حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : کسی که از گناه توبه کرده مانند کسی است که گناه نکرده است.


» » » » پلیس در فتنه اخیر با بصیرت عمل کرد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: اقدام نیروی انتظامی در مقابله با فتنه اخیر طراحی شده از سوی دشمنان، از نتایج عملِ توام با بصیرت بود.

...

کاوش نیوز: حجت‌الاسلام علی خاتمی در آیین افتتاحیه نهمین دوره بصیرت غیر متمرکز فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه لازمه مقابله با دشمن آمادگی و مقاومت است به اهمیت برگزاری دوره‌های بصیرت افزایی اشاره کرد و افزود: پلیس با موفقیت توانست فتنه اخیر از پیش طراحی شده از سوی دشمنان ایران را در نطفه خفه کند که در واقع این مهم، یکی از دستاوردها و نتایج بسیار مثبت برگزاری چنین دوره‌هایی است.

وی با تاکید براینکه تلاش شما (پلیس) برای مقابله با ناآرامی‌ها و اغتشاشات اخیر، کارنامه بسیار خوبی بود، اظهار داشت: باید وقایع اخیر را مورد تحلیل و ارزیابی دقیق و کارشناسانه قرار داد.

حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: دشمنان، برنامه‌ها و آموزش‌های مختلف را به منظور ایجاد ناامنی و نا آرامی برای کشور طراحی کرده بودند که با هوشیاری مردم، مسؤولان و نیروهای امنیتی خنثی شد.

وی با اشاره به اینکه گاهی شرایط اجتماعی، غبار آلود می‌شود و در این هنگام انسان برای اینکه دوست و دشمن را تشخیص دهد نیازمند بصیرت است به سخنان بدون پرده رییس جمهوری آمریکا که گفته بود ایرانی‌ها همه تروریست هستند، اشاره کرد و اظهار داشت: آمریکا در فتنه اخیر رسما ترور، ایجاد حریق و اغتشاش را آموزش داده بود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سخنانشان بیش از ۷۵ بار کلمه بصیرت را به کار برده‌اند، گفت: بصیرت در هوای مه آلود همانند چراغ مه شکن عمل می‌کند و رهبری همانند این چراغ در مواقع فتنه‌های ایجاد شده از سوی دشمنان عمل کرده که این یک واقعیت تجربه شده است.

حجت الاسلام خاتمی راه رسیدن به بصیرت و دشمن شناسی را پنج گام بیان کرد و ادامه داد: برای اینکه به شناخت برسیم باید هدف را بشناسیم، راه رسیدن به هدف را بدانیم، دوست و دشمن را تشخیص دهیم و به موقع اقدام کنیم.

وی به تلاش‌ شبانه روز و مقتدرانه پلیس در تامین نظم و امنیت در بین مردم و جامعه، اشاره کرد و افزود: چنین فتنه هایی به طور قطعی و مسلم از جانب دشمنان ‌طراحی و اجرا می‌شود که پلیس باید آماده‌تر از همیشه در مقابل آنها بایستید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه سازش میان حق و باطل هرگز امکانپذیر نیست، تصریح کرد: روش مبارزه متناسب با شرایط و استراتژی زمانه فرق می‌کند و لازمه مقابله با دشمن آمادگی و مقاومت است چراکه غفلت از دشمن سر آغاز شکست است.

حجت‌الاسلام خاتمی افزود: شیطان دشمن همه انسانها است و قسم خورده که انسان‌ها را رها نخواهد کرد و ما باید تلاش کنیم در مقابل این دشمن قسم خورده غفلت به خرج ندهیم.

وی با بیان اینکه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بدون تکیه بر ۲ قدرت غرب و شرق، تئوری جدید انقلاب اسلامی را ارایه کرد که این الگو گرفته از حکومت ائمه و امامان بود، اظهار داشت: بنا به فرموده امام علی (ع)، انسان مبارزی که دنبال استقلال است به اصول انقلاب پایبند بوده و نمی تواند از دشمن غافل شود.

حجت‌الاسلام خاتمی از هماهنگی و اقدام به موقع و تعامل مشترک فرماندهی انتظامی استان زنجان با سپاه و بسیج در فتنه اخیر تقدیر و تشکر کرد و افزود: شماها بسیار خوب عمل کرده و صف مردم را از اغتشاشگران جدا کردید.

وی ضمن تقدیر از سردار رحیم جهانبخش، فرمانده انتظامی استان زنجان، اظهار داشت: بالا بردن علم و آگاهی، پژوهش و تحقیق، سبک زندگی اسلامی، توجه به خانواده و آموزش قرآن در مجموعه فرماندهی انتظامی این استان برکات خوبی را به همراه داشته است.

 

شناخت جریانات بین‌المللی و اوضاع جریانات داخلی یکی از مولفه‌های قدرت ملی است

فرمانده انتظامی استان زنجان نیز در این آیین، با بیان اینکه شناخت جریانات بین‌المللی و اوضاع جریانات داخلی یکی از مولفه‌های قدرت ملی است، گفت: شناخت فلسفه محرم، دین و حاکمیت، یک راهبرد برای پیشبرد اهداف تمدن اسلامی است.

سردار رحیم جهانبخش با اشاره به اینکه مردم پلیس را به عنوان الگو، نماد و مرجع نگاه می‌کنند و نیاز است کارکنان فرماندهی انتظامی استان و نیروهای مسلح در جریان امور قرار بگیرند، تاکید کرد: توجه به سبک زندگی اسلامی - ایرانی، یکی از توصیه های مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب است.

وی اظهار داشت: اگر می‌خواهیم در راه شکوهمندی و عزت‌مندی ایران اسلامی گام برداریم یک بخش آن توجه به سبک زندگی اسلامی ایرانی است.

سردار جهانبخش با بیان اینکه علم بدون بصیرت و ایمان، سودی برای جامعه اسلامی نخواهد داشت به اهداف برگزاری دوره‌های بصیرت افزایی کارکنان انتظامی استان زنجان اشاره کرد و افزود: قوام و اعتبار مدیر به قدرت فنی و مرجعی بر می‌گردد که بدون اطلاعات حاصل نمی‌شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.