حدیث روز :
امام مهدی (عج) می فرماید : هنگام ظهور فرج را خدا می داند و بس و هر که برای ظهور من وقتی تعیین کند دروزغگو است.


» » » » شورای شهر تهران طرح جدید ترافیک را تصویب کرد/اجرای طرح از 15 فروردین 97

شورای شهر تهران طرح جدید ترافیک را تصویب کرد/اجرای طرح از 15 فروردین 97معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: طرح جدید ترافیک پایتخت در جلسه امروز شورای شهر به تصویب رسید و برهمین اساس اجرای آن از 15 فروردین 97 آغاز می شود.

...

کاوش نیوز: محسن پورسیدآقایی در پایان جلسه شورای شهر تهران که به بررسی طرح جدید ترافیک اختصاص داشت، در جمع خبرنگاران گفت: در این طرح خودروها در 2 دسته مجوز می گیرند، 63 هزار سهمیه برای افرادی که به لحاظ شغلی مجاز به ورود به محدوده هستند که در ابتدا باید مبلغ 100 هزار تومان پرداخت کند و 40 هزار سهمیه نیز به صورت روزانه به شهروندان ارایه می‌شود که هیچ تفاوتی در نحوه پرداخت این دو گروه نیست.
به گفته وی، ساعت تردد خودروها در طرح جدید 6:30 دقیقه تا 10، 10 تا 16 و از 16 تا 19 تقسیم‌بندی شده است.
پورسیدآقایی تصریح کرد: نرخ ورود به محدوده طرح ترافیک نیز دراین طرح از 13 هزار و 400 تومان آغاز و سقف آن 36 هزار تومان در روز است.
وی با بیان اینکه اگر خودرویی در تایم خلوت وارد محدوده ترافیک و در همان تایم نیز خارج شود 13 هزار و 400 تومان باید پرداخت کند، خاطرنشان کرد: اگر خودرویی در ابتدای صبح خارج شود و معاینه فنی برتر نیز نداشته باشد 36 هزار تومان پرداخت خواهد کرد.
به گفته معاون شهردار تهران، اگر خودرویی در اوج ترافیک صبح وارد و در خلوتی خارج شود ضریب یک دریافت خواهد کرد و برای ورود به محدوده طرح ترافیک فقط ۲۴ هزار تومان پرداخت می‌کند.
پورسیدآقایی افزود: افرادی که کارت خود را برای طرح ترافیک شارژ می‌کنند ۲۰ درصد کمتر پرداخت می‌کنند و خودروهایی که دارای معاینه فنی ویژه هستند نیز ۲۰درصد پرداختی آنها کمتر خواهد بود.
وی تصریح کرد: برای جانبازان و معلولین نیز عوارض ورود به محدوده طرح به صورت کلی با ۵۰ درصد تخفیف دریافت می شود و جانبازانی که بالای ۷۰ درصد هستند و همین‌طور جانبازان اعصاب و روان بیش از ۲۵ درصد نیز به صورت رایگان می توانند در محدوده طرح ترافیک تردد کنند.
معاون شهردار تهران افزود: همچنین ۳ درصد مجموع سهمیه طرح جدید ترافیک تهران با ضریب نیم درصد(50 درصد تخفیف) به گروه های خاص از جمله خبرنگاران و روزنامه نگاران و عکاسان خبری اختصاص داده شده است.
پورسیدآقایی افزود: عوارض تردد وسایل نقلیه پلاک تهران از جمله آژانس ها، موسسات اتومبیل کرایه و حمل و بار نظیر وانت بارها و سرویس مدارس که دارای مجوز یا پروانه فعالیت از شهرداری تهران باشند، در سقف مجوزهای ورودی در سال با اعمال ضریب نیم درصد تعیین و محاسبه خواهد شد.
به گفته وی، همچنین تاکسی های اینترنتی باید مجوز از شهرداری بگیرند تا به درخواست طرح ترافیک آنها رسیدگی شود.
معاون شهردار تهران تصریح کرد: جزییات و نحوه دقیق اجرای این طرح به زودی اعلام خواهد شد.
با توجه به تصویب طرح جدید ترافیک، دیگر سهمیه سالانه ورود به محدوده طرح ترافیک با دریافت مبلغ کلی در ابتدای سال صادر نمی شود و متقاضیان باید روزانه نسبت به اخذ مجوز ورود به این محدوده در شهر تهران اقدام کنند.
مصوبات شورای اسلامی شهر تهران براساس قانون، پس از تایید و تصویب فرمانداری تهران، اجرایی می شود.
درحال حاضر 2 طرح محدوده «ترافیک» و «زوج و فرد» در شهر تهران اجرا می شود که ورود به محدوده ترافیکی منوط به داشتن مجوز و ورود به محدوده طرح زوج و فرد براساس رقم سمت راست پلاک خودروها می باشد.
زمان اجرای طرح ترافیک فعلی روزانه(شنبه تا چهارشنبه) از ساعت 6:30 تا 17 و طرح زوج و فرد از ساعت 6:30 تا 19 و در روزهای پنجشنبه از ساعت 6:30 تا 13 می باشد.
البته براساس طرح جدید ترافیک، زمان اجرایی این 2 طرح در سال آینده 6:30 تا 19 خواهد بود ضمن اینکه روزهای پنجشنبه این طرح ها اجرا نخواهد شد.
براساس اعلام شهرداری تهران، ورود به محدوده ترافیکی زوج و فرد نیز در سال 98 با ادغام در طرح ترافیکی اصلی منوط به پرداخت عوارض خواهد شد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.