حدیث روز :
امام مهدی (عج) می فرماید : هنگام ظهور فرج را خدا می داند و بس و هر که برای ظهور من وقتی تعیین کند دروزغگو است.


» » » » مردم اردکان به حفظ محیط‌زیست توجه دارند

مردم اردکان به حفظ محیط‌زیست توجه دارند

کاوش نیوز: بهروز شهابی زاد در نشست کارگروه محیط‌زیست شهرستان، با بیان اینکه کارگروه متشکل از نمایندگان اداری، دانشگاهی و افراد صاحب‌تجربه است، تصمیمات اتخاذ شده را لازم‌الاجرا دانست و افزود: با توجه به بازخوردهای مثبت تصمیم داریم در حوزه‌های تخصصی دیگر نیز اقدام مشابهی انجام دهیم.

وی اظهار امیدواری کرد که کارگروه با ترکیب موجود و با استفاده از ظرفیت‌ سازمان‌های مردم نهاد(سمن‌ها)، علاوه بر مشارکت در تصمیم‌گیری‌های شهرستان در حوزه محیط‌زیست، نسبت به انجام آموزش‌های رسمی و غیررسمی به مردم برای حفظ محیط‌زیست و نیز مشارکت‌دهی آنان اقدام کند.

در این نشست با ارائه گزارش علمی از سوی استادان دانشگاه در مورد یکی از واحدهای فولادی با طرح توسعه و یک واحد تولید کاشی و نیز درخواست تغییر کاربری یک واحد کشاورزی به صنعتی مخالفت شد.

همچنین مقرر شد اعضای کارگروه نقاط ضعف و قوت مکان‌های پیشنهادشده برای پهنه‌بندی آهک شهرستان براساس تأکید معاون عمرانی استانداری و اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست و براساس سند آمایش منطقه‌ای را تهیه و برای ارائه به استان و تصمیم‌گیری در این‌خصوص ارائه کنند.

اردکان یکی از مناطق صنعتی و معدنی استان یزد در دشت یزد -اردکان است که به دلیل فعالیت این ۲ حوزه و نیز وجود عرصه‌های بیابانی و استقرار کانون‌های فرسایش بادی با چالش زیست محیطی متعددی  از جمله گرد و خاک و ریزگردها در برخی روزهای هفته مواجه است.

با توجه به شرایط موجود نهادهای ذی ربط نسبت به مسائل زیست محیطی نسبت به گذشته حساس‌تر شده و در تلاش برای جلب همکاری شهروندان و سمن‌ها در این ارتباط هستند.


به کانال خبری« کاوش نیوز»در تلگرام بپیوندید

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.