به پایانش برسانید و یک دقیقه بر محبت هایما بیفزایم!!

رقیه بشارت نیا

 


به کانال خبری« کاوش نیوز»در تلگرام بپیوندید

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.