حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : بالاترين عبادت، عفّت شكم و شهوت است.


» » » » موفقیت های نیروی دریایی در ساخت ناوشکن خیره کننده است

موفقیت های نیروی دریایی در ساخت ناوشکن خیره کننده استمعاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی موفقیت های خیره کننده ای در ساخت ناوشکن طی یک سال اخیر داشته است.

...

کاوش نیوز: امیر دریادار دوم پرویز سلیمی پناه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر زنجان افزود: هم اکنون با توجه به محدودیت ها نیروی دریای ارتش، شناورها و تجهیزات مورد نیاز را در کشورمان تولید می کنیم که در چند دهه گذشته امکان آن وجود نداشت.

وی اظهار داشت: ناوشکن جماران در مدت 18 سال، ناوشکن سهند بعد 6 سال ساخته شد و ناو شکن دماوند نیز پس از 18 ماه ساخته شد.

معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: نیروی دریایی بعد از دفاع مقدس بیکار نبود و در راستای منویات مقام معظم رهبری، دید راهبردی ایشان و بهره گیری از دریا حرکت های خوبی را انجام داده است.

وی بیان کرد: هر کشوری که از ظرفیت های دریا خوب استفاده کرده، به پیشرفت هایی در این بخش نایل شده است.

سلیمی پناه افزود: بر این اساس نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سال های گذشته و در راستای خشنودی فرمانده کل قو اقدامات موثری را انجام و یا مورد توجه قرار داده است.

وی بیان کرد: نیروی دریایی بازسازی کشتی و ناوهای جنگی و همچنین ساخت شناورهای جنگی را شروع کرده به گونه ای که هم اکنون ناوهای موشک انداز کلاس سینا و ناوشکن های کلاس جماران در کشور ساخته شده است.

این مسئول ادامه داد: نیروی دریایی بحث دپیلماسی را در پیش گرفته و بر این اساس بیش از 10 ناو گروه نیروی دریایی تحت عنوان ناوگروه های صلح و دوستی از کشورهای حاشیه خرز، اقیانوس هند و دریای چین بازدید انجام داده است.

وی بیان کرد: زیر دریایی های سبک کلاس غدیر و نیمه سنگین کلاس فاتح در دست ساخت است.

معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این اقدامات در راستای افزایش قدرت و توانمندهای کشور و صیانت از آن است.

وی یادآوری کرد: برای کاهش تاثیر تحریم ها باید قدرت دریایی کشور را افزایش داد که در این راستا گام هایی برداشته شده است.

این مسئول ادامه داد: تحریم ها، فشارها و محدودیت ها علیه کشورمان هیچ تاثیری در پیشرفت نیروی دریایی نداشته است و فرزندان نیروی دریایی تمام قد کمر همت بسته اند که در این راستا کمک کنند و در حد توان به میدان بیایند.

وی یادآوری کرد: ایران به چهارگوشه جهان از طریق دریا دسترسی دارد و این چیز کمی نیست و از این امکان می‌توان برای دفاع از کشور و تجارت و صیادی استفاده کرد.

سلیمی پناه اظهار داشت: بر این اساس دریا برای کشور جمهوری اسلامی ایران همانند دیگر کشورهایی که به دریا راه دارند، در حوزه‌های اقتصادی، نظامی، سیاسی و اجتماعی اهمیت زیادی دارد.

معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: بیش از دو سوم سطح کره زمین را آب فرا گرفته است و این دریاها و اقیانوس ها توسط ۹ تنگه با هم ارتباط دارند.

وی بیان کرد: یکی از مقرون به صرفه ترین، راحت ترین و ایمن ترین راه ها برای حمل و نقل و تجارت مسیر دریا است‌ و همانطوری که از طریق دریا می‌توان با کشورهای دوست و هم پیمان مبادله داشت و حتی دیپلماسی خود را در این حوزه افزایش داد.

این مسئول ادامه داد: ایران یک کشور ساحلی است و نزدیک به نیمی از مرزهای کشور را مرزهای آبی تشکیل می‌دهد و در این میان بیش از 90 درصد حمل و نقل تجاری جهان از طریق دریا انجام می‌شود و این وضعیت برای کشورمان نیز وجود دارد.

سلیمی پناه افزود: ایران برای اینکه واردات خود را تداوم بخشد و از دریا استفاده کند، باید این امکان را داشته باشد که بتواند خطوط مواصلاتی خود را همواره باز نگه داشته و آن را حفظ کند.

وی اضافه کرد: هم اکنون بیش از ۸۵ درصد از واردات کشورمان از طریق دریا و بیش از ۹۸ درصد صادرات نفت کشور نیز از راه دریایی انجام می‌شود و این موضوع از اهمیت دریا حکایت دارد.

سلیمی ‌پناه به اهمیت و نقش نیروی دریایی در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ۱۰ هزار کشتی و حدود۵۰۰ میلیون تن کالا توسط نیروی دریایی ارتش در دفاع مقدس از بندرعباس اسکورت شدند و تاثیر بسزایی اقتصاد کشورمان داشت.

وی اظهار داشت: از مجموع 10 هزار کشتی که توسط نیروی دریایی اسکورت شد، فقط 259 کشتی مورد حمله هواپیما و بالگردهای دشمن قرار گرفت که از این تعداد 230 کشتی توسط نیروی دریایی و اداره مناطق دریانوردی نجات پیدا کردند و تنها در مدت جنگ حدود 20 کشتی را کشور عراق غرق کرد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.