حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : هیچ چیز را ندیدم مگر اینکه خدا را قبل از آن بعد از آن و با آن مشاهده کردم.


» » » » اردوهای راهیان نور، نقش مهمی در انتقال فرهنگ ایثار به جوانان دارد

اردوهای راهیان نور، نقش مهمی در انتقال فرهنگ ایثار به جوانان دارد

کاوش نیوز: محمود زمانی قمی در جلسه ستاد راهیان نور استان یزد افزود: فرهنگ دوران دفاع مقدس باید به درستی توسط متولیان فرهنگی و آموزشی به نسل جوان منتقل شود که رسالتی مهم و تعیین کننده است.
وی ادامه داد: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان، آنها را در برابر توطئه های فرهنگی بیگانگان بیمه می کند و نقش اساسی در حفظ و حراست از اهداف و آرمان های والای انقلاب مقدس اسلامی دارد.
استاندار یزد به ضرورت حل مسائل و نیازهای اردوهای راهیان نور اشاره کرد و گفت: باید کمیته مدیریت، کمیته حوزه‌های مشترک برای بررسی دقیق مسائل و کمیته نرم افزارانه و فرهنگی برای برگزاری هر چه بهتر راهیان نور در استان تشکیل شود.
زمانی قمی بیان کرد: دفاع مقدس ملت ایران و ایثار رزمندگان اسلام با هیچ جنگی در دنیا قابل قیاس نیست و عزت و اقتدار کشور ما در گرو همین فداکاری ها و جانفشانی هاست که باید به عنوان یک ارزش گسترش یابد.
همچنین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: مهمترین کار فرهنگی در کشور ، موضوع مهم راه اندازی اردوهای راهیان نور است که نتایج معنوی زیادی در کشور و بین نسل جوان دارد و باید روز به روز انجام آن تقویت شود.
سردار فتح الله جمیری افزود: از دغدغه‌ای مقام معظم رهبری مسائل فرهنگی است و قطعا برگزاری منظم و مستمر اردوهای راهیان نور از جمله امور مهم فرهنگی است که نقش اساسی در تحقق اهداف نظام دارد.
در ادامه مسئول مرکز اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه الغدیر استان یزد گفت: در سالجاری تاکنون افزون بر هشت هزار و 500 نفر از دانش آموزان مناطق مختلف استان به راهیان نور و مناطق عملیاتی دفاع مقس اعزام شده اند.
سرهنگ منصور زارع افزود: سال گذشته 11 هزار و 500 نفر برای اعزام دانش آموزان به راهیان نور سهمیه استان بوده که با توجه به استقبال خوب آنها ، اعزام‌ها حتی از سهمیه نیز افزایش یافت که در مجموع 6 هزار و 600 پسر و چهار هزار و 800 نفر از دختران به راهیان نور اعزام شدند.


به کانال خبری« کاوش نیوز»در تلگرام بپیوندید

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.