حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : خداوند ، دشنام گوى بی آبرو را دشمن دارد.


» » نگهبانی ازقانون اساسی

...

به گزارش کاوش نیوز احمد ملاشاهی نوشت: انقلاب قبلی ایرانی ها مشروطیت بود که بخاطر نفوذ غربگرایان و همدستی استبداد و استعمار شکست خورد. شیخ فضل الله نوری بخاطر قائل بودن به مفهومی شبیه شورای نگهبان یعنی منطبق بودن قوانین با اسلام، سرش بالای دار رفت. البته با تلاش های وی در متمم ۲قانون اساسی مشروطیت به نحوی موضوع علمای طراز و تطبیق قوانین با اسلام گنجانده شد که در دوره محمدرضاشاه، حذف شد.

بعد از پیروزی انقلاب به دستور امام خمینی. (ره)شورایی شکل گرفت که از قانون اساسی ملت ایران نگهبانی کند. این شورا بعد از اصل ولایت فقیه، موردغضب ترین بخش انقلاب برای جریانهای ضد انقلاب بوده است . سکولارها، کمونیست ها، سلطنت طلب ها همه‌، هم قسم هستند بر دشمنی با شورای نگهبان. همچنین تمام جریان های غربگرایی که قائل به جدایی دین از سیاست هستند همان منشی با شورای نگهبان دارند که اسلاف آنها با شیخ فضل الله نوری داشتند. دشمنان شورای نگهبان در ۳۷سال گذشته همواره آبشخور مشترکی داشتند. از این روست که امام می فرماید ؛«هرکس بگوید رای شورای نگهبان کذاست مفسد است»

-عمده حملات به شورای نگهبان در ایام انتخابات، هنگام تایید صلاحیت هاست این هجمه ها عمدتا با هدف نفوذ افراد مخدوش به بدنه حاکمیت صورت می گیرد موج دیگر حملات به شورای نگهبان زمانیست که لایحه و موضوعی در مجلس مطرح می شود که مطابق میل جریان غربگراست مثل سند ۲۰۳۰/اف ای تی اف. ....اینجا هم هدف، نفوذ قانونی در بدنه انقلاب اسلامی است.

-رویکرد تمام رسانه های نظام سلطه، هزینه بر شدن تصمیمات انقلابی برای شورای نگهبان است به گونه ای که پشتوانه مردمی این نهاد مقدس کم شود. فلسفه تهمت ها، طنزها وسخنان میخدار به دبیرشورای نگهبان و مخالفت های توام با هیاهو از همین مساله نشات می گیرد تا شوخی های اتفاقی.

-برخلاف این جریان، میل باطنی و انقلابی مردم همان چیزیست که هدف شورای نگهبان است . به هرحال نمی شود شورای نگهبان را بخاطر سختگیری در تائید صلاحیت ها، ملامت کرد و از طرفی با مشاهده فساد و ناتوانی نماینده مجلسی، نهاد شورای نگهبان را ملامت کرد که چرا این فرد نالایق و فاسد را تایید کرده است اتفاقا انتظار واقعی مردم از شورای نگهبان این است که مو را از ماست بیرون بکشد و با سختگیری کامل از ورود افراد ناشایست برای پست ریاست جمهوری و صندلی مجلس کاملا جلوگیری کند.

-برای اینکه شورای نگهبان بتواند بطور احسن الوجه از قانون اساسی ما و از اسلامی بودن قوانین صیانت کند باید همه نگهبان این میراث امام خمینی رحمه الله علیه باشند . میراث امام، انقلاب اوست. نهادهای انقلابی اوست که برای بهره مندی ملت از برکات انقلابی اش باید آن را از تیر رس دشمن دور نگه داشت تا قانون اساسی و اسلامیت ما در امان بماند .

-انتظار زیادی نیست که از غرب زده ها و مدعیان روشنفکری بخواهیم همان اندازه که در مقابل نهادهای مشابه شورای نگهبان در کشورهای اروپایی نظیر «شورای قانون اساسی، دیوان و دادگاه قانون اساسی »کرنش نشان می دهند، در برابر شورای نگهبان محترمانه رفتار کنند تا مصداق «مفسد»_به تعبیر امام _ نشوند. انتهای پیام/


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.