حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : پنهان كننده كار نيك (پاداشش) برابر هفتاد حسنه است و آشكاركننده كار بد سـرافكنـده است و پنهان كننـده كـار بـد آمـرزيـده است.


» » » » وضعیت آلاینده های معادن قدس رسیدگی می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست تهران گفت: رییس سازمان حفاظت محیط زیست بعد از حضور در شهرستان قدس و پس از دیدن وضعیت آلایندگی‌ها دستور تسریع در رسیدگی به موضوع معادن را به این اداره کل ابلاغ کرده است.

...

کاوش نیوز: به گزارش اداره کل محیط زیست تهران، سعید محمودی در نشست با تشکل‌های مردم نهاد محیط زیستی استان با اشاره به حضور رئیس سازمان محیط زیست در محدوده معادن شهرستان قدس در اوایل هفته جاری، گفت: وضعیت معادن این شهرستان به لحاظ میزان برداشت و تولید گرد و غبار و تاثیر آن بر آلودگی هوا فاجعه بار است.

محمودی همچنین با بیان اینکه نگهداری و مدیریت پارک های ملی نزدیک به شهرها سخت است گفت: چشم طمع فرصت طلبان به زمین خواری در این مناطق دوخته شده است از این رو باید مردم محلی را نسبت به محیط زیست آگاه کرد و از ظرفیت آنها استفاده بیشتری کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست تهران تاکید کرد: باید از ظرفیت تشکل های محیط زیستی در حوزه های مختلف بهره برد.

وی ادامه داد: راه طولانی داریم تا همه بنگاه‌های اقتصادی موضوعات محیط زیستی و سلامت شهروندان را در اولویت کار خود قرار دهند و باید در این زمینه به جنبه های آموزشی، فرهنگ سازی و استفاده از ظرفیت تشکل های مردم نهاد اتکاء بیشتری داشت.

انعقاد تفاهم نامه با جهاد دانشجویی و جهاد دانشگاهی، برگزاری کارگاه های آموزشی با طلاب حوزه های علمیه، استفاده از ظرفیت کانون مساجد و مطالبه در خصوص موضوعاتی همچون نشست زمین، سفید بالک ها، پسماند، آلودگی هوا، آلودگی آب و خاک، زمین خواری و تعریف یک برنامه راهبردی با رویکرد نقش سمن ها در کاهش و حل معضلات محیط زیست تهران از جمله موضوعات مورد بحث در این نشست بود.

همچنین توجه به ضرورت فرهنگسازی در حوزه محیط زیست و استفاده از ظرفیت هنرمندان در این حوزه، حضور تشکل های مردم نهاد در کمیته های تخصصی استان و تشکیل اتاق فکر برای برنامه ریزی های استان جهت بهبود برنامه ها با حضور نمایندگان تشکل های مردمی و برگزاری نشست های تخصصی و موضوعی از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست بود.

استفاده از ظرفیت تشکل های محیط زیستی در مطالعات و تحقیقات محیط زیست، همکاری با ظرفیت های بین المللی همچون UN و جلوگیری از هرگونه تخریب و زمین خواری در مناطق اطراف تهران و باغات بویژه در شمیرانات و لواسان از جمله موضوعاتی بود که مورد تاکید نمایندگان تشکل های مردم نهاد محیط زیستی استان در این نشست بود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.