حدیث روز :
امام مهدی (عج) می فرماید : هنگام ظهور فرج را خدا می داند و بس و هر که برای ظهور من وقتی تعیین کند دروزغگو است.


» » » » شرکتهای دانش بنیان به بازار دولتی امیدی نداشته باشند

شرکتهای دانش بنیان به بازار دولتی امیدی نداشته باشندمعاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد نخبگان گفت: شرکتهای دانش بنیان به بازارهای دولتی امیدی نداشته باشند و به سمت بخش خصوصی و فروش محصول به مردم بروند.

...

کاوش نیوز: سورنا ستاری در جمع شماری از فعالان حوزه علم و فناوری استان زنجان مهمترین سرمایه در اختیار جوانان فعال در پارکهای علم و فناوری را توان فکری آنان برشمرد و افزود: این جوانان و کارآفرینان اخلاق بچه پولداری ندارند و از توان خود برای خلق ثروت استفاده می کنند.
وی یادآور شد: در عمل ما دولتمردان کاری برای این جوانان انجام نداده ایم و آنان بدون هیچ امکاناتی توانسته اند به اشتغالزایی و خلق ثروت بپردازند.
ستاری اظهار کرد: دولتمردان تا حدی که بتوانند باید محیط مناسبی برای این شرکتها فراهم سازند، به ویژه آنکه 80 تا 90 درصد این شرکت های دانش بنیان با مشکل بازار مواجه هستند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد نخبگان کشور گفت: به این جوانان و کارآفرینان توصیه می کنم که به سمت بازارهای دولتی نروند و تا حد امکان از دولت فاصله بگیرند، به قدری توانمند شوند که همه را به زانو درآورند و در عمل ضوابط خود را بر سیستم تحمیل کنند.
وی تصریح کرد: دولت زمانی اعتبار و پروژه در اختیار دارد و زمان دیگری اینگونه نیست، از همین رو نباید روی بازار دولتی حساب باز کرد.
ستاری خاطرنشان کرد: تجارت اصلی در بخش خصوصی و فروش به مردم است و آینده استان در همین فضاهای محدود در اختیار جوانان در قالب پارک های علم و فناوری شکل می گیرد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد نخبگان کشور گفت: به زودی شرکتهای دانش بنیان شکل گرفته به بزرگترین بنگاه های اقتصادی کشور تبدیل می شوند.
وی تاکید کرد: با توانی که در جوانان زنجانی با راه اندازی شرکتهای دانش بنیان موفقی همچون دیجی کالا مشاهده می شود، با اندک فرهنگ سازی در میان شهروندان این استان، به آسانی می توانند متوجه شوند که چگونه ثروت خلق کنند.
ستاری ادامه داد: این شرکت های دانش بنیان و فرآغازهای شکل گرفته توانمند باید به کمک ایده های جدید بیایند، آموزش بدهند و راهنمای دیگر کارآفرینان شوند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد نخبگان کشور گفت: شرکتهای دانش بنیان باید روش های تامین مالی خود را اصلاح کنند، از دریافت وام خارج شوند و به سمت سرمایه گذاری و خطر پذیری پیش بروند.
وی اضافه کرد: امسال و سال آتی وضعیت وام دهی بسیار خوب شده و دولت انواع تسهیلات روستایی، آموزشی و اشتغالزایی را پیش بینی کرده است.
ستاری خاطرنشان کرد: اما به شرکت های دانش بنیان توصیه می شود که به سمت جذب سرمایه گذاری فرآغاز ها یا همان استارتاپ های موفق پیش بروند و متوجه باشند که بسیاری از این شرکتها به دنبال توانمندی آنان و دریافت ایده های جدید هستند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد نخبگان کشور در سفری یک روزه به استان زنجان در ستاد اقتصاد مقاومتی حاضر شد و از نخستین پارک جامع علم و فناوری این استان بهره برداری کرد، به سخنان صاحبان شرکت های دانش بنیان گوش فرا داد و به بازدید از برخی شرکت های بزرگ فعال با واحدهای تحقیق و توسعه نمونه پرداخت.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.